جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

آموزش استفاده از وب سایت پنل (کار با وب سایت پنل -Websitepanel)

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

در ادامه توضیح کنترل پنل های میزبانی وب، این بار به سراغ کنترل پنل ویندوزی websitepanel آمده ایم که بعد از کنترل پنل پلسک، دومین کنترل پنل متداول در حوضه میزبانی وب است.

در صورتی که از server.ir سرور خود را خریداری نمایید و درخواست کنترل پنل website panel داشته باشید، این کنترل پنل برای شما نصب و تقدیم حضور می گردد، لذا مشکلی از بابت نصب نخواهید داشت. اما به منظور استفاده از این کنترل پنل با توجه به اینکه نصب به پلسک از رابط کاربری ضعیف تری برخوردار است، ممکن است برای کاربرانی که با این کنترل پنل آشنایی کافی ندارند، مشکل باشد لذا ما قصد داریم در این مقاله و مقاله های بعدی به شرح کاملی از بخش های مهم این کنترل پنل بپردازیم تا شما هرچه بیشتر با کنترل پنل خود آشنا شده و کاربری راست تری با آن داشته باشید.

اولین موردی که در وب سایت پنل می بایست انجام دهید، ایجاد فضایی که به عنوان Hosting plan است.

Hosting plan در واقع همان package در Cpanel است. در hosting plan شما می توانید تمامی سرویس های مورد نیاز خود از قبیل: mail،ftp و … را تعریف نمایید. نکته ی مهم این است که در صورتی که hosting plan ایجاد نکنید، نمی توانید دامنه ی خود را برروی وب سایت پنل ایجاد نموده و در نتیجه نمی توانید سایت خود را راه اندازی نمایید.

برای کار برروی دامنه ی خود که قرار است محتویات سایت شما باشد، می بایست وارد اکانت خود شده و از قسمت web موارد را انجام دهید، دامنه را تعریف نمایید، وارد file manager شده و در پوشه ی wwwroot که در واقع همان دایرکتوری public_html در سرور های لینوکسی و httpdocs در پلسک است محتویات سایت خود را آپلود نمایید.

از بخش database که هم در صفحه ی اصلی اکانت شما و هم در قسمت web وجود دارد، دیتابیس ایجاد نمایید.

نکته ی مهمی که وجود دارد مربوط به بخش ip address است، این بخش هم در تب web و هم در تب settings وجود دارد، اما برخلاف ظاهر مشابه آن ها، تفاوت هایی با هم دارند، به طور مثال بخش ip address در تب setting مربوط به اختصاص دادن آی پی یا تعریف نمودن آی پی جدید سرور می باشد در حالی که همین بخش در تب web کاربری دیگری دارد که در مقاله های بعدی شرح داده خواهد شد.

در این مقاله به صورت کلی به بخش های وب سایت پنل و نحوه ی کار با آن پرداختیم

با ما همراه باشید تا در مقاله های آینده درباره نحوه ی ست نمودن نیم سرور ها، نحوه ی ساخت و ایجاد دامنه و وب سایت ،نحوه ی ساخت ایمیل اکانت و نحوه ی دریافت و نصب SSL در وب سایت پنل به طور کامل و جداگانه برایتان توضیح دهیم.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

5 1 رای
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها