انواع مجازی ساز ها

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

در مقالات پیشین ذکر شد که مجازی ساز ها در دنیای IT به سه دسته تقسیم می شوند که مجازی ساز های سرور سومین گروه نرم افزارهای مجازی ساز شناخته می شوند. و همچنین به اختصار مطرح گردید که این مجازی ساز به منظور تقسیم منابع سخت افزاری سرور اختصاصی از جمله پردازنده، فضای حافظه و رم مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه به تدریج در دانشنامه SERVER.ir با انواع مجازی سازها، مقایسه آنها و توانایی ها و ضعف های هریک آشنا خواهیم شد.

مجازی ساز ها نیز همانند انواع دیگر نرم افزارها از دیدهای گوناگون به انواع مختلفی تقسیم می شوند. به طور مثال از دید تجاری و رایگان، برخی مجازی ساز ها تجاری هستند و برای تهیه و استفاده آنها باید در بازه های زمانی تعیین شده هزینه ای جهت تهیه لایسنس آنها پرداخت گردد و همچنین مجازی سازهای دیگری وجود دارند که منبع باز (اوپن سورس) هستند و با استفاده از آنها می توان بدون پرداخت هیچ گونه هزینه اضافی سرور اختصاصی را به سرور مجازی تبدیل نمود.

انواع مجازی ساز هااز دیگر انواع طبفه بندی، می توان مجازی سازها اینگونه تفکیک نمود که برخی از آن ها هنگام نصب مانند سیستم عامل برخورد می نمایند. به طور مثال در صورتی که شما از مجازی ساز VMWare بهره ببرید، نیازی به نصب سیستم عامل بر روی سرور خود نمی باشید و باید این مجازی ساز را به طور مستقیم مشابه یک سیستم عامل نصب نمایید البته این بدان معنا نیست که VMWare خود یک سیستم عامل کاملاً مستقل است بلکه هنگام نصب این مجازی ساز، فایل نصبی این پلتفورم شامل فایل ها و تنظیمات VMWare به همراه سیستم عامل CentOS به صورت یکجا نصب می گردند. به عبارت دیگر VMWare بر پایه این نسخه از لینوکس پیاده سازی گردیده است اما برای نصب به صورت یک بسته نصبی کامل عمل می نماید اما از انواع دیگر می توان به مجازی ساز Xen اشاره نمود که برای نصب باید ابتدا از پیش نیاز Debian به عنوان سیستم عامل کمک گرفت. و همچنین هر یک از انواع دیگر مجازی سازها مانند KVM، OpenVZ، Virtuozzo و… نیز مزایا و مضرات خاص خود را دارند که به طور صرف هیچ گاه نمی توان گفت که بهترین مجازی ساز کدام یک از آن ها می باشد بلکه هر یک از این انواع در حقیقت برای کاربری و شرایطی خاص، به عنوان بهترین گزینه شما عمل خواهند کرد. کارشناسان SERVER.ir علاوه بر همگامی با شما برای راه اندازی خدمات میزبانی و سرور مجازی، در نظر دارند به تدریج انواع مجازی سازها و تمایزات و تفاوت های آنها را بررسی نمایند.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها