کش و خطای Server Not Found

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

آشنایی گام به گام با مشکلات مرتبط با مرورگرها: فناوری Cache در مرورگر و سایر ابزارها

در سایر مقالات SERVER.ir به این مورد اشاره شد که سیستم کش (Cache) به صورت کلی در وب سایت های داینامیک و فناوری های میزبانی پدید آمد تا سرعت بارگزاری وب سایت ها و استفاده بهینه از منابع سرور افزایش یابد و علل و سیر آن در مقالات سایت استاتیک در مقابل داینامیک ، و پاک کردن کش توضیحاتی در این باره خدمت شما اعلام گشت.

کش و خطای Server Not Found

به هر ترتیب در عین مفید بودن فناوری، فناوری نیز مانند هر موضوع و مقوله دیگری، ابزاری است که متناسب با کاربری و استفاده در شرایط گوناگون گاهی مفید، گاهی بی فایده و حتی گاهی مضر است که مصادیق آن و… در دنیای حقیقی نیز مؤثر است که ذکر آن در این موقعیت نامرتبط است. به هر حال، روشن است که گاهی به دلایلی نیاز هست که کاربران سایت خود را با تفاوت های زمانی بسیار کم و به صورت متوالی بررسی نمایند و تأثیرات تغییرات کمی که در سایت ایجاد نموده اند را مشاهده نمایند. در این اوقات روشن است که فناوری کش، ممکن است نه تنها مفید نباشد بلکه مصداق مضر بودن برای آن ذکر گردد. برای کاربران دنیای اینترنت روشن است که ذکر مضر بودن این فناوری به منزله تنزل ارزش آن و یا کاهش تأثیر فناوری نیست بلکه صرفاً مفهومی است به معنای تأثیر بی فایده آن و ایجاد برخی موانع برای برخی موضوعات توسعه دهندگان که البته این نکته نیز قابل توجه است که همواره فناوری به دنبال راهی برای رفع مشکلات پدید آمده و احتمالی خود نیز هست. از جمله این موارد آن است که به طور مثال سایت شما تا به حال هنوز آغاز به فعالیت نکرده است اما در لحظاتی که سایت خود را به تازگی راه اندازی نموده اید هنوز برخی سیستم ها و مرورگرها سایت شما را نمایش نمی دهند و یا این که گاهی شما تغییرات بسیار کوچکی در سایت انجام می دهید و به صورت متوالی با تفاوت های زمانی خیلی کم شاید کمتر از 1 دقیقه نیاز به به روز رسانی سایت و مشاهده تغییرات هستید. در این مواقع سیستم کش (Cache) مانع بررسی های شما است و شما نیاز به متوقف کردن آن دارید.

نکته اول در این مواقع این است که توجه داشته باشید که همواره سیستم کش مربوط به مرور شما نمی باشد. مثلاً هنگام راه اندازی تازه سایت و عدم مشاهده آن توسط عموم، ممکن است مشکل از کش مرورگر به صورت صرف نباشد، بلکه مشکل از عدم به روزرسانی Cache خدمات دهندگان اینترنت باشد. بدین صورت که شما سایت خود را به تازگی بر روی هاست جدیدی راه اندازی می کنید و با تغییر نیم سرورهای دامنه انتظار دارید سایت شما نمایش داده شود اما با بررسی دامنه خود در مرورگر هنوز هم با خطای (میزبان یافت نشد) و یا خطای دیگر (WebPage is Unavailable) مشابه زمانی که هاست خریداری نشده بود مواجه می شوید، در این مواقع مطمئناً مشکل به صورت قطع از کش مرورگر نیست، بلکه پیش از آن مرکز دی ان اس مربوط به خدمات دهنده اینترنت (ISP) شما در حال فراخوانی اطلاعات دامنه از روی کش می باشد. بنابراین باید اندکی منتظر بمانید تا مراکز مختلف متوجه این تغییر نیم سرور دامنه شما شوند و سپس مجدداً سعی نمایید. پس از به روزرسانی و فراخوانی نیم سرورهای شما، حال ممکن است مشکل از کش مرورگر شما باشد که باید با استفاده از راه های پاک کردن کش دی ان اس، سیستم خود را به روز نمایید. و یا حالات دیگری که فرد به تازگی دامنه ثبت نموده است و دامنه او با موفقیت ثبت و فعال شده است اما باز هم دامنه سایت و هاست او را نمایش نمی دهد که مشکل از این است که هنوز خدمات دهندگان اینترنت این دامنه را شناسایی نکرده اند و…

در نتیجه ابتدا باید مطمئن شد که مشکل شما چیست که مهندسین فناوری اطلاعات (IT) به خوبی می دانند که کشف و درک صحیح از مشکل و سوال در دنیای مجازی نیز، بخش مهمی و قابل ملاحظه ای از مسیر پیدا کردن راهکار و رفع موضوعات این دنیا می باشد. حال به خوبی می دانیم که هنگام بازدید از یک وبسایت و بررسی موضوعات مختلف، تنها ابزاری که از سیستم Cache بهره می گیرد مرورگر نیست و همواره پیش از پاک کردن کش مرورگر باید ابزار و عوامل متعدد دیگری مانند خدمات دهنده اینترنت، سرور، هاست و یا خدمات اینترنتی Cache وب سایت و… نیز بررسی گردند و توسط آنالیزور ها و ابزار های آنلاین به صورت دقیق پیگیری شوند تا مطمئن شوید که مشکل شما از کدام مرحله می باشد. در مراحل بعدی این سری مقالات به راه های مختلف پیگیری مشکلات احتمالی، ابزارهای بررسی متعدد و بهترین و سریع ترین راهکارهای آنها خواهیم پرداخت. همچنین می توانید از سایر مقالات SERVER.ir و راه های تماس با کارشناسان ایده پردازان نیز با ما در تماس باشید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها