جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

نگهداری سرور (CoLocation)

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

 CoLocation که به اختصار Colo گفته می شود یکی از امکانات دیتاسنتر یا مرکز داده میباشد که فضای نگاهداری سرورها و یا سایر سخت افزارهای محاسباتی را نگهداری می نمایند.

معمولاً در خدمات نگهداری سرور یا CoLo خدمات امنیت فیزیکی سرور، پهنای باند، برق، سیستم خنک کننده و ساختمان و محل نگهداری سرور و مانیتورینگ و کنترل وضعیت سرور توسط مرکز داده و سرور ها و فضاهای حافظه توسط کاربر ارائه می شوند. این فضای نگهداری سرور عمدتاً رک، کابینت، قفسه و یا اتاق می باشد و بسیاری از خدمات نگهداری سرور معمولاً با پیشنهادات ویژه خدمات پشتیبانی و مدیریت سرور نیز همراه می شوند. این خدمات نگهداری سرور برای برخی سازمان ها و مراکز خاص راهکار بسیار مناسبی برای رهایی از مسائل میزبانی سرورهایشان می باشد اما گاهی مسافت و دوری سرور از سازمان در مسائلی که به فرض نیاز به بررسی فیزیکی سرور و یا تجهیزات است موجب افزایش هزینه های سازمان می شوند.

در حالت کلی و بدون در نظر گرفتن خدمات اضافه نیز، در نگهداری سرور مدیریت سرور Colo شده بر عهده خود کاربر بوده (فارغ از مباحث پهنای باند و اینترنت) به جز مواردی مانند ریستارت سرور و… که تنها توسط مرکز داده ممکن است.

در خدمات نگهداری سرور، کاربران از ساختار مرکز داده مزبور بهره مند می شوند در حالیکه باز هم بر مدیریت و کنترل سرور خود را در دست دارند. از مزایای خدمات نگهداری سرور در حالت استاندارد برای کابران می توان به موارد زیر اشاره نمود:

– کنترل محیط، مانند کنترل رطوبت، دما و فیلترینگ هوای محیط نگهداری سرورنگهداری سرور (CoLocation)

– سیستم های اطفای حریق

– منابع قوی برق و سیستم های پشتیبان برق و محافظت از نوسان جریان برق

– پهنای باند با حجم بالا

– امنیت فیزیکی شبانه روزی توسط ورودی های امنیتی و مانیتورینگ تصویری و…

– خدمات فنی و مانیتورینگ مانند فضاهای حافظه مرکزی، پشتیبان گیری، فایروال (دیواره آتش) و سیستم های مقابله با حملات DDoS و…

استفاده از خدمات نگهداری سرور یا همان Colo یکی از راه های مؤثر برای اطمینان از دریافت خدماتی پیوسته و مناسب در مرکز داده ای خصوصی و مطمئن که برای میزبانی سرور شما تعبیه گشته است می باشد. و در عین حال شما می توانید مالکیت و حقوق خود را در قبال سخت افزار و نرم افزار سرور خود حفظ نمایید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها