جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

چگونه از سایت خود بکاپ تهیه کنم؟

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

در چند مقاله پیش در مورد اهمیت بکاپ گیری از وب سایتتان را مطرح کردیم. حال قصد داریم شما را با نحوه بکاپ گیری و بازگردانی آن آشنا کنیم.

اگر از مشتریان Server.ir باشید و یا با کنترل پنل cPanel کار کرده باشید، قطعا در تب Files آیکن Backups به چشم شما خورده است. اگر فایل های درون هاست شما خیلی سنگین نیست (زیر 500 مگابایت) پیشنهاد می شود از هاست خود فقط با یک کلیک یک بکاپ کامل (Full Backup) تهیه کنید.

اگر حجم فایل های درون هاست شما بیشتر از 500 مگابایت است، توصیه می شود عملیات بکاپ گیری کامل را به صورت جداگانه (فایل ها جدا، بانک های اطلاعاتی به صورت جدا) انجام دهید. در این مورد باید حتما بدانید که سایت شما شامل چه فایل هایی است و از چه فایل هایی باید بکاپ گرفت و از چه فایل هایی نباید.

چگونه از سایت خود بکاپ تهیه کنم؟

برای بکاپ گیری به صورت کامل ابتدا باید وارد اکانت cPanel خود شوید. سپس از تب Files بر روی آیکون Backups کلیک نمایید. در صفحه جدید باز شده بر روی دکمه Download or Generate a Full Website Backup کلیک نمایید. با کلیک بر روی این دکمه به صفحه جدید منتقل خواهید شد که در آن محل ذخیره سازی فایل بکاپ و ایمیل خود را جهت اطلاع رسانی اتمام فرآیند بکاپ تعیین می کنید. همچنین در این صفحه اگر بکاپی موجود داشته باشید آن را جهت دانلود در اختیار شما قرار خواهد داد.

 

در قسمت Backup Destination، اگر گزینه Home Directory را انتخاب کنید، فول بکاپی که گرفته می شود بر روی هاست شما و در Home Directory آن ذخیره خواهد شد و اگر گزینه Remote FTP Server را انتخاب کنید، با وارد کردن اطلاعات مربوطه و با استفاده از پروتکل FTP می توانید فایل بکاپ تهیه شده را مستقیما بر روی یک سرور و یا کامپیوتر دیگر ذخیره کنید.

در فیلد Email هم با وارد کردن ایمیل خود، به محض اتمام فرآیند بکاپ گیری یک ایمیل حاوی پیغام موفقیت برای شما ارسال خواهد شد. با انتخاب گزینه دوم (Do not send email notification of backup completion.) هم دیگر ایمیل تکمیل فرآیند بکاپ گیری دیگر ارسال نخواهد شد. در نهایت با کلیک بر روی دکمه Generate Backup فرآیند بکاپ گیری آغاز خواهد شد.

اما اگر احتیاج به فول بکاپ ندارید و فقط از فایل های هاست خود و یا از بانک های اطلاعاتی خود می خواهید بکاپ تهیه کنید می توانید با کلیک بر آیکون Backups در تب Files از همان صفحه اصلی cPanel در صفحه باز شده، جهت تهیه بکاپ از فایل های سایت بر روی دکمه Home Directory کلیک کرده و برای بکاپ گیری از بانک های اطلاعاتی، با کلیک بر دیتابیس مورد نظر خود اقدام به تهیه فایل پشتیبان یا بکاپ نمایید.

برای بازگردانی بکاپ های جداگانه به راحتی می توانید از همین طریق فایل ها، بانک های اطلاعاتی و ایمیل های خود را بازگردانی کنید. اما برای بازگردانی فول بکاپ ابتدا نیاز است فایل فول بکاپ خود را بر روی روت هاست خود قرار دهید و سپس به شرکت میزبانی هاست خود (مانند Server.ir) اعلام نمایید تا اقدامات لازم جهت بازگردانی فول بکاپ شما را انجام دهند.

امیدواریم این دانشنامه نیز برای شما مفید واقع شده باشد. در صورت نیاز به راهنمایی های بیشتر، می توانید از طریق راه های تماس موجود از مشاوره رایگان کارشناسان Server.ir بهره مند گردید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها