جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

خدمات دهنده ایمیل Exim

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

Exim یک مسئول انتقال پیام (MTA) هست که برای سیستم عامل های بر پایه یونیکس فعالیت می کند. اکسیم یک نرم افزار رایگان هست که تحت واژه های GNU General Public License نیز توزیع شده است و  هدف آن ایجاد یک خدمات ارسال ایمیل منعطف و عادی با امکانات قابل توسعه برای بررسی ایمیل های دریافتی می باشد.خدمات دهنده ایمیل Exim

Exim برای اکثر سیستم عامل یونیکس-محور تولید شده است و همچنین بر روی سیستم عامل مایکروسافت ویندوز برا پایه Cygwin نیز عمل خواهد کرد. Exim 4 هم اکنون MTA پیشفرض سیستم های Debian GNU/Linux می باشد.

Exim هم اکنون نسخه های نصب متفاوتی را شامل می شود و در نرم افزار های Cpanel (سی پنل) و نرم افزار مدیریت لیست ایمیل GNU Mailman نیز بسیار به چشم می خورد. طبق مطالعات انجام شده توسط گروه E-Soft در سپتامبر سال 2013، قریب نیمی از میل سرورهای عمومی قابل دسترسی در اینترنت از میل سرور Exim بهره می بردند. در مصداق کاربردی محبوبیت این نرم افزار ارسال ایمیل همین بس که می دانیم امروزه کنترل پنل میزبانی Cpanel/WHM، یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین نرم افزارهای هاستینگ لینوکس جهان می باشد و حال آنکه همانطور که ذکر شد استفاده از این میل سرور به عنوان میل سرور پیشفرض سی پنل مصداق بارز و قابل توجهی برای اعتبار و محبوبیت این نرم افزار ارسال ایمیل محسوب می گردد.
اولین نسخه این میزبان خدمات ایمیل محبوب در سال 1995 توسط شخصی به نام Philip Hazel و به هدف استفاده در سیستم های ایمیل خدمات محاسبه دانشگاه کمبریج نوشته شد.

نکته جالب در مورد نام این میل سرور آن است که واژه Exim بیانگر عبارت ( EXperimental Internet Mailer ) به معنای ارسال کننده ایمیل آزمایشی اینترنت می باشد. مبنا و پایه این نرم افزار یک MTA قدیمی تر به نام Smail-3 می باشد اما اکنون Exim از طراحی و اساس آن نرم افزار بسیار فاصله گرفته و دستخوش تغییرات بسیار زیادی شده است.

Exim مانند دوست قدیمی خود (Smail) هنوز از الگوی طراحی Sendmail پیروی می کند و کنترل های تک باینری تمام امکانات این MTA را در بر می گیرند.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها