جذب کارشناس فنی هاستینگ

امن‌ترین توزیع‌های لینوکس (بخش اول)

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

یک عامل مشترک تقریباً در تمام توزیع‌های لینوکس با محوریت حفظ حریم خصوصی، رابطه آن‌ها با Tor است، زیرا بسیاری از آن‌ها با سرویس شبکه ناشناس داخلی Tor ارائه می‌شوند. ناشناس بودن Tor به کاربران محیطی می‌دهد تا بتوانند بدون هیچگونه گزارش داده‌ای به صورت امن فعالیت کنند.

در صورت نیاز به آشنایی بیشتر با توزیع‌های پرطرفدار لینوکس می‌توانید مقاله را مطالعه فرمایید.

بر خلاف اکثر ارائه دهندگان VPN که همچنان آدرس IP واقعی شما را ثبت می‌کنند و در عین حال می‌توانند هر داده‌ای را که ممکن است در نقطه خروج از سرورهای VPN منتقل می کنید، مشاهده کنند.

با این حال، VPN هنوز نسبت به اولی مزایای زیادی دارد که آن را تا حدودی برتر می‌کند (بسته به کاربری شما). به خصوص، وقتی اشتراک فایل P2P و سرعت کلی اینترنت را در نظر می‌گیرید، VPN در اینجا برنده می‌شود. شبکه Tor تمام ترافیک شبکه‌ای را که از طریق آن عبور می‌کند، با بازگرداندن داده‌ها از چندین گره تصادفی ایمن می‌کند تا شانس ردیابی ترافیک را کاهش دهد. به خاطر داشته باشید، در طول این فرآیند، هر قطعه از داده‌ها چندین بار در حین عبور از گره های انتخابی تصادفی قبل از رسیدن به مقصد، همانطور که در تصاویر زیر مشخص است، دوباره رمزگذاری می‌شود.

TOR Diag

امن‌ترین توزیع‌های لینوکس

اکنون که درک اساسی از نحوه عملکرد Tor به نفع کاربران خود دارید، در اینجا لیست ما از بهترین توزیع‌های لینوکس مبتنی بر امنیت در سال جاری است.

 

1. Qubes OS

Qubes OS یک توزیع مبتنی بر فدورا مبتنی بر امنیت است که با اجرای تقسیم‌بندی امنیتی، امنیت را تضمین می‌کند.

عملکرد این سیستم عامل با اجرای هر نمونه از برنامه‌های در حال اجرا در یک محیط مجازی ایزوله و سپس حذف تمام داده‌های آن هنگام بستن برنامه است.

توزیع‌ لینوکس Qubes OS

سیستم عامل Qubes از مدیر بسته RPM استفاده می‌کند و می‌تواند با هر محیط دسکتاپ انتخابی، بدون نیاز به منابع رایانه زیادی کار کند.

ادوارد اسنودن به‌عنوان «بهترین سیستم‌عامل موجود امروز» به آن اشاره می‌کند، اگر می‌خواهید مطمئن شوید که هویت و داده‌های شما تنها متعلق به شماست، چه آنلاین و چه آفلاین، قطعاً انتخاب خوبی است.

 

2. TAILS – The Amnesiac Incognito Live System

Tails یک توزیع مبتنی بر دبیان مبتنی بر امنیت است. طراحی آن به دلیل محافظت از هویت کاربران آنلاین و ناشناس نگه داشتن آن‌هاست.

Tails مخفف The Amnesiac Incognito Live System است. به گونه‌ای آن را ساخته‌اند که تمام ترافیک ورودی و خروجی را از طریق شبکه Tor اعمال و در عین حال همه اتصالات قابل ردیابی را مسدود کند.

توزیع لینوکس TAILS

از Gnome به عنوان محیط دسکتاپ پیش فرض خود استفاده می کند.این سیستم عامل با ابزارهای منبع باز عرضه می شود ابزارهایی که خصوصا برای حفظ حریم خصوصی مانند جعل MAC آدرس و … طراحی شده است.

 

3. BlackArch Linux

BlackArch Linux یک توزیع سبک مبتنی بر لینوکس Arch است که برای آن کارشناسان تست نفوذ، کارشناسان امنیتی و محققان امنیتی است. این سیستم عامل تمامی ویژگی هایی را که آرچ لینوکس ارائه می دهد به همراه تعداد زیادی ابزار امنیت سایبری بیش از 2000 ابزار ارائه می دهد که می توانند به صورت جداگانه یا گروهی نصب شوند.

توزیع‌ لینوکس Arch Linux

در مقایسه با سایر توزیع‌های موجود در این لیست، لینوکس BlackArch هنوز یک پروژه نسبتاً جدید است و توانسته به عنوان یک سیستم‌عامل قابل اعتماد در جامعه کارشناسان امنیتی متمایز شود.

این سیستم عامل با ویژگی امکان انتخاب هر یک از محیط‌های دسکتاپ ارائه می‌گردد:

Awesome، Blackbox، Fluxbox یا Spectrwm

4. Kali Linux

کالی لینوکس ((BackTrack سابق یک توزیع لینوکس تست نفوذ پیشرفته مبتنی بر دبیان است که برای کارشناسان امنیتی، هک اخلاقی و ارزیابی امنیت شبکه آن را طراحی کرده‌اند.

توزیع‌ لینوکس Kali-Linux

این سیستم عامل به گونه‌ای است که بر روی هر دو معماری 32 و 64 بیتی اجرا شود و بلافاصله با مجموعه‌ای از ابزارهای تست نفوذ عرضه می‌شود. که آن را به یکی از پرمخاطب‌ترین توزیع‌ها توسط کاربران کامپیوتری آگاه به امنیت تبدیل می‌کند.

 

5. JonDo/Tor-Secure-Live-DVD

JonDo Live-DVD کم و بیش یک راه حل ناشناس تجاری است که به روش Tor کار می کند. با توجه به اینکه بسته‌های خود را از طریق “سرورهای مختلط” مشخص مسیریابی می‌کند، هر بار رمزگذاری می شود.

این سیستم عامل یک جایگزین مناسب برای TAILS است. به خصوص اگر به دنبال چیزی با رابط کاربری کمتر محدودکننده و تجربه کاربری تقریباً متوسط ​​هستید.

JonDo-Tor-Secure-Live-DVD

این توزیع مبتنی بر Debian است. همچنین شامل مجموعه‌ای از ابزارهای حفظ حریم خصوصی و سایر برنامه‌های کاربردی رایج است.

با این حال،JonDo Live-DVD  یک سرویس ممتاز (برای استفاده تجاری) است.

و توضیح می‌دهد که چرا فضای تجاری مورد هدف آن است. مانند Tails، از هیچ روش بومی برای ذخیره فایل‌ها پشتیبانی نمی‌کند و ادعا می‌کند سرعت محاسبات بهتری را به کاربران ارائه می‌دهد.

 

6. Whonix

اگر به دنبال چیزی متفاوت هستید، Whonix رویکردی کاملاً متفاوت از مواردی که پیشتر گفتیم، اتخاذ می کند. زیرا Whonix یک سیستم عامل Live نیست، بلکه در یک VM اجرا می‌شود.

– Virtualboxبه طور خاص- جایی که از سیستم عامل اصلی شما جدا می‌شود تا خطر نشت DNS یا نفوذ بدافزار (با امتیاز ریشه) را به حداقل برساند.

Whonix

Whonix شامل دو بخش است:

اولین بخش “Whonix Gateway” است که به عنوان دروازه Tor عمل می‌کند

دیگری “Whonix Workstation” است. یک شبکه ایزوله که تمام اتصالات خود را از طریق دروازه Tor هدایت می کند.

این توزیع مبتنی بر دبیان از دو ماشین مجازی استفاده می‌کند که باعث می‌شود منابع نسبتاً زیادی را اشغال کند. بنابراین اگر سخت‌افزار شما در سطح بالایی نباشد، هر از چند گاهی با تاخیر و کندی مواجه خواهید شد.

 

7. Discreete Linux

Discreet Linux، سابقاً UPR یا Ubuntu Privacy Remix، یک توزیع لینوکس مبتنی بر دبیان است.

برای محافظت از کاربران در برابر نظارت مبتنی بر تروجان با جدا کردن کامل محیط کاری خود از مکان‌هایی با داده‌های خصوصی طراحی شده است. در این سیستم  شبکه در هنگام اجرا عمداً غیرفعال می شود.

Discreet-Linux

Linux Discreet یکی از توزیع‌های لینوکس منحصربه‌فرد در این لیست است. ظاهراً این توزیع برای کارهای محاسباتی روزمره مانند پردازش کلمه و بازی مناسب نیست. کد منبع آن با توجه به نیاز کمی که به آپدیت/اصلاحات دارد به ندرت به‌روز می‌شود.

ضمن تشکر از شما کاربران گرامی که تا اینجا با ما همراه بودید، در مقاله‌ی آتی با 7 سیستم عامل دیگر آشنا خواهیم شد.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

5 1 رای
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها