جذب کارشناس فروش

مقایسه سایت سازها با وردپرس‌

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

امروزه، اینترنت به بخش بسیار مهمی از زندگی تبدیل شده است و حتی مدل کاری را تغییر داده است. کسب‌وکارها برای اینکه بتوانند مشتریان خود را حفظ کنند و به یک برند شناخته‌شده تبدیل شوند، باید وارد دنیای اینترنت شوند؛ زیرا دیگر روش‌های قدیمی پاسخگو نخواهد بود.

در همین راستا، روش‌های متفاوتی برای راه‌اندازی سایت وجود دارد که بی‌شک یکی از شناخته‌شده‌ترین آن‌ها، وردپرس است. در مقابل، برخی از سایت‌سازها نیز قرار دارند.

همواره این سوال برای بسیاری از افراد طراح سایت پیش می‌آید که استفاده از سایت سازها بهتر است یا وردپرس؟!

در این مقاله تلاش می‌کنیم به مقایسه سایت سازها با وردپرس‌ بپردازیم و ذهن شما را نسبت به استفاده از این دو روش باز کنیم. همچنین در صورت تمایل می‌توانید جهت افزایش سرعت سایت خود، مقاله مرتبط را مطالعه فرمایید.

انعطاف‌پذیری

اولین و مهم‌ترین مسئله‌ای که در زمان مقایسه سایت سازها با وردپرس‌ مطرح می‌شود، انعطاف‌پذیری بالای وردپرس در مقایسه با سایت‌سازهاست. به طور کلی، سایت‌سازها انعطاف پذیری بالایی ندارند و تنها می‌توانند وب‌سایت‌های شخصی و کوچک را مدیریت نمایند. اگر شما برای راه‌اندازی سایت‌های بزرگ و یا حتی متوسط از سایت‌سازها استفاده نمایید، با محدودیت‌های بسیار زیادی روبه‌رو خواهید شد.

 

مزایای وردپرس در مقایسه با سایت سازها

 

یکی از مواردی که در زمان مقایسه سایت سازها با وردپرس‌ باید مد نظر داشته باشید، این است که برخی از سایت‌سازها به شما اجازه می‌دهند تنها تعداد مشخصی صفحه در سایت ایجاد کنید که این امر ممکن است با نیاز آینده سایت همخوانی نداشته باشد. در این موارد، باید به راهکارهای دیگری نظیر ارتقا پلن کاربری، متوسل شوید که می‌تواند چالش‌هایی را برای شما به وجود بیاورد. از طرف دیگر، شما باید محتوای سایتی را که با سایت سازها ایجاد شده است، ویرایش کنید. ویرایش استایل، هدر، نوشته‌ها، نمونه کارها، محصولات و هر آنچه در سایت هست می‌تواند کار دشواری باشد.

استفاده از امکانات جدید

مسئله دیگری که در رابطه با مقایسه سایت سازها با وردپرس‌ و محدودیت سایت سازها باید بدانید، ویرایش و اضافه کردن امکانات جدید به سایت است. سایت سازها امکان ویرایش اتوماتیک را ندارند و این مسئله می‌تواند مشکلات زیادی را برای سایت‌ها به وجود بیاورد. وردپرس پلتفرمی است که شما می‌توانید افزونه‌های متعددی را به آن اضافه کنید.

استفاده از این افزونه‌ها باعث می‌شود سایت شما بتواند به خوبی نیازهای کاربران را پوشش دهد. شما می‌توانید تمامی نیازهای سایت‌های وردپرسی را با نصب افزونه‌های متعدد پوشش دهید. اما همانطور که می‌دانید امکان نصب افزونه در سایت‌سازها وجود ندارد و شما باید تمامی تغییرات را به صورت دستی بر روی سایت به وجود بیاورید. این مسئله چالش‌برانگیز است، به ویژه زمانی که تعداد کاربران سایت افزایش پیدا می‌کند.

امکانات سایت‌های وردپرسی

از جمله مواردی که در هنگام مقایسه سایت سازها با وردپرس‌ باید مد نظر قرار دهید، امکاناتی است که قالب‌های وردپرسی دارند. شما می‌توانید با استفاده از صفحه ساز تمامی جزییات صفحات را تغییر دهید و آن‌ها را به مدل‌های کاربر پسند نزدیک کنید. زمانی که صفحه ساز بر روی قالب‌های وردپرسی نصب می‌گردد، شما می‌توانید فروشگاه و یا وبلاگ سایت را به گونه‌ای که به ایده‌آل شما نزدیک است تغییر است. این مسئله باعث می‌شود که سایت شما بر اساس الگوریتم‌های موتورهای جستجو تغییر کند و در نتیجه زودتر توسط ربات‌ها شناسایی می‌شود. انعطاف‌پذیری سایت وردپرسی بسیار بالاست که می‌تواند به شما کمک کند آنچه را که دوست دارید در سایت خود پیاده‌سازی کنید.

راحتی در استفاده

مسئله دیگری که در زمان مقایسه سایت سازها با وردپرس‌ باید به آن توجه داشته باشید، سهولت در استفاده است. بسیاری از کسانی که از سایت‌سازها استفاده کرده‌اند به این موضوع اشاره می‌کنند که استفاده از سایت‌سازها راحت‌تر از پلتفرم وردپرس است. با سایت‌سازها شما می‌توانید به راحتی المان‌های مورد نیاز خود را در سایت پیاده‌سازی کنید و نیاز به دانش طراحی و یا مدیریت محتوا نیست. اما باید بدانید مسئله در وردپرس به همین سادگی نیست. برای اینکه بتوانید از قالب‌های وردپرس استفاده کنید، باید با دانش کار با ویرایشگر WYSIWYG آشنایی داشته باشید.

از طرف دیگر، شما باید صفحه‌سازهای گرافیکی را بشناسید و بدانید که چگونه آن‌ها را نصب کنید. درست است! ممکن است شما در اینجا تصور کنید که استفاده از سایت‌سازها راحت‌تر از وردپرس است. اما اگر به مواردی که در زمان نصب وردپرس به آن‌ها اشاره کردیم، توجه داشته باشید به خوبی می‌دانید که این دانش در نصب وردپرس باعث می‌شود سایت‌ها موفق‌تر شوند و این چیزی است که هر کارفرمایی انتظار دارد.

قابلیت پشتیبانی از سایت

از جمله مواردی که باید در بررسی و مقایسه سایت سازها با وردپرس‌ مد نظر داشته باشید، پشتیبانی از سایت است. شما می‌توانید در کمتر از یک ساعت با استفاده از سایت‌سازها سایت خود را بالا بیاورید. اما بهتر است به این سوال پاسخ دهید که چرا می‌خواهید سایت داشته باشید؟ دلیل آن این است که شما می‌خواهید محتوا را در سایت قرار دهید و با آن دیده شوید. اما باید بدانید سایت‌سازها هیچ‌گونه برنامه‌ای برای مدیریت محتوای سایت و پیشتیبانی سایت ندارند و در نتیجه شما پس از راه‌اندازی سایت با سایت‌سازها با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شوید. البته باید بدانید برخی از شرکت‌های سایت ساز پشتیبانی‌های خاصی را برای سایت‌های خود در نظر می‌گیرند، اما این پشتیبانی‌ها به اندازه‌ای نیستند که بتوان به صورت گسترده بر روی آن‌ها کار کرد.

پشتیبانی قدرتمند سایت‌های وردپرسی

اگر بخواهیم صحبت در مورد پشتیبانی از سایت‌ها را در موضوع مقایسه سایت سازها با وردپرس‌ ادامه دهیم، باید بگوییم وردپرس قابلیت پشتیبانی بسیار قوی دارد و می‌تواند از سایت‌ها به خوبی پشتیبانی نماید.

سایت‌های وردپرسی می‌توانند با عضویت در انجمن‌ها و سایت‎های آموزشی، پاسخ مناسب را برای سوالات خود پیدا کنند. همچنین، اگر شما قالب وردپرس و یا افزونه آن را از مراکز معتبر تهیه کنید؛ پشتیبانان آن مرکز می‌توانند شما را راهنمایی کنند. برخی از افراد تصور می‌کنند که پشتیبانی از سایت مسئله مهمی نیست، اما زمانی که مشکلی برای سایت به وجود می‌آید این مسئله مطرح می‌شود که پشتیبانی از سایت چقدر مهم است.

طراحی و ظاهر سایت

یکی از مسائلی که در خصوص مقایسه سایت سازها با وردپرس‌ باید به آن بپردازیم، طراحی و ظاهر سایت است. بهتر است بدانید سایت‌سازها دارای قالب‌های آماده و پیش‌فرض هستند که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. تنوعی که در سایت‌سازها مشاهده می‌کنید به تنوع و خلاقیت آن شرکت بستگی دارد که در بیشتر موارد دمو آن‌ها به چند ده تا بیشتر نمی‌رسد. این مسئله شدیدا شما را محدود می‌کند و نمی‌توانید به آنچه که در ذهن خود دارید دست پیدا کنید.

 

مقایسه سایت سازها با وردپرس‌

 

اما باید بدانید وردپرس هزاران قالب دارد که طراحان می‌توانند بر اساس نوع وب سایت انتخاب کنند. زمانی که شما می‌خواهید از قالب وردپرس برای طراحی سایت استفاده کنید، اولا باید موضوع سایت را مشخص کنید. به طور مثال، شما به دنبال راه‌اندازی فروشگاه موبایل هستید و یا می‌خواهید سایت آرایشگری داشته باشید! تمامی این موارد، می‌توانند به شما کمک کنند که بهترین قالب را از میان هزاران قالب وردپرس انتخاب کنید. حتی اگر یک شرکت بزرگ هستید و به دنبال راه‌اندازی سایت خود هستید، می‌توانید قالبی را انتخاب کنید که با نیازهای شما همخوانی دارد. به این مسئله توجه داشته باشید که شما باید قالب وردپرسی خود را از مراکز معتبر خریداری کنید تا بتوانید از گارانتی چند ماهه تا یک ساله بهره‌مند شوید.

قیمت طراحی سایت

یکی از مهم‌ترین مواردی که در زمان بررسی و مقایسه سایت سازها با وردپرس‌ مطرح می‌شود، قیمت طراحی سایت است. معمولا، شرکت‌های سایت ساز بخشی از هاست خود را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهند و یا هزینه کمی دریافت می‌کنند. با توجه به این مسئله که امکانات سایت‌سازها بسیار محدود است، جای تعجب نیست که هزینه کمی از کارفرما دریافت می‌شود.

 

بررسی و مقایسه سایت سازها با وردپرس‌

 

وردپرس، دارای بخش رایگانی است که شما می‌توانید آن را خریداری و استفاده نمایید. اما امکاناتی که بر روی این قالب‌ها وجود دارد، معمولا محدود است و شما باید به دنبال نسخه پریمیوم باشید. قیمت نسخه پریمیوم به امکاناتی بستگی دارد که بر روی قالب وردپرس وجود دارد. جای تعجب نیست که شما برای خرید قالب وردپرسی که امکانات زیادی دارد، باید هزینه مناسبی را پرداخت کنید. توصیه می‌شود در زمان خرید قالب وردپرس باید امکاناتی نظیر فروشگاه و فروش پلکانی، گالری تصویر، صفحه ساز، امنیت و سئو، پیام خصوصی وجود داشته باشند. این امکانات می‌توانند رضایت کاربران شما را تامین نمایند و در نتیجه می‌توانید به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کنید.

تکنولوژی روز

یکی از مسائلی که در مقایسه سایت سازها با وردپرس‌ بسیار مهم است، تکنولوژی روز است. باید بدانید دنیای برنامه‌نویسی دائما در حال پیشرفت است و با ارائه برنامه‌های مختلف دنیا را شگفت‌زده می‌کند. کسانی که می‌خواهند سایت‌های خود را با تکنولوژی روز دنیا پیش ببرند، باید از قالب‌های وردپرسی استفاده نمایند. اما سایت‌سازها محدویت‌ دارند و هرگز با علم و تکنولوژی روز دنیا پیش نمی‌روند. این مسئله باعث می‌شود تا سایت شما به خوبی پیشرفت کند.

امنیت

امنیت، از جمله مسائلی است که در دنیای اینترنت وجود دارد و از حقوق اصلی کاربرانی به شمار می‌رود که وارد سایت شما می‌شوند. این مسئله در مقایسه سایت سازها با وردپرس‌ به شکل مهمی مطرح می‌شود. بهتر است بدانید امنیت سایت‌های وردپرسی بسیار بالاست و شما می‌توانید بستر امنی را برای کاربران خود به وجود بیاورید. اما سایت‌سازها دارای بستر امنی نیستند و هر لحظه ممکن است مشکلات امنیتی خاصی در سایت شما به وجود بیاید.

سئو فرندلی

پس از آنکه سایت راه‌اندازی شود، یکی از مسائلی که به وجود می‌آید رشد سایت بر اساس الگوریتم‌های گوگل است. تا زمانی که سایت شما توسط ربات‌های گوگل شناسایی نشود، نمی‌توانید به موفقیت برسید. بر همین اساس، شما باید به دنبال سایت‌هایی باشید که بر اساس الگوریتم‌های گوگل هستند. این مسئله در مقایسه سایت سازها با وردپرس‌ مطرح می‌گردد. بهتر است بدانید شما می‌توانید با نصب افزونه یوست بر روی سایت وردپرسی خود، محتواهایتان را بر اساس الگوریتم‌های گوگل پیش ببرید. اما این قالبیت در سایت‌سازها وجود ندارد و سئو فرندلی نیستند.

سخن پایانی

تا به اینجا تلاش کردیم نکات مهمی را در مورد مقایسه سایت سازها با وردپرس‌ در اختیار شما قرار دهیم. سایت‌سازها انعطاف‌پذیری بالایی ندارند و امکاناتشان بالا نیست. اما سایت‌های وردپرسی انعطاف‌پذیری بالایی دارند و می‌توان از آن‌ها به خوبی استفاده کرد. این مسئله در زمان استفاده از سایت سازها یا وردپرس بسیار مهم است. بهتر است برای راه‌اندازی سایت خود به سراغ قالب‌های بروید که بر اساس تکنولوژی روز دنیا چیدمان شده‌اند و می‌توانند امکانات گسترده‌ای را در اختیار شما قرار دهند. این مسئله به رشد سایت شما کمک می‌کند.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها