جذب کارشناس فروش

هوش مصنوعی در کسب و کار

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

شاید برای شما جالب باشد که بدانید امروزه بحث هوش مصنوعی که به یک بحث داغ و مهم در کشورهای مختلف تبدیل شده است توانسته است مدل کاری را نیز تغییر دهد و آنها را بهینه کند. هر چقدر کسب‌وکارها به استفاده از تکنولوژی‌های جدید توجه بیشتری داشته باشند، به همان اندازه می‌توانند به موفقیت‌های بیشتری برسند. به طور مثال، مطالعات نشان می‌دهند کسب‌وکارهایی که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند توانسته‌اند نرخ بازگشت سرمایه را دو برابر سازند و این مسئله می‌تواند برای کسب‌وکارها بسیار مهم و ارزشمند باشد. در ادامه تلاش می‌کنیم به معرفی تاثیر هوش مصنوعی در کسب و کار های آنلاین بپردازیم.

در صورت علاقه‌مندی به موضوع هوش مصنوعی، می‌توانید مقاله هوش مصنوعی چیست را مطالعه فرمایید.

هوش مصنوعی، فناوری با قابلیت تفکر

قبل از آنکه به تاثیر هوش مصنوعی در کسب و کار های آنلاین بپردازیم بهتر است به این موضوع نگاهی داشته باشیم که هوش مصنوعی چیست. هوش مصنوعی فناوری است که قابلیت مشابه به تفکر انسان را دارد. به طور مثال، زمانی که شما به هوش مصنوعی داده می‌دهید، این فناوری می‌تواند با یک نظم منطقی داده‌ها را در کنار یکدیگر قرار دهد و این مسئله باعث می‌شود که به یک نتیجه‌گیری کلی برسد.

هوش مصنوعی، فناوری با قابلیت تفکر

هوش مصنوعی از هر نوع عواطف و هیجان به دور است و همین امر می‌تواند منجر به ایجاد تصمیمات و مواردی شود که کاملا در زندگی و کار قابل اجرا است. با توجه به این موضوع که قابلیت تفکر هوش مصنوعی بالاست، سازمان‌ها به دنبال اعمال قوانینی بر آن هستند که به زندگی انسان‌ها آسیب وارد نشود.

آیا هوش مصنوعی همان ربات است؟

زمانی که صحبت از تاثیر هوش مصنوعی در کسب و کار های آنلاین می‌شود، برخی از افراد به اشتباه تصور می‌کنند هوش مصنوعی همان ربات است. بهتر است بدانید این تصور از پایه اشتباه است و ممکن است شما را به مسیر اشتباهی بکشاند. هوش مصنوعی نوعی فناوری است که در ربات‌ها و ابزار دیگر پیاده‌سازی می‌شود، اما هوش مصنوعی خودش ربات نیست. بنابراین، باید بدانید زمانی که صحبت از هوش مصنوعی می‌شود ما در حال صحبت از یک فناوری بسیار بزرگ و انقلابی هستیم.

تشخیص الگوی رفتار مشتریان با استفاده از هوش مصنوعی

اکنون می‌خواهیم بحث و صحبت در مورد تاثیر هوش مصنوعی در کسب و کار های آنلاین را آغاز کنیم. یکی از بارزترین اثرات هوش مصنوعی در کسب‌وکارها تشخیص الگوی رفتار مشتریان است. همانطور که می‌دانید هر مشتری داستان مخصوص به خود را دارد و شما با شناخت الگوهای رفتاری آنها می‌توانید کسب‌وکار خود را هدفمندتر پیش ببرید.

تاثیر استفاده از هوش مصنوعی

هر چقدر شماخت بیشتری به الگوهای رفتاری مشتریان خود داشته باشید، بهتر می‌توانید استراتژی‌های خود را پیش ببرید. مطالعات نشان می‌دهند کسب‌وکارهایی که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند به دلیل شناخت الگوهای رفتاری مشتریان 50 درصد موفق‌تر از کسب‌وکارهایی عمل می‌کنند که از هوش مصنوعی استفاده نمی‌کنند. این تاثیر هوش مصنوعی در کسب و کار های آنلاین بسیار برجسته است.

افزایش تعداد سرنخ‌های فروش

از تاثیر هوش مصنوعی در کسب و کار های آنلاین می‌توان به افزایش تعداد سرنخ‌های فروش اشاره کرد. در هر کسب‌وکاری سرنخ‌های زیادی برای فروش وجود دارند. این سرنخ‌ها می‌توانند به رشد کسب‌وکارها کمک نمایند. بهتر است بدانید هوش مصنوعی قابلیت دسته‌بندی سرنخ‌ها را دارد و می‌تواند کسب‌وکارها را در مسیر پیشرفت قرار دهد. داده‌هایی که از وب‌سایت و یا شبکه‌های اجتماعی بدست می‌آیند توسط هوش مصنوعی اولیت‌بندی می‌شوند و می‌توان تاثیر هوش مصنوعی در کسب و کار های آنلاین را بسیار گسترده دانست.

برگزاری کمپین‌های هوشمند

اگر بخواهیم به تاثیر هوش مصنوعی در کسب و کار های آنلاین اشاره کنیم باید برگزاری کمپین‌های هوشمند را مد نظر قرار دهیم. همانطور که متوجه شدید هوش مصنوعی می‌تواند تعداد سرنخ‌های فروش را با استفاده از داده‌هایی که از شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها بدست می‌آیند اولویت بندی کند. استفاده از این داده‌ها مسیر راه را به شما نشان می‌دهد که مشتریان به کدام کمپین‌ها واکنش بهتری نشان می‌دهند. این مسئله باعث می‌شود شما هدفمند پیش بروید و همین امر هزینه‌های مازاد بر کسب‌وکار را کاهش می‌دهد.

چرا برگزاری کمپین مهم است؟

ممکن است اکنون این سوال برایتان پیش بیاید که چرا تاثیر هوش مصنوعی در کسب و کار های آنلاین و برگزاری کمپین مهم است. بهتر است بدانید در گذشته کسب‌وکارها برای اینکه بتوانند بهترین کمپین‌ها را برنامه‌ریزی کنند از روش آزمون و خطا استفاده می‌کردند. این مسئله باعث می‌شد آنها هزینه‌های مالی و زمانی زیادی را صرف کنند و در بسیاری از موارد نمی‌توانستند به نتایج مورد نظر برسند. اما با استفاده از هوش مصنوعی همه چیز از قبل مشخص است و دیگر شما نیاز به استفاده از روش آزمون و خطا ندارید و به راحتی می‌توانید کمپین‌های خود را پیش ببرید.

افزایش نرخ بازگشت سرمایه

تاثیر هوش مصنوعی در کسب و کار های آنلاین زمانی مشخص می‌شود که شما نرخ بازگشت سرمایه را مشاهده می‌کنید. نرخ بازگشت سرمایه در تمامی مدل‌های کاری یک اصل بسیار مهم است. کارفرما که کار تبلیغات را به دست شما سپرده است به دنبال بازگشت سرمایه است. در بالا در مورد آزمون و خطا صحبت کردیم. همین آزمون و خطا باعث می‌شود که هزینه‌های زیادی صرف شود و گاهی فرآیند بازگشت سرمایه را به تعویق می‌اندازد. اما زمانی که سرنخ‌های فروش دقیقا مشخص هستند و شما می‌توانید کمپین‌های خود را به خوبی پیش ببرید، باید انتظار بازگشت سرمایه را داشته باشید.

بهبود تجربه کاربری

از تاثیر هوش مصنوعی در کسب و کار های آنلاین می‌توان به بهبود تجربه کاربری اشاره کرد. هوش مصنوعی این قابلیت را دارد که الگوریتم‌ها و الگوهای رفتار کاربران را بررسی کند و سپس پیشنهادات خود را ارائه دهد. به طور مثال، ممکن است منو کاربری شما در وب سایت به خوبی طراحی نشده است و همین امر باعث می‌شود کاربران پس از ورود به سایت سریعا سایت را ترک کنند. مطالعه پیشنهادات هوش مصنوعی به شما کمک می‌کند به سرعت به باگ‌های پیجو یا ساین خود پی ببرید و همین امر باعث می‌شود که آنها را رفع کنید و رضایت مشتریان را افزایش دهید.

چرا بهبود تجربه کاربری مهم است؟

وقتی در تاثیر هوش مصنوعی در کسب و کار های آنلاین به بهبود تجربه کاربری اشاره می‌کنیم برخی از افراد در این باره سوال می‌پرسند که چرا تجربه کاربری مهم است. امروزه، رقابت در فضای اینترنت بسیار زیاد است و دیگر با روش‌های گذشته نمی‌توانید به موفقیت برسید. شما باید تمرکز زیادی بر نیازهای مشتریان داشته باشید تا بتوانید آنها را برای کسب‌وکار خود حفظ کنید.

به همین دلیل، زمانی که سایت و یا شبکه اجتماعی خود را بر اساس نیازهای مشتریان پیش می‌برید می‌توانید مشتریان بیشتری را جذب کنید و همین امر باعث می‌شود که برند شما به یک برند شناخته شده تبدیل شود. هرگز تاثیر هوش مصنوعی در کسب و کار های آنلاین را در بهبود تجربه کاربری دست کم نگیرید.

بهبود تکنیک‌های سئو

مسئله دیگری که باید در زمان صحبت در مورد تاثیر هوش مصنوعی در کسب و کار های آنلاین به آن اشاره کنیم بهبود تکنیک‌های سئو است. هوش مصنوعی این قابلیت‌ را دارد که موتورهای جستجو را بررسی کند و مطالب ترند را استخراج نماید. بر همان اساس، کلمات کلیدی به صاحبان کسب‌وکارها پیشنهاد می‌دهد و آنها می‌توانند با تولید محتوای مناسب بخش زیادی از کاربران را به سمت سایت خود بکشانند. با استفاده از این تکنولوژی می‌توانید به پیشرفت‌های زیادی برسید.

پیشنهاد محتوایی

همانطور که در بالا و در تاثیر هوش مصنوعی در کسب و کار های آنلاین اشاره کردیم هوش مصنوعی می‌تواند در میان موتورهای جستجو اطلاعات مناسبی را در مورد کلمات کلیدی پرکاربرد بدست بیاورد و به شما ارائه دهد. همچنین، باید بدانید امروزه ابزارهای زیادی بر پایه هوش مصنوعی شکل گرفته‌اند که می‌توانند برای شما فیلم ادیت کنند و یا تصویر بگذارند. این کار باعث می‌شود تا مشتریان ارتباط بیشتری با کسب‌وکار شما برقرار کنند. بنابراین، شما می‌توانید با تولید محتوای متنی، تصویری و ویدیویی به تمامی نیازهای مخاطبان خود پاسخ دهید و همین امر به موفقیت شما کمک‌های زیادی خواهد کرد.

پشتیبانی از مشتریان

شاید تا به اینجا که در مورد تاثیر هوش مصنوعی در کسب و کار های آنلاین صحبت کردیم یکی از مهمترین ویژگی‌های این فناوری را نادیده گرفتیم. شما با استفاده از هوش مصنوعی می‌توانید عملکرد پشتیبانی از مشتریان خود را متحول کنید. به طور مثال، شما می‌توانید از چت آنلاین که بر پایه هوش مصنوعی است استفاده کنید و در نتیجه پاسخ‌های مناسب در کمترین زمان ممکن برای مشتریان شما ارسال می‌شوند. این امر نقش بسیار مهمی در موفقیت شما دارد و باعث می‌شود که اعتماد مشتریان به وب سایت و یا شبکه اجتماعی شما به مقدار زیادی بالا برود.

تشخیص نیازهای مشتریان

همانطور که تا به اینجا در مورد تاثیر هوش مصنوعی در کسب و کار های آنلاین صحبت کردیم، این فناوری می‌تواند به داده‌های متنوعی دسترسی داشته باشد. زمانی که هوش مصنوعی به عنوان پشتیبانی مورد استفاده قرار می‌گیرد قسمت اعظم سوالات مشتریان را متوجه می‌شود. این سوالات حاوی پیامی در مورد نیازهای مشتریان هستند. سپس، هوش مصنوعی پیشنهادات خود را به شما ارائه می‌دهد و شما می‌توانید از آنها برای بهبود جزییات کار خود استفاده کنید. این پیشنهادات به قدری ارزشمند هستند که می‌توانند کسب‌وکار شما را متحول سازند.

انجام روتین‌های حسابداری

از جمله تاثیر هوش مصنوعی در کسب و کار های آنلاین می‌توان به انجام روتین‌های حسابداریا اشاره کرد. کارهایی نظیر ثبت فیش‌ها و یا دسته‌بندی تراکنش‌ها برای کسب‌وکارها می‌تواند بسیار زمان‌بر باشد. با توجه به این موارد شما می‌توانید با استفاده از هوش مصنوعی این کارها را در مدت زمان بسیار کوتاهی انجام دهید و همین امر کار شما را در یک نظم منطقی قرار می‌دهد. هر چقدر کارهای کسب‌وکار شما منظم‌تر باشد، به همان اندازه حس بهتری را تجربه می‌کنید و اعتبار شما در مقابل مشتریانتان به میزان زیادی بالاتر می‌رود. در نتیجه، هرگز نباید این تاثیر هوش مصنوعی در کسب و کار های آنلاین را دست کم بگیرید.

افزایش امنیت اطلاعات

شاید برای شما جالب باشد که بدانید یک تاثیر هوش مصنوعی در کسب و کار های آنلاین افزایش امنیت اطلاعات است. هوش مصنوعی با توجه به ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که دارد می‌تواند فضای امنی را در وب سایت و یا شبکه اجتماعی شما به وجود بیاورد و از داده‌های شما محافظت کند. این مسئله برای کسب‌وکارهای شما اهمیت دارد. اگر داده‌های شما به خارج از محیط کاری انتقال پیدا کند و به دست رقبا برسد، ممکن است مشکلات زیادی برای شما پیش بیاید و یا حتی ممکن است منجر به شکست کاری شما شود.

هوش مصنوعی در منابع انسانی

شاید برای شما جالب باشد که بدانید تاثیر هوش مصنوعی در کسب و کارهای آنلاین و منابع انسانی بسیار برجسته است. امروزه، در تمامی شرکت‌های بزرگ دنیا بخش منابع انسانی از هوش مصنوعی برای فرآیندهای مختلف استفاده می‌کند. با توجه به این موضوع که هوش مصنوعی می‌تواند به الگوهای رفتاری دسترسی باشد و آنالیز دقیقی را از شرایط ارائه می‌دهد، هر چقدر برای بخش‌های مختلف منابع انسانی خود از هوش مصنوعی استفاده کنید، به همان نسبت به موفقیت‌های زیادی خواهید رسید و این مسئله بسیار ارزشمند است. هر چقدر افرادی که در منابع انسانی کار می‌کنند قوی‌تر باشند، به همان اندازه به موفقیت بیشتری می‌رسید. کاربرد هوش مصنوعی در منابع انسانی به شرح زیر است:

  • استخدام افراد مناسب برای کسب‌وکار: یکی از مهمترین قسمت‌هایی که می‌توانید در بخش منابع انسانی از آن بهره‌مند گردید استخدام افراد مناسب است. هوش مصنوعی می‌تواند داده‌های بدست آمده از افراد را مورد آنالیز قرار دهد و به شما پیشنهاد دهد آیا این فرد برای آن پوزیشن مناسب است یا خیر.
  • تحلیل شبکه‌های درون سازمانی: از جمله تاثیر هوش مصنوعی در کسب و کار های آنلاین و منابع انسانی تحلیل شبکه‌های درون سازمانی است. شما می‌توانید کارمندان بخش‌های مختلف را مورد بررسی قرار دهید، به نیازهای آنها پی ببرید و برنامه‌های مناسب را در اختیار آنها قرار دهید.
سخن پایانی

تا اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی در مورد تاثیر هوش مصنوعی در کسب و کارهای آنلاین در اختیار شما قرار دهیم.

همانطور که متوجه شدید، تاثیر هوش مصنوعی در کسب و کار بسیار زیاد است و تمامی بخش‌های آن از جمله حسابداری، منابع انسانی و فروش و بازاریابی را تحت تاثیر عملکرد فوق‌العاده خود قرار می‌دهد. با توجه به این موارد، هر کسب‌وکاری که می‌خواهد در کار خود به موفقیت برسد، باید از هوش مصنوعی استفاده نماید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها