جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

انتخاب هاست فروشگاهی مناسب

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

امروزه بسیاری از کسب و کارها و مشاغلی در بستر اینترنت بنا شده‌اند و وب‌سایت‌ها به یکی از مرجع‌های عرضه محصولات و خدمات مشاغل و بازوهای اصلی بازاریابی کسب و کارها تبدیل شده است. اما قبل از ساخت وب‌سایت فروشگاهی باید به چند فاکتور توجه کرد که یکی از  این موارد انتخاب یک سرویس میزبانی یا همان هاست مناسب است. به بیانی دیگر، اولین گام برای راه‌اندازی فروشگاهی و فروش محصولات و عرضه خدمات، تهیه یک هاست مناسب است.

ما در این مقاله می‌خواهیم در مورد هاست فروشگاهی مطالبی را بیان کنیم و به مهم‌ترین دلایلی که سایت‌های فروشگاهی به سرویس میزبانی مناسب نیاز دارند، اشاره کنیم. علاوه بر این، ما در این مطلب مهم‌ترین ویژگی‌ها و قابلیت‌ هاست‌های فروشگاهی را بررسی خواهیم کرد. پس اگر می‌خواهید کسب و کار خود را در بستر اینترنت بنا کنید، حتما این مطلب را تا انتها بخوانید.

هاست فروشگاهی چیست و به چند دسته تقسیم می‌شود؟

هاست فروشگاهی به سرویس‌های میزبانی وب گفته می‌شود که صاحبان کسب و کارها و مشاغل برای ذخیره اطلاعات و داده‌های خود اعم از اطلاعات محصولات و خدمات، تصاویر و … به آن نیاز دارند. سرویس‌های میزبانی وب فروشگاهای اینترنتی به سه دسته تقسیم می‌شوند که عبارت‌اند از:

  • هاست‌ اشتراکی:

این نوع از هاست‌ها به فضایی از میزبانی گفته می‌شود که چندین وب‌سایت به صورت اشتراکی از منابع یک سرور استفاده می‌کنند. بسیاری از وب‌سایت‌های فروشگاهی تازه‌کار به دلیل این که بازدیدکنندگان زیادی ندارند، در اوایل فعالیت خود از هاست اشتراکی استفاده می‌کنند، چراکه نسبت به سایر سرویس‌ها برای تهیه آن به هزینه کمتری نیاز است.

  • سرور مجازی (VPS):

بسیاری از کسب و کارها که در بستر وب بنا شده‌اند، از این سرویس سرور مجازی استفاده می‌کنند. سرور این سرویس هم مانند مورد قبل از چند وب سایت میزبانی می‌کند، اما با این تفاوت که منابع اختصاص یافته به هر سایت متفاوت است. این سرویس میزبانی یکی از بهترین گزینه‌ها برای راه‌اندازی وب‌سایت‌های فروشگاهی است.

  • سرور اختصاصی:

در این نوع سرویس، هر وب‌سایت فروشگاهی روی یک سرور اختصاصی قرار می‌گیرد که بیشتر برای فروشگاه‌های اینترنتی بسیار بزرگ مناسب است.

هاست فروشگاهی و انواع آن

3 دلیل مهم برای انتخاب هاست مناسب فروشگاهی

در بخش قبلی مقاله با انواع سرویس‌های میزبانی وب که فروشگاه‌های اینترنتی می‌توانند از آن استفاده کنند، آشنا شدیم. البته همه هاست‌ وب‌سایت‌های فروشگاهی مناسب نیستند و به همین دلیل انتخاب یک سرویس میزبانی مناسب برای فروشگاه‌های اینترنتی بسیار مهم است. در نتیجه، قبل از راه‌اندازی وب‌سایت می‌بایست به نکته مذکور توجه کنید.

 در صورتی که سرویس میزبانی وب مناسبی را برای فروشگاه‌ اینترنتی خود انتخاب نکنید، وب‌سایت فروشگاهی شما با مشکلات و چالش‌هایی مواجه خواهد شد که در این بخش از مقاله، آن‌ها را بررسی می‌کنیم. به بیانی ساده‌تر، در این بخش به 3 دلیل اصلی که باید هاست فروشگاهی مناسب انتخاب کنیم، اشاره خواهیم کرد.

اهمیت انتخاب هاست فروشگاهی مناسب

1.با انتخاب هاست مناسب، از Down شدن مکرر سایت خود جلوگیری کنید

دوان (Down) شدن هر نوع وب‌سایت اینترنتی از جمله فروشگاه‌های انیترنتی به این معناست که کاربران و مشتریان نمی‌تو‌انند صفحات سایت را مشاهده کنند و  در نتیجه نمی‌توانند خرید خود را انجام دهند. به بیانی دیگر، اصطلاح Down شدن به این منظور است که سایت شما به هر دلیلی از دسترس کاربران خارج شده است. وب‌سایت‌ها به دلایل مختلفی ممکن است از دسترس خارج شوند که یکی از موارد، هاست نامناسب است.

 به طور کلی، وب‌سایت‌های فروشگاهی با هاست نامناسب که به طور مکرر از دسترس خارج می‌شوند، ضرر زیان‌های فراوانی را برای کسب‌ و کارها ایجاد خواهند کرد و ریزش گسترده مشتریان در پی خواهد داشت. پس یکی از دلایل انتخاب سرویس میزبانی مناسب برای سایت فروشگاهی، جلوگیری از داون شدن‌های مکرر و طولانی مدت است.

2.مشتریان سریعا از سایت‌های کند خارج می‌شوند

یکی دیگر از آسیب‌های هاست‌های نامناسب فروشگاهی، کند شدن و پایین آمدن سرعت بارگذاری صفحات مختلف وب‌سایت است. با پایین آمدن سرعت هر نوع وب‌سایت اینترنتی، کاربران سریعا و بدون فوت وقت آن را ترک می‌کنند که این موضوع در مورد فروشگاهای اینترنتی نیز صدق می‌کند. بر اساس گزارش محققان و نظر کارشناسان، بیشتر کاربران یا مشتریان برای لود و بارگذاری صفحات یک وب‌سایت فروشگاهی فقط 3 ثانیه منتظر می‌مانند و در غیر این صورت، وب‌سایت را ترک می‌کنند.

افزون بر این، سرعت سایت یکی از مهم‌ترین المان‌های گوگل برای رتبه‌بندی وب‌سایت است. در واقع گوگل سایت‌هایی که سرعت مناسبی ندارند و کند هستند،  رتبه آن‌ها را در جایگاه نتایج جستجو را پایین می‌آورد. پس یکی دیگر از دلایل انتخاب سرویس میزبانی مناسب برای سایت فروشگاهی، بهبود و افزایش سرعت سایت است.

3.هاست‌های نامناسب به امنیت وب‌سایت‌های فروشگاهی آسیب می‌زند

سرویس‌های نامناسب وب‌سایت‌های فروشگاهی ممکن است از نظر امنیتی آسیب‌پذیر باشند. از همین رو، با انتخاب یک هاست مناسب، امنیت وب‌سایت خود را به طور چشمگیری افزایش دهید. البته این فقط بخشی از ماجرا است، چراکه مشتریان و کاربران به وب‌سایت‌های اینترنتی که از نظر امنیتی مشکل دارند، مراجعه نخواهند کرد و این موضوع  ریزش مشتریان و کاربران را در پی خواهد داشت.

9 ویژگی مهم هاست فروشگاهی مناسب

بهترین سرویس‌های مزیانی وب برای سایت‌های فروشگاهی از ویژگی‌های بهره می‌برد که 9 مورد از مهم‌ترین این قابلیت‌ها عبارت‌اند از:

1. سرعت بالا

همانطورکه در بخش قبلی مقاله اشاره کردیم، سرعت بالا و کند نبودن یکی از مهم‌ترین المان‌ها و فاکتورها برای وب‌سایت‌های فروشگاهی است. در همین راستا، سرویس میزبانی یک وب‌سایت فروشگاهی باید سرعت خوبی داشته باشد تا علاوه بر تجربه کاربری مناسب، گوگل  یا به طور کلی موتورهای جستجو هم امتیاز خوبی را برای آن در نظر بگیرند.  بهتر است هاستی را انتخاب کنید که CDN داشته باشد تا سرعت بارگذاری صفحات سایت به میزان چشمیگری افزایش پیدا کند.

گفتنی است که پس از مدتی، تعداد کاربران و مشتریان وب‌سایت‌های فروشگاهی افزایش پیدا می‌کند و به همین دلیل اگر از هاست اشتراکی استفاده می‌کنید، بهتر است آن را به سرور مجازی تغییر دهید. هاست‌های اشتراکی به دلیل این که چند وب‌سایت به صورت مشترک و به طور همزمان از منابع یک سرور استفاده می‌کنند، معمولا سرعت پایینی دارند.

2. سازگاری با محیط سایت

یکی دیگر از  ویژگی‌های هاست مناسب برای سایت‌های فروشگاهی، سازگاری با محیط سایت است. سازگاری به این معناست که به راحتی و با استفاده از ویرایشگر بتوایند فایل‌های خود درون هاست را به منظور بهینه کردن تغییر دهید. به عنوان مثال، شرایطی به وجود می‌آید که نیاز است نسخه php هاست خود را برای سازگاری با پلاگین‌های وردپرس تغییر داده یا آن را بروزرسانی کنید.

3. سازگاری با افزونه ووکامرس

یکی از مهم‌ترین افزونه‌ها و پلاگین‌های مورد نیاز برای وب‌سایت‌های فروشگاهی، ووکامرس است. در واقع هر وب‌سایت فروشگاهی به این پلاگین ضروری نیاز دارد. حالا سرویس میزبانی وب که خریداری می‌کنید تا سایت فروشگاهی خود را راه‌اندزی کنید، می‌بایست با ووکامرس سازگار باشد و  امکان استفاده از این پلاگین فراهم شود.

سازگاری هاستینگ با ووکامرس

4. امکان اضافه کردن دامنه جدید

یکی دیگر از ویژگی‌های هاست مناسب برای وب‌سایت‌های فروشگاهی، قابلیت اضافه کردن دامنه جدید به آن است. به بیانی ساده‌تر، هاستی را خریداری کنید که در آینده و در صورت لزوم بتوان یک دامنه جدید به آن اضافه کرد. با وجود این قابلیت، شما یا هر کاربر دیگر می‌توانید روی یک سرویس میزبانی، چند وب سایت فروشگاهی راه‌اندازی کند.

5. امنیت بالا

هکرها و مهاجمان سایبری همواره در کمین هستند و از این رو تامین امنیت وب‌سایت‌های فروشگاهی یکی از ضروریات اصلی به شمار می‌رود. یکی از مهم‌ترین مواردی که در تامین امنیت وب‌سایت‌های فروشگاهی بسیار تاثیرگذار است، تهیه یک هاست مناسب است. با خرید یک هاست مناسب و با ضریب امنیتی بالا می‌توان از حمله هکرها در امان ماند و از هک شدن وب‌سایت جلوگیری کرد.

گفتنی است که بسیاری از وب‌سایت‌های فروشگاهی همواره در معرض حمله DDoS هستند. در همین راستا، خرید هاست از یک سرویس میزبانی مطمئن و با امنیت بالا می‌تواند از  وب‌سایت شما در مقابل این نوع حمله جلوگیری کند.

6. بکاپ‌گیری خودکار و منظم

بکاپ‌گیری خودکار و منظم یکی دیگر از ویژگی‌های مهم هاست‌های فروشگاهی به شمار می‌رود. گاهی اوقات لازم است که تغییراتی را در وب‌سایت خود اعمال یا برخی از افزونه‌ها بروزرسانی کنید، اما این امکان وجود دارد که سایت با مشکل مواجه شده و تغییرات انجام شده منجر به از دسترس خارج شدن آن شود. در چنین مواقعی، به نسخه بکاپ نیاز خواهید داشت تا با بارگذاری آن وب‌سایت مجددا در دسترس قرار بگیرد.

به طور کلی، اگر سرویس میزبانی شما به صورت پیوسته و مناسب از سایت شما بکاپ بگیرد، در صورت به وجود آمدن هرگونه مشکلی در سایت دیگر نگرانی نخواهید داشت.

7. پشتیبانی مناسب

یکی دیگر از ویژگی‌های هاست مناسب برای وب‌سایت‌های فروشگاهی، پشتیبانی مناسب از آن است. پشتیبانی باید به گونه‌ای باشد که به صورت 24 ساعته در دسترس باشد و خطاهای رخ داده در وب‌سایت را برطرف کند.

8. قابلیت ارتقا منابع سخت‌افزاری و پهنای باند نامحدود

فروشگاه‌های اینترنتی پس از مدتی فعالیت رشد کرده و تعداد کاربران آن افزایش پیدا می‌کند. در واقع، مشتریان وب‌سایت‌های فروشگاهی متناسب با فعالیت آن افزایش پیدا می‌کند و به همین دلیل، مدیران سایت باید هاست و سرویس میزبانی خود را ارتقا دهند. پس هاستی برای سایت‌های فروشگاهی مناسب است که بتوان منابع سخت‌افزاری آن را  ارتقا داد. افزون بر این، سرویس میزبانی  که برای وب‌سایت فروشگاهی خود انتخاب می‌کنید، باید از پهنای باند نامحدود بهره ببرد تا آپلود فایل‌ها مانند تصاویر به خوبی سریع انجام شود.

9.سازگاری با نوع برنامه نویسی سایت

امروزه بیش از دو سوم وب‌سایت‌های جهان از جمله فروشگاه‌های اینترنتی روی سیستم مدیریت محتوای وردپرس اجرا می‌شوند. در همین راستا، اگر  وب‌سایت خود را روی بستر وردپرس راه‌اندازی می‌کنید، باید هاست لینوکسی تهیه کنید. در باقی موارد بهتر است از هاست‌های ویندوزی استفاده کنید.

جمع بندی:

سرویس میزبانی وب یکی از مهم‌ترین الزمات برای وب‌سایت‌های فروشگاهی است که قبل از راه‌اندازی باید سایت باید یک هاست مناسب فروشگاهی انتخاب کرد. ما در این مقاله به بررسی هاست فروشگاهی، اهمیت آن و قابلیت‌های یک وب‌سایت فروشگاهی اشاره کردیم. پس با خواندن این مقاله و در نظر گرفتن نکات آن می‌توانید هاست خود را شرکت Server.ir تهیه کنید.

گفتنی است که هاست فروشگاهی بیشتر زمانی مورد اهیمت قرار می‌گیرد که کسب و کار شما گسترش پیدا می‌کند و به یک سرویس میزبانی با کیفیت‌تر احتیاج دارید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

5 1 رای
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها