جذب کارشناس فروش

افزونه‌های ضروری وردپرس

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای محبوب است که این روزها مورد توجه قرار گرفته است و بسیاری از افراد برای راه‌اندازی سایت خود از این پلتفرم بهره می‌برند. بهتر است بدانید ویژگی‌های وردپرس روزانه رو به پیشرفت قرار دارد و با توجه به این موضوع که وردپرس یک پلتفرم اوپن سورس است، برنامه‌نویسان در سراسر دنیا در تلاش هستند که باگ‌ها و مشکلاتش را رفع و آن را به یک سیستم بی‌عیب و نقص تبدیل نمایند (اگر تمایل دارید اطلاعات خود را در مورد وردپرس افزایش دهید، می‌توانید مقاله وردپرس چیست؟ را مطالعه کنید).

شما می‌توانید افزونه‌های متعددی را روی سایت وردپرسی خود نصب کنید و قابلیت‌های آن را افزایش دهید. اما باید بدانید وجود برخی افزونه‌ها در سایت‌های وردپرسی ضروری است. در ادامه تلاش می‌کنیم به معرفی افزونه‌های ضروری برای سایت‌های وردپرسی بپردازیم و اطلاعات کافی در این زمینه را در اختیار شما قرار دهیم.

افزونه پشتیبان‌گیری updraftplus

افزونه پشتیبان گیری updraftplus یکی از افزونه‌های ضروری برای سایت‌های وردپرسی است. همانطور که می‌دانید تمامی سایت‌هایی که در بستر وب وجود دارند، ممکن است هک و یا ناخواسته خراب شوند. در نتیجه، کدهای سایت بهم می‌ریزند و ممکن است تمامی اطلاعات و داده‌هایی که در سایت وجود دارد، از دست برود. وجود افزونه پشتیبان گیری updraftplus سایت  شما را ایمن و از تمامی اطلاعاتتان بک‌آپ تهیه می‌کند.

افزونه‌های ضروری سایت وردپرسی

از جمله مواردی که باعث شده افزونه پشتیبان‌گیری updraftplus به یکی از افزونه‌های ضروری برای سایت٬های وردپرسی تبدیل شود، قابلیت پشتیبان‌گیری خودکار آن است. در زمانی که قالب سایت به روزرسانی می‌شود، این افزونه با هشدار بک‌آپ‌گیری را به شما یادآوری می‌کند و اجازه نمی‌دهد حتی کوچکترین بخش از اطلاعات شما از دست برود. به این مسئله توجه داشته باشید که استفاده از افزونه پشتیبان‌گیری updraftplus رایگان نیست و شما باید هزینه آن را پرداخت کنید.

افزونه وردپرس امنیتی Wordfence

افزونه وردپرس امنیتی Wordfence یکی دیگر از افزونه‌های ضروری برای سایت‌های وردپرسی است. تامین امین سایت از جمله مواردی است که اهمیت زیادی دارد و باعث می‌شود سایت شما به یک سایت ویژه و خاص تبدیل شود. همچنین، کاربران تنها به سایت‌هایی اطمینان دارند که امنیتشان بالاست و این مورد را از حقوق اولیه خود می‌دانند. امنیت سایت‌های وردپرسی به صورت کلی زیاد بالا نیست و شما باید با نصب افزونه‌های ضروری این مشکل را حل کنید.

افزونه وردپرس امنیتی Wordfence می‌تواند امنیت کامل را در وردپرس برقرار سازد و همین امر باعث شده است که به یک افزونه بسیار محبوب تبدیل شود. این افزونه در دو نسخه رایگان و پولی وجود دارد و اگر شما از نسخه پولی آن استفاده نمایید، امکانات زیادی در دسترس شما خواهد بود. از امکانات این افزونه می‌توان به دو مرحله‌ای کردن اجازه ورود به سایت و شناسایی بدافزارها و ویروس‌ها اشاره کرد. همچنین، افزونه وردپرس امنیتی Wordfence این قابلیت را دارد که از ورود کاربران مشکوک به درون سایت جلوگیری کند و همین امر باعث می‌شود که امنیت سایت به میزان بسیار زیادی افزایش پیدا کند.

افزونه Yoast SEO و Rank Math

افزونه Yoast SEO و Rank Math از جمله افزونه‌های ضروری برای سایت‌های وردپرسی است. امروزه، تقریبا تمامی سایت‌هایی که معتبر هستند و به حقوق کاربران خود اهمیت می‌دهند، از افزونه‌های یوست و رنک مث استفاده می‌کنند. افزونه یوست و رنک مث به سئو سایت کمک می‌کنند. البته باید بدانید این افزونه‌ها هرگز سایت را به صورت خودکار سئو نمی‌کنند و صرفا پیشنهاداتی را برای سئو در اختیار شما قرار می‌دهند. این مسئله باعث می‌شود شما به عنوان متخصص سئو آگاهانه‌تر در این مسیر پیش بروید.

شاید برایتان جالب باشد بدانید افزونه یوست چندین سال است که توانسته رتبه اول را کسب کند و همین امر آن را به یکی از افزونه‌های ضروری برای سایت‌های وردپرسی تبدیل کرده است. افزونه رنک مث نیز از جمله افزونه‌هایی است که مانند یوست عمل می‌کند و بسیاری از کارشناسان آن را رقیب یوست می‌دانند. قابلیت‌های افزونه رنک مث بسیار بالاست و می‌تواند سایت شما را در مسیر پیشرفت قرار دهد.

افزونه WP Rocket

اگر بخواهیم بحث مرتبط با افزونه‌های ضروری برای سایت‌های وردپرسی را ادامه دهیم، باید به افزونه WP Rocket اشاره کنیم. این افزونه می‌تواند سرعت سایت را افزایش دهد و همین امر آن را به یک افزونه ویژه تبدیل کرده است.

سرعت سایت از جمله مواردی است که به موفقیت آن کمک می‌کند. اگر با سئو تکنیکال آشنایی داشته باشید، به این امر واقف هستید که سئو تکنیکال رضایت کاربران را بالا می‌برد و به شما کمک می‌کند رتبه خوبی را دریافت نمایید (اگر به این موضوع علاقه‌مند هستید، می‌توانید مقاله افزایش سرعت سایت وردپرس را مطالعه کنید).

افزونه WP Rocket

امروزه، افزونه راکت به یکی از افزونه‌های ضروری برای سایت‌های وردپرسی تبدیل شده است و دلیل اصلی آن قابلیت‌های فراوانی است که این افزونه دارد. در میان افزونه‌های متعددی که برای افزایش سرعت سایت وجود دارند، افزونه راکت از اعتبار زیادی برخوردار است. این افزونه سرعت را بهینه می‌کند و استفاده از آن ساده است. سادگی در استفاده یکی از مواردی است که باعث شده است وبمستران به سمت استفاده از این افزونه متمایل شوند.

افزونه wp-smush it

تصاویر بخش بسیار مهمی از حیات هر سایت هستند و راه ورودی مهمی برای کاربران به شمار می‌روند. بنابراین، از افزونه‌های ضروری برای سایت‌های وردپرسی می‌توان به افزونه‌هایی اشاره کرد که سرعت را بالا می‌برند.

افزونه wp-smush it یکی از افزونه‌هایی است که می‌تواند حجم تصاویر را کاهش دهد و سرعت سایت را بهینه می‌کند. البته باید بدانید این افزونه خودکار عمل نمی‌کند و شما باید آن را فعال کنید. یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث شده است این افزونه به یکی از افزونه‌های ضروری برای سایت‌های وردپرسی تبدیل شود، کاهش حجم تصاویر بدون کاهش کیفیت تصاویر است.

افزونه صفحه‌ساز elementor

از جمله افزونه‌های ضروری برای سایت‌های وردپرسی می‌توان به افزونه صفحه ساز elementor اشاره کرد. این افزونه بدون نیاز به کد نویسی ظاهر سایت را بهینه می‌کند و آن را به سایت ایده‌ال شما نزدیک می‌نماید. بهتر است بدانید بخش بسیار گسترده‌ای از طراحی سایت‌های وردپرسی با استفاده از این افزونه انجام می‌شود و بنابراین، اگر آن را در سایت خود داشته باشید می‌توانید از مزیت‌های آن بهره‌مند گردید.

قبل از آنکه افزونه صفحه ساز elementor معرفی گردد، افزونه Visual Composer مورد توجه داشت و شاید بتوان گفت آن هم یکی از افزونه های ضروری برای سایت های وردپرسی به شمار می‌رفت. پس از آن، المنتور به بازار معرفی گردید که به دلیل ظاهر و طراحی خاصش مورد توجه قرار گرفت. بهتر است بدانید شما با استفاده از هر دو افزونه می‌توانید با دراگ و دراپ صفحات مورد نظر خود را طراحی کنید. با وجود این، امروزه، استفاده از صفحه‌ساز المنتور طرفداران بیشتری دارد.

افزونه ساخت اسلایدر Slider by Soliloquy

افزونه ساخت اسلایدر Slider by Soliloquy یکی دیگر از افزونه‌های ضروری برای سایت‌های وردپرسی است که شما باید آن را در سایت خود نصب کنید. مهم نیست کاربری سایت شما چیست (به طور مثال، سایتتان بلاگ یا فروشگاهی است)، شما برای اینکه بتوانید مخاطبان را به سمت خود جذب کنید به افزونه ساخت اسلایدار نیاز دارید. در اینجا ذکر یک نکته اهمیت زیادی دارد.

برخی از قالب‌ها خودشان دارای صفحه‌ساز هستند و همین امر باعث می‌شود بدون نصب افزونه بتوانید در آن‌ها اسلایدر ایجاد کنید. به هر حال، در صورتی که قالب سایت شما این قابلیت را ندارد، باید بدانید این افزونه از جمله افزونه‌های ضروری برای سایت‌های وردپرسی است. پلاگین Smart Slider 3 یکی از افزونه‌هایی است که در کنار استفاده از این افزونه می‌توانید مد نظر داشته باشید.

افزونه‌های درگاه پرداخت

اگر سایت شما یک سایت فروشگاهی است و یا محصولاتی را برای فروش بر روی سایت خود دارید، بهتر است بدانید یکی از افزونه‌های ضروری برای سایت‌های وردپرسی، بی‌شک افزونه پرداخت است. ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که کدام افزونه برای پرداخت مناسب است، باید بدانید پاسخ به این سوال به این موضوع بستگی دارد گه شما می‌خواهید از چه راهی برای پرداخت استفاده کنید! شما باید به این سوال پاسخ دهید که می‌خواهید از درگاه‌های پرداخت واسطه استفاده نمایید و یا می‌خواهید نماد اعتماد داشته باشید و به طور مستقیم از درگاه‌های بانکی استفاده کنید؟! سپس، می‌توانید بهترین افزونه را انتخاب نمایید.

افزونه‌های ضروری برای سایت‌های وردپرسی

اگر می‌خواهید روش پرداخت واسطه‌ای را انتخاب کنید، معمولا چیزی میان 24 ساعت تا 48 ساعت زمان نیاز است. اما اگر به دنبال روش پرداخت مستقیم هستید، باید زمان بیشتری را برای فعال‌سازی اختصاص دهید که این کار چیزی میان 3 تا 4 روز زمان می‌برد. البته باید بدانید این مقادیر میانگین هستند و ممکن است شما مجبور شوید زمان کمتر و یا بیشتری را به این کار اختصاص دهید.

افزونه‌های ساخت پنل کاربری

پنل کاربری یکی از مهم‌ترین بخش سایت شماست که باید به آن توجه داشته باشید. برخی از قالب‌های وردپرسی دارای فضایی به اسم پنل کاربری هستند، اما این پنل‌ها معمولا امکانات خاصی را در اختیار کاربران قرار نمی‌دهند و همین امر مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد. به همین دلیل، یکی از افزونه‌های ضروری برای سایت‌های وردپرسی استفاده از افزونه‌های ساخت پنل کاربری است. شما می‌توانید با نصب افزونه مناسب این امکان را برای کاربر فراهم سازید که کیف پولش را بررسی کند و یا به لیست محصولات خریداری شده دسترسی داشته باشد.

ممکن است اکنون این سوال برای شما پیش بیاید که کدام افزونه‌‎ها برای ساخت پنل کابری مناسب هستند. باید بدانید پلاگین UserPro و UP از بهترین افزونه‌هایی است که می‌توانید از امکانات آن بهره‌مند شوید.

افزونه فرم ساز Contact form 7

اگر بخواهیم به یکی از افزونه‌های ضروری برای سایت‌های وردپرسی اشاره کنیم، باید افزونه فرم‌ساز Contact form 7 را در لیست قرار دهیم. به ویژه اگر شما سایت فروشگاهی دارید، وجود این افزونه ضروری است.

زمانی که کاربران وارد سایت می‌شوند، باید با تیم وب سایت ارتباط برقرار کنند. یکی از روش‌های ارتباطی تماس گرفتن است. همچنین، کاربران می‌توانند از امکانات شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند. برخی نیز ممکن است از طریق فرم با شما در ارتباط باشند.

دریافت نظرات کاربران مهم است و می‌تواند استراتژی‌های مارکتینگ شما را تحت تاثیر قرار دهد. به همین دلیل، از افزونه‌‌های ضروری برای سایت‌های وردپرسی می‌توان به افزونه فرم‌ساز Contact form 7 اشاره کرد.

این افزونه ساختار بسیار ساده‌ای دارد و شما می‌توانید بدون نیاز به دانش فنی از آن استفاده نمایید (بهتر است بدانید سادگی در استفاده مسئله مهمی است و شما در زمان نصب تمامی افزونه‌های ضروری برای سایت‌های وردپرسی باید به آن توجه داشته باشید). افزونه فرم‌ساز Gravity forms نیز یکی دیگر از افزونه‌هایی است که می‌توانید از آن استفاده نمایید.

پلاگین really simple ssl

پلاگین really simple ssl از جمله افزونه‌های ضروری برای سایت‌های وردپرسی به شمار می‌رود و تمامی سایت‌ها به آن نیاز دارند. موتور گوگل به سایت‌هایی که ssl دارند اهمیت زیادی می‌دهد و باید بدانید فعال‌سازی ssl کار دشواری نیست. پلاگین really simple ssl یک افزونه بسیار کم حجم است که آدرس قبلی سایت را به آدرس جدید که دارای ssl است ریدایرکت می‌کند.

افزونه schema pro

افزونه schema pro از افزونه‌های ضروری برای سایت‌های وردپرسی به شمار می‌رود و به گوگل اطلاعات زیادی در مورد محتوی صفحات مختلف سایت می‌دهد.

افزونه‌های ضروری وردپرس

هر چقدر ربات‌های گوگل اطلاعات بیشتری را از صفحات شما دریافت کنند، به همان اندازه اعتبار سایت افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه رتبه سایت بالا می‌رود (اکنون می‌توانید متوجه شوید چرا افزونه schema pro یکی از افزونه های ضروری برای سایت های وردپرسی به شمار می‌رود).

افزونه WP Mail SMTP

افزونه WP Mail SMTP یکی از افزونه های ضروری برای سایت های وردپرسی است که می‌تواند استراتژی‌های مارکتینگ شما را تحت تاثیر قرار دهد. اگر بخواهید در برنامه‌های تبلیغاتی خود از ایمیل مارکتینگ استفاده کنید، باید بدانید وجود افزونه WP Mail SMTP ضروری است. همچنین، در صورتی که بخواهید به کاربرانی که از سایت شما خرید کرده‌اند ایمیل خودکار ارسال کنید، این افزونه می‌تواند مفید باشد.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم اطلاعات کاملی در مورد افزونه‌های ضروری برای سایت‌های وردپرسی را در اختیار شما قرار دهیم. اگر افزونه دیگری می‌شناسید که به موفقیت سایت‌های وردپرسی کمک می‌کند، از طریق نظرات با ما در میان بگذارید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها