استفاده از Blockchain در Bitcoin

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

همانطور که در مقالات قبلی این مورد گفته شد ، استفاده از Blockchain در Bitcoin بسیار حائز اهمیت است. بیت کوین، یک نوع بلاک چین است که تعاملات مالی افراد را محاسبه کرده و افراد بعد از پیدا کردن hash میتوانند یک  coin بدست آوردند. بیت کوین از بلاک چین بهره برده است و در واقع هر فرد میتواند بیت کوین خود را بسازد ولی تا زمانی که افراد زیادی آن را mine نکنند ، تقریبا اعتباری ندارد.

در واقع ایجاد بلاک جدید در بیت کوین را طبق زمان تنظیم کرده اند و حدودا هر 10 دقیقه یکبار ، یک بلاک ایجاد می شود. گفته بودیم بلاک چین مقداری را معین میکند و هر فردی که بتواند مقدار  hash را بدست آورد میتواند در بیت کوین 1 سکه دریافت کند. به آن مقداری که توسط خود بلاک چین تعیین میشود ، difficulty level میگویند. پس هر چه تعداد افرادی که  mine میکنن زیاد شود و جواب زودتر یافت شود ، difficulty level کوچکتر میشود.  به تلاش برای یافتن عدد مذکور  mining میگویند.

برای مثال در بیت کوین difficulty level  به قدری زیاد شده است که در واقع یافتن آن تقریبا غیر ممکن شده است. به همین دلیل ، افراد گروه هایی ایجاد میکنند تا با هم برای یافتن عدد مذکور تلاش کنند. توافق به این صورت است که هر کدام از اعضای گروه توانست عدد را پیدا کند ، نتیجه دریافتی بین اعضا گروه تقسیم میشود.

ایده بلاک چین ایده بسیار جالب ، جدید و خلاقانه ای است و تحولات بسیاری در دنیا ایجاد کرده است و به نحوی گسترده است که میتوان در موارد مختلفی از آن استفاده کرد. برای مثال در رای گیری ها ، بیت کوین … . همچنین ما میتوانیم یک بلاک چین ایجاد کنیم و داده های خود را در آن بگذاریم و یا عضو بلاک چین دیگری شده و بر حسب نیاز و پرداخت هزینه data های خود را در آنجا قرار دهیم.

 همان طور که گفته شد  بلاک چین یک ایده نو است ولی نمیتوان آن را راه حل همه چیز دانست. در واقع خود بلاک چین یک ایده بسیار امن است ولی حملاتی نیز به آن صورت میگیرد.برای مثال اگر این امور مربوط به بلاک چین را در یک سایت انجام میدهید این احتمال وجود دارد که آن سایت ایمن نباشد. همچنین تمام مفهوم بلاک چین برپایه mine کردن استوار است و به این دلیل که دیتا ها به صورت بلاک ذخیره شده اند ، امکان اینکه در زیر دست یک مرکز واحد بررسی شوند بسیار کم است ولی اگر یک مرکز بیش از 50درصد کل processing power مجموعه را داشته باشد ، میتوان این نتیجه را گرفت که در بیش از 50 درصد مواقع این مرکز اعلام میکند که عدد مورد نظر را یافته است . همین امر امنیت مجموعه را کمی به چالش میکشد.

در مقالات بعدی بیشتر و مفصل تر در رابطه با بیت کویت صحبت خواهیم کرد؛ لطفا با ما همراه باشید.

همچنین به منظور مطالعه بیشتر مقاله ها، می توانید به بخش مقالات سایت مراجعه فرمایید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها