بررسی پیغام Deceptive site ahead

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

به صورت کلی زمانی که پیغام Deceptive site ahead در مرورگر کروم نمایش داده می شود عملا امکان ورود کاربران به آن وب سایت فراهم نیست. عموما زمانی که این خطا نمایش داده می شود حاکی از آن است که یا سایت شما از طریق نصب پلاگین، تم و … ویروسی شده باشد یا سایت شما دارای کد های مخرب می باشد که این مورد نیز ممکن است که از طریق هک شدن سایت شما و قرار گرفتن کدها و محتوای مخرب توسط روبات ها و …. صورت گرفته باشد.

Deceptive site ahead

اما برای بررسی و رفع این مشکل چه اقداماتی میتوان انجام داد؟

– آپدیت به آخرین ورژن

در اولین اقدام ابتدا CMS ای که استفاده مینمایید  مانند وردپرس، جوملا … را به آخرین نسخه ای که موجود است آپدیت نمایید. همچنین پلاگین و تم هایی که برای سایت خود استفاده می نمایید را نیز مطابق با نسخه cms به آخرین آپدیت ارتقا دهید و توجه داشته باشید که تم و پلاگین ها را از منبع معتبری تهیه و دانلود می کنید.

– نمایش دامنه به صورت secure

ابتدا اطمینان حاصل کنید که برروی دامنه اصلی تان ssl فعال است و به درستی شناسایی شده است همچنین تمام لینک های داخلی را هم بررسی کنید که لینکی به صورت HTTP وجود نداشته باشد. در صورت نیاز تمام لینک های داخلی را به  HTTPS تغییر دهید.

– اسکن کردن محتوای سایت

همان طور که بالاتر هم اشاره شد یکی از دلایل اصلی بروز این اختلال ویروسی شدن سایت توسط تروجان و یا فایل های مخرب است. از این رو پیشنهاد داده می شود که محتوای سایت خود را در سیستم لوکال دانلود نمایید و با استفاده از ابزار های Anti Malware آن فایل را اسکن نمایید. (همچنین اطمینان حاصل نمایید که سیستم لوکال نیز به ویروس و … آلوده نیست) ابزار های شناسایی بد افزار فایل های مخرب را شناسایی میکنند و شما می توانید پس از بررسی فایل های سالم را مجدد در هاست خود بارگزاری نمایید. همچنین میتوانید به صورت از online malware scan ها نیز به صورت آنلاین استفاده بفرمایید. و یا مطابق csm مورد استفاده از پلاگین های اسکن و بررسی سایت استفاده کنید.

بعد از این که موارد بالا بررسی و پیگیری شد نیاز است که سایت خود را مجددا به گوگل معرفی نمایید و از تعلیق خارج نمایید.

برای بررسی اینمورد نیاز است که وارد Google Search Console  شوید و سپس از تب Security issues سایت خود را معرفی نمایید که مشکلات سایت برطرف شده است.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها