جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

چگونگی نصب سی پنل بر روی Centos

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

همان طورکه میدانید سی پنل یک نرم افزار تحت وب میباشد که از طریق رابط گرافیکی مناسب و کارامد خود به کاربران و یوزرها اجازه میدهد که سرور خود را خیلی راحت تر از command line سنتی لینوکس مدیریت کنند. اگر چه نصب سی پنل بر روی سرور بسیار اسان است اما توجه داشته باشید که این فرایند بیش از چند ساعت زمان بر خواهد بود.

چگونگی نصب سی پنل بر روی Centos

یادداشت ها

  • توجه داشته باشید که هنگامی که یک کنترل پنل مانند سی پنل، دایرکت ادمین، زد پنل و … را بر روی یک VPS یا سرور اختصاصی نصب میکنید امکان پاک کردن یا uninstall ان بدون پاک نمودن دیتای کل سرور و نصب مجدد سیستم عامل وجود ندارد. Cpanel نیز از این قانون مثتسنی نیست و برای remove کردن ان دستور یا ترفند خاصی به نام uninstaller وجود ندارد و باید سیتم عامل را از ابتدا نصب شود.
  • سی پنل نسخه نال و کرک شده ندارد و نسخه های کرک شده همگی قدیمی بوده و اصلا پیشنهاد نمیشوند. Server.ir لایسنس اورجینال Cpanel را ارائه میدهد که در هنگام سفارش سرور مجازی میتوانید این افزونه را نیز سفارش دهید.

نصب Perl

پیش از نصب سی پنل شما باید از نصب Perl بر روی سرور اطمینان حاصل نمایید. به همین دلیل ابتدا Perl را نصب خواهیم نمود: 

sudo yum install perl

پس از نصب Perl شما نیاز به انجام یک مرحله مقدماتی دیگر دارید. سی پنل در رابطه با hostname یا Domain Name که در هنگام نصب برای سرور انتخاب مینمایید بسیار حساس است. در صورتی که Domain Name را به درستی وارد ننمایید و یا این مرحله را رد کنید با ارور های زیر مواجه خواهید شد :

461 (ERROR): Your hostname () is not set properly. Please 462 (ERROR): change your hostname to a fully qualified domain name, 463 (ERROR): and re-run this installer.

برای عدم مشاهده این ارور به راحتی یک هاست نیم FQDN مخفف ( fully qualified domain name ) با استفاده از کامند زیر وارد نمایید :

hostname your FQDN

توجه داشته باشید که هاست نیم خود را یک دامنه .ir قرار ندهید زیرا ممکن است در اینده سی پنل اکانت شما را مسدود نماید.

در صورتی که در زمان نصب نمیدانید که چه هاست نیمی را برای سرور میخواهید انتخاب نمایید میتوانید با استفاده از کامند زیر یک هاست نیم موقت ست کنید :

hostname  host.example.com

 پس از نصب سی پنل ، در داخل کنترل پنل مدیریتی WHM ، از منوی سمت چپ صفحه گزینه Networking Setup را انتخاب نمایید و در صفحه بعدی بر روی گزینه Change Hostname کلیک کنید تا هاست نیم اصلی را وارد کنید.

نصب Cpanel بر روی Centos

اگر چه نصب سی پنل بر روی سیستم عامل Centos با چند کامند ساده و به راحتی صورت میگیرد، اما این پروسه زمان زیادی به طول خواهد انجامید. نکته ای که باید به ان توجه داشته باشید این است که از لحاظ اتصال اینترنت جای نگرانی نیست و از ان جا که فرایند نصب در سمت سرور در حال انجام است با قطع اتصال شما با سرور و یا بستن صفحه نمایش، فرایند نصب متوقف نخواهد شد و به طور خودکار به کار خود ادامه خواهد داد.

برای شروع ابتدا تیاز به نصب صفحه نمایش و wget میباشد :

 

sudo yum install screen wget

پس از نصب screen با کامند زیر یک session جدید را اجرا کنید :

screen

پس از باز کردن screen نصب WHM را با استفاده از دانلود پکیج زیر  زیر اغاز کنید :

wget -N http://httpupdate.cPanel.net/latest

پس از اتمام دانلود میتوانید شروع به اجرای اسکریپت نمایید :

sh latest

با اغاز فرایند نصب میتوانید صفحه را ببندید و منتظر بمانید تا فرایند نصب سی پنل به پایان برسد. (فرایند نصب در background اجرا خواهد شد ) این پروسه 1 تا 2 ساعت به طول خواهد انجامید.

پس از نصب کامل Cpanel به راحتی از طریق مرورگر خود میتوانید به WHM لاگین کنید.برای این کار در مرورگر ادرس زیر را وارد نمایید :

https://ip address:2087

http://ip address:2086

اطلاعات مورد نیاز برای ورود شما همان یوزر و پسورد سرور خواهد بود :

username: your_server_user password: your_password

در صورت نیاز به پشتیبانی و یا برخورد نمودن به هرگونه مشکلی میتوانید از طریق ارسال تیکت با کارشناسان فنی Server.ir در ارتباط باشید.

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با لینوکس میتوانید به دانشنامه های نصب CSF بر روی لینوکس، امنیت در لینوکس و … مراجعه نمایید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
2 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سلام در هنگام نصب با خطای ” Failed to download signature at URL https://securedownloads.cpanel.net/cPanelPublicKey.asc: 599: Internal Exception”
رو برو شدم تا اینجا متوقف میشه روی سرور مجازی centos 7 نصب کردم

درود و احترام ، ارور مورد نظر میتواند به دلایل متعددی باشد و متاسفانه بررسی و ارایه راهکار رفع این موضوع در قالب کامنت نمیگنجد. درصورت تمایل به بررسی این مورد از سمت کارشناسان واحد فنی ما لطفا از طریق تیکت با ما در ارتباط باشید.