جذب کارشناس فروش

ابزار تشخیص متن ‌ChatGPT

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

امروزه، هوش مصنوعی برای افراد فعال در حوزه مشاغل اینترنتی، دغدغه‌ای بسیار مهم است و یکی از موارد مورد نظر نیز تولید محتوا می‌باشد. برخی از کارشناسان عقیده دارند که دلیل طراحی و ساخت چت جی پی تی، سلب قدرت تفکر از انسان‌ها می‌باشد. به همین دلیل، امروزه نظرات مخالف و موافق زیادی در این زمینه وجود دارد. ابزاری وجود دارند که می‌توانند محتوای تولیدی توسط هوش مصنوعی را تشخیص دهند. در ادامه تلاش می‌کنیم به معرفی انواع ابزار برای تشخیص متن‌های ChatGPT بپردازیم.

در صورت تمایل می‌توانید مقاله ابزار هوش مصنوعی تولید محتوا را مطالعه نمایید.

ابزار Writer.COM

اگر بخواهیم اولین ابزار برای تشخیص متن‌های ChatGPT را معرفی کنیم، بی‌شک باید به ابزار Writer.COM اشاره کنیم. این ابزار می‌تواند متون نگارشی توسط انسان را به خوبی تشخیص دهد.

ابزار تشخیص متن ChatGPT

اما باید بدانید این ابزار در اولین تست‌های خود در مقایسه متون نگارشی توسط انسان و هوش مصنوعی، شکست خورد. پس از آن، برنامه‌نویسان تلاش کردند قدرت تشخیص این ابزار برای تشخیص متن‌های ChatGPT را بالا ببرند و در نهایت این ابزار به یک ابزار قابل قبول تبدیل شد.

ابزار Copyleaks

دومین ابزار برای تشخیص متن‌هایChatGPT ، Copyleaks است. این ابزار یکی از موفق‌ترین ابزارهایی است که در این زمینه وجود دارد.

در یک آزمایش، به این ابزار سه محتوا ارائه شد که توسط هوش مصنوعی نگارش شده است و ابزار Copyleaks به درستی تشخیص داد که هر سه محتوا کار هوش مصنوعی است. پس از آن، متنی به آن ارائه گردید که انسان نوشته شده باشد و این ابزار توانست این مسئله را به خوبی تشخیص دهد. همین امر دلیل اعتبار بسیار زیاد امروزه ابزار Copyleaks به عنوان ابزاری برای تشخیص متن‌های ChatGPT است.

ابزار Originality.ai

سومین ابزار برای تشخیص متن‌های ChatGPT ابزار Originality.ai است. امروزه، کسانی که به دنبال یک ابزار معتبر برای تشخیص محتواهای نوشته شده توسط هوش مصنوعی و چت جی پی تی هستند، می‌توانند از این ابزار استفاده کنند. قدرت تحلیل این ابزار بسیار بالاست و به خوبی می‌تواند محتواهایی را که توسط هوش مصنوعی نوشته شده‌اند، تشخیص دهد. به همین دلیل، کسانی که نمی‌خواهند از محتواهای تولیدشده توسط هوش مصنوعی در سایت‌های خود استفاده نمایند، کاربرد این ابزار را برای تشخیص محتوا مد نظر قرار می‌دهند.

ابزار Contentatscale.ai

ابزار بعدی که به عنوان ابزار برای تشخیص متن‌های ChatGPT به کار می‌رود ابزار Contentatscale.ai است. این ابزار قدرت بسیار زیادی در تشخیص متن‌هایی دارد که توسط هوش مصنوعی نوشته شده‌اند و شما می‌توانید در روند تولید محتوا از آن استفاده کنید. البته باید در اینجا به مسئله مهمی اشاره کنیم. این ابزار قدرت تشخیص 100 درصدی ندارد و گاهی نیز ممکن است در تشخیص محتوای نوشته شده توسط انسان و یا ربات تشخیص اشتباه دهد. به همین دلیل، شما نباید صرفا اطلاعاتی را که از این ابزار برای تشخیص متن‌های ChatGPT به دست می‌آورید مد نظر قرار دهید و بهتر است بر موارد دیگر نیز تمرکز داشته باشید.

ابزار GPTZero

اگر به دنبال ابزار دقیقی برای تجزیه و تحلیل متن هستید، باید بدانید ابزار GPTZero گزینه بسیار خوبی است. برخی از کارشناسان این ابزار را قوی‌ترین ابزار برای تشخیص متن‌های ChatGPT می‌دانند. زیرا هم قدرت بسیار خوبی در تشخیص محتواهای نوشته شده توسط ربات و چت جی پی تی دارد و هم می‌تواند تجزیه و تحلیل دقیقی را از متون نوشته شده ارائه دهد و این مسئله باعث می‌شود افراد محتواهای مناسبی را درون سایت قرار دهند و بدانند که با استفاده از این محتواها می‌توانند به پیشرفت‌های زیادی دست پیدا کنند.

ابزار OpenAI’s AI Text Classifier

ابزار OpenAI’s AI Text Classifier یک ابزار برای تشخیص متن‌های ChatGPT به شمار می‌رود. کمپانی Open AI سازنده و خالق چت جی پی تی است و این سوال برایش وجود دارد که آیا می‌توان محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را تشخیص داد. به همین دلیل، این ابزار را عرضه کرد.

خبر بد این است که این ابزار قدرت بالایی در تشخیص محتواهایی که توسط هوش مصنوعی نوشته شده‌اند ندارد و یک محتوای نوشته شده توسط هوش مصنوعی را به اشتباه نوشته شده توسط انسان دانست. البته باید بدانید این ابزار در مسیر پیشرفت است و به زودی تمامی باگ‌های آن رفع می‌شود.

آیا گوگل متون نوشته شده توسط چت جی پی تی را مسدود می‌کند؟

ممکن است اکنون این سوال برای شما پیش آید که چرا شناخت ابزار برای تشخیص متن‌های ChatGPT مسئله مهمی است. برخی از افراد در این باره سوال می‌پرسند که آیا متون چت جی پی تی در گوگل مسدود می‌شوند؟! نگرش‌ها و اخبار در این باره ضد و نقیض است و کارشناسان سئو به دنبال پاسخ مناسبی برای آن هستند.

تشخیص متن هوش مصنوعی

بهتر است بدانید بر اساس اطلاعاتی که گوگل در این باره منتشر کرده است، استفاده از متون چت جی پی تی در صورتی که بتواند به بهبود تجربه کاربر کمک کند، هیچ مشکلی ندارد و افراد می‌توانند از آن استفاده کنند. اما مسئله به همین سادگی نیست و باید افراد و کارشناسان سئو از جوانب مختلفی به این موضوع نگاه کنند و آن را به دقت تحلیل کنند.

اخبار غلط و فیک مشکل ساز است!

یکی از مواردی که شما باید در زمان استفاده از متون چت جی پی تی مد نظر قرار دهید، اخبار غلط و فیکی است که توسط هوش مصنوعی تولید می‌شود. بهتر است بدانید تمامی اطلاعاتی که توسط این ابزار تولید می‌شوند قابل اعتماد نیستند و همین نگرانی وجود دارد که ممکن است اطلاعات غلط و غیر قابل اعتمادی در سطح اینترنت گسترش پیدا کند. با توجه به این موارد متخصصان سئو و وبمستران، باید با ابزار برای تشخیص متن‌های ChatGPT آشنایی داشته باشند و متون نگارشی توسط این ابزار را شناسایی کنند. پس از آن، باید موارد دیگری را مد نظر قرار دهند و پس از اعمال تغییرات، محتواها در سطح وب منتشر شوند.

به روز بودن اطلاعات

یکی از مواردی که باعث می‌شود افراد و کارشناسان سئو، از ابزار تشخیص متن‌های ChatGPT برای بررسی بیشتر متون استفاده نمایند، به‌روزبودن اطلاعات موجود در متون هوش مصنوعی است. برای مثال، در یک تجربه واقعی اسم یکی از وسایل جانبی موبایل را به چت جی پی تی دادیم و از او خواستیم اطلاعات این وسیله را در اختیارمان قرار دهد. پس از بررسی محتوا متوجه شدیم اطلاعاتی که توسط هوش مصنوعی ارائه می‌شود، قابل اعتماد نیستند و بخش‌هایی از آن اشتباه هستند. البته تمامی محتوا اشتباه نبود و تنها برخی از قسمت‌های آن قابل اعتماد نبودند.

بومی‌سازی اطلاعات

مسئله دیگری که باعث شده است متخصصان سئو، استفاده از ابزار برای تشخیص متن‌‌های ChatGPT را مد نظر قرار دهند، بومی‌سازی اطلاعات است. بهتر است بدانید چت جی پی تی در نمونه‌های فارسی به خوبی عمل نمی‌کند. اگر متون چت جی پی تی را بخوانید، متوجه می‌شوید این متون رگه‌هایی از ترجمه دارند و کاربر ممکن است در زمان خواندن آن حس بدی داشته باشد. با توجه به این مسئله محتواهایی که به زبان فارسی تولید می‌شوند، باید بومی‌سازی شوند و یک فرد بر ویرایش آن‌ها نظارت داشته باشد.

بررسی محتواها توسط نیروی انسانی

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم متخصصان سئو باید استفاده از انواع ابزار برای تشخیص متن ‌های ChatGPT را برای تشخیص محتواهای هوش مصنوعی و سپس بومی‌سازی مد نظر قرار دهند. اگر محتواهای نیروی انسانی برسی نشوند، ممکن است محتواهایی در فضای وب انتشار یابند که کاربران نمی‌توانند ارتباط خوبی با آن برقرار سازند. این مسئله باعث افزایش نارضایتی کاربر می‌شود و در نتیجه همین امر می‌تواند مشکلات زیادی را به وجود بیاورد. هوش مصنوعی هنوز به سطحی نرسیده است که به شکل کامل جایگزین هوش انسانی شود.

هوش مصنوعی، واقعیتی که نمی‌توان آن را نادیده گرفت!

در اینجا باید به مسئله بسیار مهمی اشاره کنیم. شما هرگز نباید استفاده از انواع ابزار برای تشخیص متن ‌های ChatGPT را نادیده بگیرید. زیرا هوش مصنوعی واقعیتی رو به رشد است و در چند دهه اخیر صحبت‌های زیادی در مورد آن شده است. هوش مصنوعی قرار است در آینده وظیفه بسیاری از کارها را بر عهده بگیرد و  حتی شاید قرار است به جای انسان فکر کند. البته باید بدانید تصمیم‌گیری در این رابطه هنوز خیلی زود است و باید همه چیز را در آینده دید. به همین دلیل، متخصصان سئو باید خود را برای تحولات بزرگی که قرار است توسط هوش مصنوعی ایجاد شود آماده سازند.

آیا شغل تولید محتوا در خطر است؟

یکی از سوالاتی که در این زمینه وجود دارد، این است که آیا هوش مصنوعی شغل تولید محتوا را به خطر می‌اندازد. بهتر است بدانید ظهور انواع ابزار برای تشخیص متن‌های ChatGPT نشان می‌دهد که شغل تولید محتوا قرار نیست که از بین برود، بلکه تنها چیزی که در این میان ممکن است رخ دهد، تغییر حالت شغلی است. شاید دیگر شما به عنوان تولیدکننده محتوا نیازی نداشته باشید که ساعت‎ها زمان خود را برای تولید یک محتوا بگذارید. بلکه می‌توانید محتوا را از هوش مصنوعی دریافت کنید و سپس صحت اطلاعات را بررسی نمایید و در پایان آن را بومی‌سازی کنید تا رضایت کاربران خود را افزایش دهید.

سخن پایانی

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد انواع ابزار برای تشخیص متن‌های ChatGPT در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شدید، امروزه ابزار متفاوتی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند متون هوش مصنوعی را تشخیص دهید. متون هوش مصنوعی باید از نظر محتوای اطلاعاتی بررسی شوند و سپس با توجه به نیازهای کاربران بومی‌سازی گردند. پس از آن می‎توانید اطمینان داشته باشید که این متون قابل اعتماد هستند و قرارگیری آنها در سایت به پیشرفت شما کمک خواهد کرد.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

5 1 رای
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها