جذب کارشناس فروش

سرور اختصاصی VDS

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

سرور اختصاصی VDS چیست! این سوال یکی از سوالاتی است که ممکن است ذهن شما را نیز درگیر کرده باشد و به دنبال پاسخ مناسبی برای آن باشید. مجازی‌سازی یکی از تکنولوژی‌هایی است که با ورود خود توانست تغییرات زیادی را در نحوه ارائه هاستینگ و میزبانی وب به وجود بیاورد. با استفاده از مجازی‌سازی می‌توان بخش‌های یک سرور را به بخش‌های کوچکتری تقسیم کرد و هر بخش با داشتن سیستم عامل محصوص می‌تواند توسط سرور اصلی تامین شود. با استفاده از این فناوری، بهره‌وری سرورها بالا رفته است و نیازهای کاربران به بهترین شکل پاسخ داده می‌شود. سرور اختصاصی VDS بر اساس این فناوری کار می‌کند و در ادامه تلاش می‌کنیم اطلاعات کاملی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

سرور اختصاصی چیست؟

قبل از آنکه بخواهیم در مورد سرور VDS صحبت کنیم، بهتر است توضیح مختصری را در رابطه با سرور اختصاصی به شما ارائه دهیم. سرور اختصاصی به سروری گفته می‌شود که به طور کاملا اختصاصی برای یک سازمان و یا یک شرکت طراحی شده است و همین امر امنیت آن را بالا می‌برد. کاربر تسلط کاملی را بر سرور اختصاصی دارد و می‌تواند از تمامی منابع سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آن استفاده کند.

سرور اختصاصی VDS چیست؟

سرور VDS و VPS از جمله سرورهایی هستند که با استفاده از فناوری مجازی‌سازی امکانات گسترده‌ای را به کاربران ارائه می‌دهند.

VDS چیست؟

این سرور دسترسی کاملی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد و آنها می‌توانند بدون هیچ‌گونه محدودیتی در سرور تمامی تنظیمات خود را اعمال کنند. در گذشته، این امکان در یک هاست اشتراکی وجود نداشت و آنها ملزم به استفاده از تنظیمات یکسانی بودند و در صورتی که از ایک سرور اختصاصی استفاده می‌شد، هزینه‌های زیادی به کاربران متحمل می‌گردید.

منابع اختصاصی مجازی و عدم مشاهده تاثیرات منفی

یکی از مهمترین مواردی که باعث شده است استفاده از سرور اختصاصی VDS مد نظر قرار گیر فیکس شدن منابع سرور اختصاصی مجازی است. این امر بدین معناست هر چقدر سرورهای مجاور منابع مصرف کنند، کاربر در سرور خود محدودیت و یا اثرات منفی را مشاهده نخواهد کرد.

قابلیت ارتقا مقرون‌به صرفه

مسئله دیگری که سرور اختصاصی VDS را به یک سرور مهم تبدیل کرده است قابلیت ارتقا مقرون‌به صرفه است. در گذشته، برای ارتقا سرور باید هزینه‌های زیادی به این کار اختصاص می‌یافت و همین امر باعث می‌شد بسیاری از کاربران از ارتقا سرور منصرف شوند. اما این محدودیت در سرورهای اختصاصی از بین رفته است و کاربران می‌توانند بدون خرید و یا تغییر در سخت‌افزار سرور خود را ارتقا دهند. این مسئله که برای ارتقا این سرورها نیازی به خرید سخت‌افزار نیست اهمیت زیادی دارد و سرورهای مجازی امروزه به پرطرفدارترین سرورها در سراسر دنیا تبدیل شده‌اند.

ویژگی‌های مهم سرور اختصاصی VDS

سرور VDS ویژگی‌های بسیار متعددی دارد و آشنایی با آنها باعث می‌شود که کاربران با شناخت کامل برای دریافت این نوع سرور اقدام نمایند. در ادامه تلاش می‌کنیم به معرفی ویژگی‌های سرور VDS بپردازیم.

مدیریت هزینه‌ها

از جمله مواردی که سرور اختصاصی VDS را به یک سرور بسیار مهم و پرطرفدار تبدیل کرده است مدیریت هزینه‌هاست. انتخاب سرور باید با توجه به نوع شرکت صورت گیرد. بر اساس مطالعاتی که در این زمینه صورت گرفته است مشخص شده است انتخاب سرور اختصاصی در شرکت‌های کوچک و یا متوسط که رو به رشد هستند مقرون‌به‌صرفه نیست و در نتیجه همین امر چالش‌های زیادی را برای افراد به وجود می‌آورد. اما سرور VDS این مشکل را به طور کامل از بین برده است و هزینه‌ها را کاهش داده است. در نتیجه، تمامی شرکت‌های کوچک و یا متوسط می‌توانند برای رشد از این سرور استفاده نمایند.

امنیت

امنیت یکی از مهمترین مواردی است که به سادگی نمی‌توان از کنار آن گذشت. این مسئله باعث شده است که این سوال مطرح گردد آیا سرور اختصاصی VDS امنیت بالایی دارد یا خیر! بهتر است بدانید با توجه به این مسئله که در این سرور منابعی به اشتراک گذاشته نمی‌شوند، امنیت بسیار بالاست و شما به راحتی می‌توانید برای شرکت خود از این سرور استفاده نمایید.

سرور اختصاصی مجازی

همچنین، شما می‌توانید فایروال سرور خود را بهینه کنید تا بتوانید امنیت را بالا ببرید. به طور مثال، شما می‌توانید با سفارشی‌سازی این امکان را در سرور خود به وجود بیاورید که فقط IP هایی به ایمیل دسترسی داشته باشند که متعلق به شرکت هستند. روش‌های امنیتی متعددی وجود دارند که باعث می‌شوند امنیت این سرور اختصاصی بسیار بالا رود و در نتیجه دیگر کارفرمایان در این زمینه نگرانی نخواهند داشت.

قدرت کنترل بالا

از جمله مواردی که سرور اختصاصی VDS را به یک سرور مهم تبدیل کرده است قدرت کنترل بالای کاربران بر روی سرور است. بهتر است بدانید هر شرکت نیازهای خاصی دارد و نمی‌توان یک قانون کلی را برای تمامی شرکت‌ها در نظر گرفت. انعطاف‌پذیری سرور VDS بسیار بالاست و کاربر می‌تواند با توجه به نیازهایی که دارد سرور را بهینه‌سازی کند. برای اینکار، کاربر باید به بخش ادمین سرور وارد شود و سپس تنظیماتی را که بر روی آن وجود دارد تغییر دهد.

ارائه پشتیبانی مناسب به کاربران

یکی از مهمترین مواردی که در زمان بیان ویژگی‌های سرور اختصاصی VDS باید به آن اشاره کنیم ارائه پشتیبانی مناسب به کابران این سرور است. در سرور VDS دسترسی زیاد است و شما می‌توانید با توجه به نیازهایی که کاربرانتان دارند سرویس‌ها را سفارشی‌سازی کنید. به طور کلی، باید بدانید قابلیت‌ها و ویژگی‌های سرور VDS قابل تضمین است و این مسئله می‌تواند به کاربران اطمینان دهد که بهترین سرور را تهیه می‌کنند.

آیا ما به سرور اختصاصی VDS نیاز داریم؟

زمانی که صحبت از سرور می‌شود، یکی از سوالاتی که مطرح می‌گردد در این زمینه است که آیا من نیز به سرور اختصاصی VDS نیاز دارم؟! همانطور که می‌دانید امروزه اینترنت به تمامی بخش‌های زندگی انسان نفوذ کرده است. شما برای کسب اطلاعات در مورد تمامی مسائل زندگی خود حتما به اینترنت سر می‌زنید و اطلاعاتی را که در آنجا به اشتراک گذاشته شده‌اند بررسی می‌کنید.

همچنین، کسب‌وکارها مدل کاری خود را تغییر داده‌اند و امروزه حیات تقریبا تمامی کارها به حضور در دنیای اینترنت وابسته است. با توجه به این مسئله، وجود سروری که پاسخگوی نیازهایمان باشد اهمیت زیادی دارد. در گذشته، کسب‌وکارها می‌توانستند با خرید سرور سخت‌افزاری و یا اجاره کار خود را پیش ببرند. اما سرورهای سخت‌افزاری نیازمند مدیریت و صرف هزینه هستند که این امر برای تمامی افراد امکان‌پذیر نیست. به همین دلیل، سرور احتصاصی VDS بهترین راهکار برای کسانی است که به دنبال سرورهای با کیفیت هستند.

کسب‌وکارهایی که باید از سرور اختصاصی کمک کنند!

سرور اختصاصی VDS برای سایت‌هایی که هاست معمولی دارند گزینه بسیار خوبی است. اما این سرور دارای قابلیت‌های زیادی است که آن را به سرور مناسبی برای سایت‌هایی تبدیل کرده است که در زمینه خدمات شبکه فعال هستند. همچنین، سایت‌هایی که در زمینه طراحی، توسعه و یا تست نرم‌افزار کار می‌کنند می‌توانند با سرور VDS به مزیت‌های بی‌شمار دست پیدا کنند.

پروژه‌های محرمانه که در آنها حفظ امنیت داده‌ها بسیار مهم است مبتنی بر وجود سرورهای اختصاصی هستند. در نتیجه، شرکت‌های نوپا و پیشرفته می‌توانند با سرورهای مجازی به نتایج قابل قبولی دست پیدا کنند. البته ذکر این موضوع در اینجا مهم است که وب‌سایت‌های کوچک نیاز به استفاده از سرور VDS ندارند و می‌توانند از گزینه‌های ارزان‌تری مانند هاست ابری استفاده کنند.

سرور اختصاصی VDS، قابلیت اطمینان بالا

شما با تهیه سرور اختصاصی VDS قدرت خود را بالا می‌برید. زمانی که سایت شما رشد کند، ترافیک آن بالا می‌رود و در نتیجه شما باید سرور خود را ارتقا دهید. بهتر است بدانید زمانی که سرور VDS را تهیه می‌کنید بدون نیاز به سخت‌افزار خاصی می‌توانید برای ارتقا سرور اقدام نمایید و در نتیجه افزایش ترافیک سایت هیچ اثر منفی بر سایت شما نخواهد داشت.

سرور اختصاصی چیست؟

در سرور اختصاصی پارتیشن‌بندی انجام می‌شود و واحدهای اختصاصی به کاربران اختصاص می‌یابد. در واقع، زمانی که کاربران منابع بیشتری را درخواست می‌کنند، سیستم رم می‌تواند حافظه و توان پردازنده بیشتری را به سرور VDS اختصاص دهد و همین امر باعث می‌شود خدمات گسترده‌ای به کاربران ارائه شود.

قابلیت پیش‌بینی VDS

یکی دیگر از مواردی که در رابطه با سرور VDS باید به آن اشاره کنیم قابلیت پیش‌بینی سرور VDS است و فضای تعیین‌شده را به صورت تضمینی به شما ارائه می‌دهد. در واقع، هزینه‌ای که شما برای این سرور پرداخت می‌کنید با شفافیت کامل قابل استفاده است و این مسئله برای کاربران اهمیت زیادی دارد. کاربران می‌توانند برای اجرای هر برنامه‌ای و بدون محدودیت از این سرور استفاده کنند.

تفاوت سرور اختصاصی VDS با سرور VPS

در کنار سرور اختصاصی VDS، سرور دیگری با نام VPS وجود دارد که در ابتدای این متن به آن اشاره کردیم. زمانی که مجازی‌سازها به تازگی معرفی شده‌ بودند تنها امکان پشتیبانی از سرورهای VDS را داشتند. اما به زودی، این قابلیت ارتقا پیدا کرد و آنها توانستند سرورهای VPS را نیز پشتیبانی کنند. این مسئله با استقبال کسانی روبه‌رو شد که در این زمینه فعال بودند، زیرا وجود سرورهای VPS می‌توانست امکان استفاده بهینه‌تر از منابع را برای کاربران به وجود بیاورد.

اگر بخواهیم تفاوت این دو سرور را با ترجمه مخفف VDS و VPS ارائه دهیم، ممکن است درک درستی به این موضوع نداشته باشید. بهتر است بدانید در زمان خرید سرور VPS سرور اصلی Pool می‌شود و سپس در اختیار ماشین‌های مجازی قرار می‌گیرد. این مسئله باعث می‌شود که بیشتر از توان اصلی سرور هاست ماشین مجازی ایجاد کرد. این امر باعث می‌شود که تمامی سروها هم‌زمان در حالت اوج مصرف نباشند. اما در سرور اختصاصی VDS شرایط متفاوت است. منابع اختصاص داده شده در هر سرور کاملا ثابت هستند و امکان ایجاد ماشین مجازی بیشتر از توان سرور وجود نخواهد داشت.

سخن پایانی

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد سرور اختصاصی VDS در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده‌اید این سرور با استفاده از فناوری مجازی‌سازی امکانات گسترده‌ای را به کاربران ارائه می‌دهد. این سرور دسترسی کاملی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد و آنها می‌توانند بدون هیچ‌گونه محدودیتی در سرور تمامی تنظیمات خود را اعمال کنند.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها