جذب کارشناس فروش

اصول محتوا نویسی در وردپرس

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

محتوا یکی از مهمترین مواردی است که به رشد سایت شما کمک می‌کند و کاربران را به سمت برند شما می‌کشاند. هر چقدر محتواهایی که درون سایت قرار می‌دهید قوی‌تر باشند، به همان اندازه کاربران بیشتری را جذب می‌کنید. با جذب کاربران ترافیک سایت شما بالا می‌رود و در نتیجه می‌توانید به رتبه‌های خوبی دست یابید. این دقیقا همان چیزی است که تمامی صاحبان سایت به دنبال آن هستند. اما برای اینکه بتوانید محتواهای موفقی را در سایت بارگذاری کنید باید به اصول محتوا نویسی در وردپرس توجه داشته باشید. در ادامه تلاش می‌کنیم نکات مهم و قابل توجهی را در مورد اصول محتوا نویسی در وردپرس با شما در میان بگذاریم.

در صورت علاقه‌مندی مقاله افزونه‌های چت آنلاین وردپرس را نیز مطالعه فرمایید.

انتخاب کلمه کلیدی مناسب

اولین مسئله‌ای که باید به عنوان اصول محتوا نویسی در وردپرس در نظر گرفت، انتخاب کلمه کلیدی مناسب است. شما با انتخاب کلمه کلیدی مناسب می‌توانید کاربران را به سمت خود بکشانید و ترافیک سایت خود را بالا ببرید. اما ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید چگونه می‌توان کلمه کلیدی مناسب را انتخاب کرد. متخصص سئو می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

محتوا نویسی در وردپرس

ابزارهای متفاوتی وجود دارند که هر یک به شما نشان می‌دهند که کلمات کلیدی چگونه باید انتخاب شوند. شما نمی‌توانید کلمات کلیدی را که توسط کارفرما انتخاب می‌شوند برای تولید محتوا انتخاب کنید. این کار بر خلاف اصول محتوا نویسی در وردپرس است. بهتر است بدانید این کلمات را می‌توان به عنوان خوراک اولیه در نظر گرفت، اما تحقیق و بررسی بر روی کلمات کلیدی شما را به موفقیت خواهند رساند و این مسئله بسیار مهم است.

محتوای تازه و یونیک

مسئله بعدی که به عنوان اصول محتوا نویسی در وردپرس در نظر گرفته می‌شود تولید محتوای تازه و یونیک است. این حرف را بارها شنیده‌اید که شما نباید از سایت‌ها و منابع دیگر کپی کنید. ممکن است شما محتوایی را از سایتی بردارید و آن را تغییر دهید و تصور کنید محتوای تازه و یونیک تولید کرده‌اید. باید بدانید امروزه به این محتوا یونیک گفته نمی‌شود. اگر این کار را انجام دهید در واقع شما تولید مثل محتوا انجام داده‌اید نه تولید محتوا! برای تولید محتوای تازه و یونیک شما باید چند منبع فارسی و انگلیسی بخوانید و پس از آن محتوای مورد نظر خود را تولید کنید.

چرا نباید کپی برداری کنیم؟

همانطور که می‌دانید یکی از اصول محتوا نویسی در وردپرس عدم کپی‌برداری است. متخصصان سئو می‌گویند اگر شما از سایت‌های دیگر کپی‌برداری کنید، ربات‌های گوگل این مسئله را تشخیص می‌دهند و در نتیجه افت رتبه رخ می‌دهد. اما شما باید نگاهی فراتر از این موضوع داشته باشید و افت رتبه نباید دغدغه اصلی شما باشد. مسئله مهمی که امروزه باعث شده است افراد یکی از اصول محتوا نویسی در وردپرس  را عدم کپی‌برداری بدانند لطمه به برند است. زمانی که کاربر وارد سایت شما شود و متوجه شود دقیقا همان مطلب را که در سایت رقیب وجود دارد کپی کرده‌اید به برند شما مشکوک می‌شود و اطمینان خود را از دست می‌دهد.

آیا به سوال اصلی پاسخ داده‌اید؟

یکی دیگر از اصول محتوا نویسی در وردپرس پاسخ به سوال کاربر است. هر محتوا با هدف ارائه اطلاعات تازه به کاربران تولید می‌شود. برخی از کاربران به این موضوع اشاره می‌کنند یک تیتر بسیار جذاب است و کاربران با هدف دریافت پاسخ وارد لینک می‌شوند، اما آن مقاله و یا محتوا هیچ پاسخی را برای آنها آماده نکرده است. به طور مثال؛ در یک فرآیند تولید محتوا شاهد این مسئله بودیم که این سوال مطرح شده بود: آیا خرما قند خون را بالا می‌برد؟، اما زمانی که وارد محتوا می‌شدیم هیچ اطلاعاتی در این زمینه وجود نداشت و تنها به مزایای خرما اشاره شده بود. اگر شما با این روند محتوا تولید می‌کنید، باید بدانید به زودی اعتماد کاربران خود را از دست می‌دهید.

عناوین جذاب

همواره به عنوان یکی از اصول محتوا نویسی در وردپرس به این مسئله اشاره شده است که شما باید عناوین جذابی را انتخاب کنید. شاید برخی از دیجیتال مارکترها و یا متخصصان سئو راهکارهای مختلفی را در این زمینه به شما ارائه دهند. اما باید بدانید یکی از مواردی که به شما کمک می‌کند بهترین عنوان را انتخاب کنید، موضوعی است که در رابطه با آن محتوا تولید کرده‌اید.

اصول محتوا در وردپرس

به طور مثال، در یک محتوا که نویسنده در رابطه با بیماری پانداس که باعث بروز حرکات غیر عادی مانند جن زدگی در کودکان می‌شود، توضیح می‌داد. سپس، نویسنده عنوان: جن زدگی یا تیک عصبی، بیماری پانداس چیست؟ را برگزید. به زودی این مقاله ترند شد و به رتبه مناسبی دست یافت. این مسئله دقیقا خلاقیت نویسنده را در انتخاب تیتر نشان می‌دهد. بنابراین، نوشتن تیتر جذاب یکی از اصول محتوا نویسی در وردپرس است که شما باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید.

نکات مهم برای نوشتن عناوین جذاب

برای اینکه بتوانید تیتر جذاب تولید کنید، می‌توانید به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • عنوان تیتر را پس از اشراف کامل به متن انتخاب کنید.
  • تیتر باید خلاصه و کوتاه باشد.
  • تیتر باید کنجکاوی خواننده را برانگیزد ( به طور مثال در دوران کرونا برخی از سایت‌ها اقدام به تولید محتواهایی با این عنوان کردند: کدام ماسک‌ها از ابتلا به بیماری‌های تنفسی جلوگیری می‌کنند)
  • از اعداد در تیتر خود استفاده کنید.
  • از صفات عالی در زمان تیترنویسی استفاده نمایید.
  • تیتر را در آخرین مرحله و پس از اتمام محتوا بنویسید.

لینک‌سازی داخلی

مسئله دیگری که به عنوان اصول محتوا نویسی در وردپرس باید به آن توجه کرد، لینک‌سازی داخلی است. اگر شما لینک‎سازی داخلی را به خوبی انجام دهید، می‌توانید کاربر را در میان صفحات سایت خود انتقال دهید و در نتیجه رتبه سایت شما افزایش پیدا می‌کند. هر محتوایی می‌تواند به صفحات و دسته‌بندی‌های مختلفی ارتباط داده شود. البته باید بدانید همواره در اصول محتوا نویسی در وردپرس به این مسئله اشاره می‌شود لینک‌ها باید با یکدیگر ارتباط داشته باشند و شما نباید لینک‌های نامرتبط در سایت خود ایجاد کنید. در غیر اینصورت، کاربران به سرعت سایت را ترک می‌کنند و این مسئله باعث بروز مشکلات زیادی از جمله افت رتبه سایت خواهد شد.

لینک‌سازی خارجی

مسئله بعدی که پس از لینک‌سازی داخلی به عنوان یکی از اصول محتوا نویسی در وردپرس‌ مد نظر قرار می‌گیرد لینک‌سازی خارجی است. ربات‌های گوگل هرگز به سایت‌هایی که منزوی هستند و هیچ ارتباطی با سایت‌ها و صفحات دیگر موجود در وب ندارند توجهی نمی‌کنند. شما باید در زمان لینک‌سازی خارجی به برخی از موارد توجه داشته باشید. بهتر است بدانید بر اساس قوانین سئو، لینکی که به عنوان لینک خارجی در نظر گرفته می‌شود باید با محتوای شما همخوانی داشته باشد. در غیر اینصورت، ربات‌های گوگل رتبه سایت را کاهش می‌دهند و همین امر منجر به کاهش ورود کاربران به درون سایت می‌شود.

استفاده از تصاویر مناسب

از جمله مواردی که در اصول محتوا نویسی در وردپرس گنجانده می‌شود استفاده از تصاویر مناسب در سایت است. اگر بتوانید از عکس‌های رئال استفاده کنید، بی‌شک کاربران به سایت شما توجه بیشتری خواهند داشت. اما همانطور که می‌دانید عکسبرداری ممکن است پروسه هزینه‌برداری باشد و در نتیجه شما می‌توانید از تصاویر موجود در موتور جستجو استفاده نمایید. اما این امر بدین معنا نیست شما می‌توانید هر تصویری را که در وب وجود دارد انتخاب کنید و آن را در محتوای خود به کار ببرید.

به تیتر توجه کنید!

یکی از اصول محتوا نویسی در وردپرس که در زمان درج عکس و یا تصویر باید به آن دقت داشته باشید تیتری است که بر اساس آن تصویر را قرار می‌دهید. به طور مثال، در یک محتوا نویسنده در مورد انواع صندلی صحبت کرده بود. برای انتخاب عکس تنها تصاویری را دانلود کرده بود و در میان محتوا قرار داده بود. تصویری که در زیر آن تیتر قرار داشت، با نوع صندلی که آن را معرفی می‌کرد، همخوانی نداشت. همین امر باعث شد که محتوای آن به یک محتوای بی‌ارزش تبدیل شود. زیرا کاربران دچار سردرگمی می‌شدند.

چگونه در وردپرس محتوا بنویسیم

استفاده از ویدیو

از جمله مواردی که به عنوان اصول محتوا نویسی در وردپرس مورد نظر قرار می‌گیرد، استفاده از ویدیو در طول متن است. هیچ چیز مانند ترکیب صدا، نور، تصویر و حرکت نمی‌تواند بر روی کاربران اثر بگذارد و آن‌ها را وادار سازد که برای مدتی در سایت باقی بمانند. شما باید ویدیو را دقیقا متناسب با محتوای خود انتخاب کنید. اگر ویدیو شما یونیک باشد و خودتان تولید کرده باشید، بیشتر مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد و در نتیجه به اهداف خود نزدیک می‌شوید. باید در انتخاب ویدیو بسیار هوشمندانه عمل کنید و هرگز نباید هر ویدیویی را که به دستتان می‌رسد، در متن بارگذاری کنید.

به روزرسانی محتوا

مسئله‌ای که در پایان باید به عنوان یکی از اصول محتوا نویسی در وردپرس به آن اشاره کنیم به روز رسانی محتوا است. شما نباید تصور کنید که پس از تولید محتوا کار شما به پایان می‌رسد. بلکه باید بدانید شما راه درازی را در پیش دارید و باید هر چند وقت یکبار محتوا را به روز رسانی کنید. منظور از به روز رسانی محتوا این نیست که تنها شما باید به طول متن آن اضافه کنید. بلکه شما باید تصاویر را تغییر دهید و یا ویدیوهای مناسب را به آن بیافزایید. این کار باعث می‌شود شما با موفقیت روبه‎رو شوید و ترافیک سایت خود را بالا ببرید.

سخن پایانی

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد اصول محتوا نویسی در وردپرس در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده‌اید شما باید در زمان تولید محتوا به اصول خاصی توجه داشته باشید. عدم توجه به این اصول کار شما را با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌کند. یکی از اصول محتوا نویسی در وردپرس تولید محتوای یونیک و منحصربه‌فرد است. همچنین، شما باید به انتخاب کلمه کلیدی مناسب توجه زیادی داشته باشید. لینک‌سازی داخلی و خارجی باید طبق اصول قرار گیرد و تصاویر مرتبط با محتوا در متن قرار گیرند.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها