جذب کارشناس فروش

تفاوت‌های سرور ابری آلمان و ایران

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

با توجه به اینکه سرور ابری آلمان و ایران امروزه در دسترس قرار دارد، همواره سوالات زیادی در خصوص تفاوت‌های این دو سرویس پرسیده می‌شود که تلاش کرده‌ایم در این مقاله اطلاعات کاملی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

شرکت‌های ابری با توجه به نیازهای مشتریان خود، سرویس‌های متفاوتی را ارائه می‌دهند. ارائه IAAS و یا زیرساخت به عنوان سرویس یکی از خدمات این شرکت‌هاست. با استفاده از این سرویس، کاربر می‌تواند به منابع متفاوتی دسترسی داشته باشد. اگر بخواهیم به یکی از سرویس‌های زیر ساختی شناخته‌شده اشاره کنیم، باید از سرور ابری و یا cloud server نام ببریم.

سرور ابری چیست؟

قبل از آنکه بخواهیم به تفاوت های سرور ابری آلمان و ایران اشاره کنیم، بهتر است به این مسئله نیم‌نگاهی داشته باشیم که سرور ابری چیست. سرور ابری از تکنولوژی‌های بسیا مهمی در دنیای فناوری اطلاعات به شمار می‌رود. فناوری‌های ابری امروزه به عنوان راهکاری برای رفع مشکلات مرتبط با داده‌های بزرگ و پردرخواست در نظر گرفته می‌شوند و همین امر باعث شده است که درخواست زیادی برای آنها وجود داشته باشد.

سرور ابری چیست؟

بنابراین، تفاوت‌ها (هر چند بسیار کم باشد) باعث می‌شود کاربران به سمت سروری کشیده شوند که پاسخگوی نیازهای آنهاست. دیتاسنتر سرورها می‌تواند در ایران و یا خارج از ایران باشد. بنابراین، کارفرمایان می‌توانند با توجه به پروژه‌های خود سرور ابری ایران و یا آلمان را انتخاب کنند. با وجود این، موارد متعددی وجود دارند که باعث بروز تفاوت‌ های سرور ابری آلمان و ایران می‌شوند و توجه به آنها بسیار مهم است.

عواملی که در انتخاب سرور مهم هستند!

زمانی که صحبت از تفاوت های سرور ابری آلمان و ایران می‌شود، شما باید بدانید به کدام موارد توجه داشته باشید. موارد متعددی وجود دارند که در زمان انتخاب سرور باید مد نظر گرفته شوند و این فاکتورها به شرح زیر هستند:

  • سرعت اتصال به اینترنت و پینگ یکی از مواردی است که در انتخاب سرور مهم است.
  • کاربران در زمان انتخاب سرور باید به قوانین و مقررات محلی توجه داشته باشند.
  • هزینه‌ها می‌تواند به کاربران کمک کند با توجه به بودجه‌ای که دارند بهترین سرور را انتخاب کنند.
  • در زمان انتخاب سرور پشتیبانی فنی مهم است.
  • امنیت و حفظ حریم خصوصی از جمله مواردی است که باید در زمان انتخاب سرور مد نظر گرفته شود.

اکنون که می‌خواهید تفاوت های سرور ابری آلمان و ایران را ببرسی کنید باید این قابلیت‌ها را در هر یک مد نظر قرار دهید و در پایان با توجه به شرایط خود بهترین سرور مجازی ابری را انتخاب نمایید.

امنیت، مسئله‌ای مهم در انتخاب سرور

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، یکی از مهمترین مواردی که در انتخاب سرور باید به آن توجه داشته باشید امنیت و حفاظت از اطلاعات است. به همین دلیل، زمانی که در حال بررسی تفاوت های سرور ابری آلمان و ایران هستید باید به این مسئله توجه داشته باشید. سرور ایران و آلمان هر دو امنیت بسیار بالایی دارند و داده‌های کاربران در یک دیتاسنتر امن نگهداری می‌شود. بهتر است بدانید هر دو سرور ایران و آلمان بر اساس پروتکل‌های امنیتی بنا شده‌اند و همین امر به کاربران اطمینان می‌دهد که وارد بستر امنی شده‌اند. اگر به لیست بالا نگاهی بیاندازید متوجه می‌شوید ما به مسئله قوانین و مقررات محلی در انتخاب سرور اشاره کردیم.

به همین دلیل، یکی از تفاوت های سرور ابری آلمان و ایران این است که سرورهای ایرانی اطلاعات را در داخل کشور دخیره می‌کنند و این اطلاعات تحت قوانین رسمی کشور ایران قرار اداره می‌شوند. با توجه به این موضوع که کاربران در آلمان حضور ندارند و از تمامی اطلاعات آن آگاهی ندارند، شاید این مسئله به نفع کاربران باشد که از سرورهای ایرانی استفاده کنند. البته باید بدانید انتخاب بر عهده کاربران است و هرگز توصیه نمی‌شود که شما کدام سرور را انتخاب کنید. بلکه شما باید بر اساس شرایط خود اقدام به انتخاب سرور نمایید.

پایداری و انعطاف‌پذیری

از جمله مواردی که در زمان بررسی تفاوت های سرور ابری آلمان و ایران باید به آن توجه داشته باشید پایداری و انعطاف‌پذیری است که سرورها از خود نشان می‌دهند. سرورهای ابری ایران و آلمان با توجه به تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای ایجاد شده‌اند و همین امر باعث شده است که پایداری بالایی را ایجاد کنند.

ویژگی‌های سرور ابری

در واقع، این سرورها به توزیع متوازن درخواست‌ها توجه دارند و تلاش می‌کنند ترافیکی را به سمت سرور هدایت می‌شود به خوبی مدیریت نمایند. در نتیجه، هر دو سرور خدمات بالایی را به مشتریان خود ارائه می‌دهند و کاربران می‌توانند یکی از آنها را انتخاب کنند.

افزایش منابع سرور

یکی از مواردی که می‌تواند به عنوان تفاوت های سرور ابری آلمان و ایران مطرح شود قابلیت افزایش منابع سرور است. هر دو سرور ایران و آلمان می‌توانند شرایط را برای افزایش منابع سرور ( در صورتی که مورد نیاز باشد) فراهم سازند. با توجه به این قابلیت می‌توان گفت کاربران از این امکانات بهره‌مند هستند که در هر لحظه منابع سرور را بالا ببرند و نیازهای خود را برطرف سازند. این کار نقش موثری در کاهش هزینه‌ها دارد.

نکات مهم در مورد سرور ابری آلمان

اکنون که متوجه تفاوت های سرور ابری آلمان و ایران به صورت کلی شدید، بهتر است نگاه عمیق‌تری به هر یک از این سرورها به صورد جداگانه داشته باشیم. در ادامه تلاش می‌کنیم بررسی تفاوت های سرور ابری آلمان و ایران را به طور دقیق‌تر مطرح کنیم.

هزینه سرور آلمانی بالاتر است!

یکی از مهمترین مواردی که باید در مورد تفاوت های سرور ابری آلمان و ایران به آن اشاره کنیم بحث هزینه است. همانطور که می‌دانید هزینه سرور آلمانی در مقایسه با سرورهای ایرانی کمی بیشتر است. با وجود این، هرگز این مسئله مد نظر نیست که سرور آلمانی گزینه خوبی نیست. سرور آلمانی برای کسانی که دارای شرایط خاصی هستند بهترین گزینه است. بنابراین، باید در نظر داشته باشید که با خرید سرور آلمانی باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید.

آیا وب‌سایت مورد نظر شما تحریم است؟

به طور معمول، استفاده از سرور آلمانی برای وب‌سایت‌هایی پیشنهاد می‌شود که تحریم هستند. به طور مثال، سایت‎های ترید و یا صرافی بایننس در سرورهای ایرانی تحریم هستند و همین امر باعث می‌شود که کابران به سمت سرورهای خارجی متمایل شوند. اگر شما در زمینه‌ای فعالیت دارید که در سرورهای ایرانی تحریم است، بنابراین، استفاده از سرور آلمانی بهترین گزینه برای شما خواهد بود. زیرا در سرور آلمانی محدودیتی وجود ندارد و شما می‌توانید راحت‌تر به بیزنس خود رسیدگی کنید.

آیا مخاطبان شما ساکن اروپا هستند؟

یکی دیگر از مواردی که در بحث تفاوت های سرور ابری آلمان و ایران باید به آن اشاره کنیم کاربرهای سایت است. بهتر است کمی فکر کنید مخاطبان سایت شما بیشتر ساکن اروپا هستند یا ایران! به طور مثال، اگر شما وب‌سایتی دارید که می‌خواهید تورهای ایران‌گردی را به افرادی که در ایران زندگی نمی‌کنند بفروشید، مخاطبان شما بیشتر در کشورهای دیگر سکونت دارند و همین امر استفاده از سرور آلمانی را به یک گزینه ایده‌آل برای شما تبدیل خواهد کرد.

نکات مهم در مورد سرور ابری در ایران

کسانی که می‌خواهند تفاوت های سرور ابری آلمان و ایران را عمیق‌تر درک کنند، باید شناخت کامل‌تری به سرورهای ایرانی داشته باشند. امروزه، دیتاسنترهای ایرانی با توجه به استانداردهای روز دنیا می‌توانند امکانات زیادی را به مخاطبان ایرانی عرضه دهند. در ادامه تلاش می‌کنیم به قابلیت‌های ویژه سرورهای ایرانی اشاره کنیم.

پشتیبانی فنی قوی

یکی از مهمترین مواردی که در زمان اشاره به تفاوت های سرور ابری آلمان و ایران باید مد نظر قرار دهیم این است که سرورهای ایرانی، با توجه به این مسئله که خدماتشان را در داخل کشور ارائه می‌دهند، از قابلیت پشتیبانی قوی‌تری برخوردار هستند.

تفاوت سرور ابری آلمان و ایران

همچنین، اگر بخواهیم مسئله پایداری را در دیتاسنترهای ایرانی و خارجی مقایسه کنیم، باید بگوییم دیتاسنترهای ایرانی پایداری بیشتری در مقایسه با دیتاسنترهای خارجی دارند. همچنین، ذخیره اطلاعات در دیتاسنترهای ایرانی و داخلی می‌تواند امنیت بیشتری را برای کاربران ایرانی ( به دلیل آگاهی از قوانین) در پی داشته باشد.

امنیت بالا

همانطور که در بالا و در زمان اشاره به تفاوت های سرور ابری آلمان و ایران مطرح کردیم، هر دو سرور ایرانی و آلمانی امنیت بالایی دارند. اما در مورد سرورهای ایرانی باید بگوییم که تمامی سرورهای معتبر ایرانی از دیتاسنترهای امن استفاده می‌کنند. ارتباطات کاربران با سرورهای ابری ایرانی به صورت رمزگذاری‌شده (SSL) ذخیره می‌شود و در این مسئله هیچ‌گونه تفاوتی با سرورهای خارجی وجود ندارد. در نتیجه، کاربران ایرانی به راحتی می‌توانند سرور ایرانی تهیه کنند.

سرعت بالا

یکی از تفاوت های سرور ابری آلمان و ایران مرتبط با سرعت است. برای اینکه تجربه کاربری بهبود پیدا کند کاهش زمان رفت و برگشت درخواست اهمیت زیادی دارد. RTT یا زمان رفت و برگشت به مدت زمانی گفته می‌شود که طول می‌کشد تا درخواست از یک نقطه به سرور ارسال شود و سپس سرور پاسخ را به آن نقطه بازگرداند. هر چقدر این مدت زمان کوتاه‌تر باشد، سرعت سرور بالاتر است و می‌تواند رضایت کاربران را افزایش دهد. با توجه به این موضوع که سرورهای ایرانی در داخل ایران هستند زمان RTT کاهش پیدا می‌کند و همین امر باعث شده است انتخاب سرور ایران برای کاربرانی که داخل ایران هستند گزینه بهتری باشد.

هزینه مقرون‌به‌صرفه

در پایان و در مورد تفاوت های سرور ابری آلمان و ایران باید بگوییم که هزینه سرورهای ایرانی از سرورهای خارجی بسیار کمتر است و این مسئله می‌تواند برای سایت‌هایی که می‌خواهند بودجه خود را مدیریت کنند بسیار مهم باشد. همانطور که متوجه شده‌اید سرورهای ایرانی از نظر امنیت و سرعت تفاوتی با سرورهای خارجی ندارند و می‌توانند خدمات خود را با قیمت مناسب‌تری ارائه دهند. در نتیجه، انتخاب سرور ایرانی می‌تواند گزینه خوبی برای بسیاری از کاربران باشد.

 سرور آلمانی و یا ایرانی، کدامیک بهتر است؟

تا به اینجا تلاش کردیم به تفاوت های سرور ابری آلمان و ایران بپردازیم و اطلاعات کاملی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده‌اید این دو سرور از نظر امنیت و سرعت تقریبا مشابه هستند. اما هنوز تفاوت های سرور ابری آلمان و ایران می‌تواند به شما کمک کند بهترین سرور را انتخاب کنید. اگر سایت شما در دسته سایت‌های تحریم‌شده است و یا مخاطبان شما بیشتر در اروپا هستند، بی‌شک انتخاب سرور آلمانی گزینه بهتری است. در شرایط دیگر، سرور ایرانی می‌تواند پاسخگوی تمامی نیازهای شما باشد. بنابراین، شما ابتدا باید به اهداف سایت خود توجه داشته باشید و در پایان یکی از بهترین سرورها را انتخاب نمایید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

5 4 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها