جذب کارشناس فروش

ابزار تحقیق کلمات کلیدی

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

کلمه کلیدی یکی از مهم‌ترین مواردی است که در سئو سایت باید به آن‌ها توجه داشته باشیم. هر قدر کلمه کلیدی که انتخاب می‌کنید دقیق‌تر باشد، به همان اندازه نرخ بازگشت سرمایه بالا می‌رود و کارفرما رضایت بیشتری از کار شما خواهد داشت. همانطور که می‌دانید تمامی کلمات کلیدی برای سایت مناسب نیستند و موارد مهمی باید مد نظر قرار گیرند. در ادامه تلاش می‌کنیم به معرفی ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی بپردازیم.

در صورت علاقه‌مندی می‌توانید مقاله افزونه‌های ضروری وردپرس را مطالعه فرمایید.

سرچ گوگل

یکی از بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی که به طور رایگان در دسترس متخصصان سئو قرار دارد، استفاده از سرچ گوگل است. باید بدانید امروزه، هوش مصنوعی که در موتور گوگل کاربرد دارد، آن را به ابزاری بسیار خاص تبدیل کرده است. زمانی که شما یک کلمه را در گوگل جستجو می‌کنید، موارد پیشنهادی زیادی را به شما نشان می‌دهد.

ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی

این موارد پیشنهادی می‌توانند به شما کمک کنند بهترین کلمه کلیدی را انتخاب کنید. البته باید بدانید متخصصان سئو هرگز الزامی به استفاده از این ابزار ندارند و این راهکار، به عنوان یک راهکار جانبی و مکمل برای تولید محتوا و انتخاب کلمه کلیدی مناسب شناخته می‌شود. بنابراین، اگر می‌خواهید کار خود را متفاوت کنید، بهتر است استفاده از سرچ گوگل را مد نظر قرار دهید.

سرچ کنسول گوگل

سرچ کنسول گوگل به عنوان یکی دیگر از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی شناخته می‌شود. البته باید در اینجا به موضوع بسیار مهمی اشاره کنیم. سرچ کنسول گوگل برای سایت‌هایی مناسب است که مدتی است در اینترنت فعال هستند و توانسته‌اند از گوگل ورودی دریافت کنند. این ورودی می‌تواند نشان دهد که کدام کلمات کلیدی بیشتر از کلمات دیگر جستجو می‌شود. بدین منظور شما باید وارد بخش Performance شوید و سپس از روی بخش impression کلمات کلیدی را که بیشترین جستجو را داشته‌اند، پیدا کنید. پس از آن، استراتژی‌های سئو را می‌توانید بر همان اصل پیش ببرید و در پایان به موفقیت خواهید رسید.

ابزار kwfinder

یکی دیگر از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی ابزار kwfinder است. این ابزار از بهترین ابزارهای شناخت کلمه کلیدی به شمار می‌رود و به متخصصان سئو، کمک می‌کند که بهترین انتخاب را برای سایت خود داشته باشند. ابزار kwfinder می‌تواند تصویر بصری از کلمه کلیدی جستجو را در طی 12 ماه گذشته نشان دهد. همچنین، این ابزار میزان جستجو را در هر ماه و در کشور انتخابی شما نشان می‌دهد. ابزار kwfinder قادر است که مواردی نظیر CPC و PPC را مشخص نماید ( CPC به معنای هزینه‌ای که بر هر کلیک نمایش آن کلمه کلیدی باید پرداخت شود و PPC میزان دشواری ایندکس در جستجوی پولی و میزان رقابت در گوگل ادز را نشان می‌دهد).

همچنین، شما با استفاده از ابزار kwfinder می‌توانید به میزان دشواری آن کلمه کلیدی، در کسب رتبه دسترسی داشته باشید. کارشناسان همواره به این موضوع اشاره می‌کنند که شما باید در انتخاب کلمات کلیدی بسیار محتاط عمل کنید و تنها کلماتی را که رتبه گرفتن در آن‌ها دشوار است، انتخاب نکنید. در این شرایط، ممکن است نرخ بازگشت سرمایه به سختی و طی سالیان زیاد صورت گیرد و همین امر، اعتبار کار شما را زیر سوال می‌برد.

ابزار keyword tool

یکی دیگر از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، ابزار keyword tool است. تمامی متخصصان سئو با این ابزار آشنایی کامل دارند. با توجه به این موضوع که ابزار keyword tool اطلاعات کاملی را در اختیار کارشناسان سئو قرار می‌دهد استفاده از آن اهمیت زیادی دارد. این ابزار در دو نسخه پولی و رایگان موجود است. نسخه رایگان آن، اطلاعات بسیار زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید با استفاده از اطلاعاتی که با شما به اشتراک می‌گذارد؛ به جمع‌بندی خوبی دست پیدا کنید. بهتر است بدانید ابزار keyword tool از جمله ابزارهای محبوب برای یافتن کلمه کلیدی است. زیرا استفاده از این ابزار، بسیار ساده است و شما می‌توانید بدون هیچ‌گونه مشکلی از آن استفاده نمایید.

ابزار گوگل کیورد پلنر و یا keyword planner

اگر بخواهیم بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی را معرفی کنیم، باید به ابزار keyword planner اشاره کنیم. این ابزار می‌تواند به شما کمک کند حجم کلمات کلیدی را مشخص نمایید. همچنین، ابزار keyword planner کلمات کلیدی جدید و مرتبط را به شما نشان می‌دهد و باعث می‌شود که شما در تعیین بهترین کلمات کلیدی موفق عمل کنید.

تحقیق کلمات کلیدی

 با استفاده از این ابزار می‌توانید برنامه‌ریزی مناسبی برای کمپین‌های تبلیغاتی خود داشته باشید و همین امر شما را در مسیر موفقیت قرار می‌دهد. با ورود به سایت keyword planner می‌توانید از امکانات آن بهره‌مند گردید.

ابزار moz

اکانت موز پرو Keyword Explorer یکی از بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی است. این ابزار، به شما کمک می‌کند کلمات کلیدی مناسب را برای سایت خود انتخاب نمایید و سپس بر همان اساس پیش بروید. این ابزار حجم کلمه کلیدی را که به صورت ماهیانه جستجو می‌شود، نشان می‌دهد و در نتیجه نقش بسیار مهمی در موفقیت سایت دارد. از مزایای دیگر اکانت موز پرو Keyword Explorer می‌توان به قابلیت‌های زیر اشاره کرد:

  • نرخ کلیک ارگانیک را مشخص می‌کند.
  • اولویت کلمان کلیدی را نشان می‌دهد.
  • دشواری کلمات کلیدی را نشان می‌دهد.

ابزار semrush

یکی از بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی ابزار semrush است. این ابزار بسیار سریع و قدرتمند است و می‌تواند شما را رو به جلو حرکت دهد. این ابزار بر اساس زبان‌های مختلف تنظیم شده است و زمانی که می‌خواهید از ابزار semrush استفاده کنید، باید زبان و کشور مورد نظر را انتخاب نمایید و پس از آن می‌توانید اطلاعات مناسبی را در رابطه با کلمه کلیدی مورد نظر خود به دست آورید. تمامی متخصصان حرفه‌ای سئو، برای پیشرفت کار خود از این ابزار استفاده می‌کنند. ویژگی مهم ابزار semrush این است که اطلاعات به‌دست آمده از این ابزار، قابل اعتماد هستند.

گوگل ترندز یا Google Trends

اگر بخواهیم بحث معرفی ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی را به پایان برسانیم، باید به ابزار گوگل ترندز اشاره کنیم. این ابزار، یکی از شناخته‌شده‌ترین ابزاری است که اطلاعات زیادی را در رابطه با کلمه کلیدی به شما می‌دهد.

به طور مثال، شما می‌خواهید بین دو کلمه کلیدی بیماری های چشم و بیماری های چشمی انتخاب کنید که کدام کلمه کلیدی بیشتری تعداد جستجو را دارد. ابزار گوگل ترندز می‌تواند نمودار مقایسه‌ای را برای شما تنظیم کند و در نتیجه می‌توانید بهترین نتیجه را از آن بدست بیاورید. امکان مقایسه دو و یا چند کلمه کلیدی در این ابزار وجود دارد.

کلمه کلیدی دانه چیست؟

در بالا با انواع ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی آشنا شدید. اما باید بدانید در روند یافتن کلمه کلیدی، مفهوم بسیار مهمی به نام کلمه کلیدی دانه یا اصلی مطرح است.

شما باید یک کلمه کلیدی را انتخاب کنید و سپس به این موضوع دقت داشته باشید که پیشوند و پسوند آن چه مواردی جستجو می‌شوند. به طور مثال، تصور کنید سایت شما یک سایت لوازم آرایشی است که شما می‌خواهید بر روی لاک ناخن رتبه بگیرید. با استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی که پیشتر به آن‌ها اشاره کردیم، می‌توانید کلمه کلیدی دانه (لاک ناخن) را بررسی کنید و پس از آن بهترین کلمات کلیدی را به کارفرما پیشنهاد دهید.

آیا می‌توانم لیست کلمات کلیدی را از کارفرما بگیرم؟

یکی از اشتباه‌ترین کارهایی که متخصصان سئو ممکن است انجام دهند، عدم استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی است. در این شرایط، متخصصان سئو کلمات کلیدی را از کارفرما می‌گیرند. به طور مثال، تصور کنید کارفرما در زمینه نصب و راه‌اندازی زمین‌های ورزشی فعالیت دارد و می‌خواهد بر روی کلمه کلیدی چمن مصنوعی ورزشی رتبه بگیرد.

کلمات کلیدی

 اگر شما این کلمه کلیدی را بدون هیچ‌گونه بررسی از کارفرما قبول کنید، ممکن است پس از مدتی (حتی زمانی که در این کلمه کلیدی رتبه بگیرید) نرخ بازگشت سرمایه چیزی نباشد که شما انتظار دارید.

در اینجا باید پاسخگوی کارفرما باشید. اما اگر از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی به خوبی استفاده کنید، ممکن است متوجه شوید کلمه کلیدی چمن مصنوعی فوتبالی گزینه بهتری از کلمه کلیدی چمن مصنوعی ورزشی است. در نتیجه، اگر استراتژی‌های سئو خود را به خوبی پیش ببرید، در این مسیر به موفقیت‌های چشمگیری می‌رسید و در پایان، کارفرما از کار شما رضایت بسیار زیادی خواهد داشت.

کلمه کلیدی، رمز موفقیت شما در سئو

شاید برای شما جالب باشد که بدانید استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی و یافتن بهترین کلمات کلیدی، می‌تواند رمز موفقیت سئوی سایت شما باشد. ممکن است برخی از افراد این مسئله را نادیده بگیرند و به یافتن کلمات کلیدی مناسب توجه نداشته باشند. باید بدانید اگر این اتفاق برای شما رخ دهد، به زودی دچار مشکلات زیادی می‌شوید و هرگز نمی‌توانید به عنوان یک متخصص سئو کار خود را ادامه دهید. تمامی استراتژی‌های سئو شما به یافتن کلمه کلیدی مناسب با نرخ بازگشت سرمایه وابسته است. بنابراین، باید زمان کافی را به یادگیری و آشنایی با ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی اختصاص دهید.

نکات مهم انتخاب کلمات کلیدی

زمانی که می‌خواهید از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید، باید به موارد متعددی توجه داشته باشید تا بتوانید در این مسیر به موفقیت برسید. در ادامه به معرفی نکاتی می‌پردازیم که باید در زمان استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مد نظر قرار دهید. باید بدانید شما به عنوان یک متخصص سئو باید نگاه تحلیل‌گرانه‌ای به کلمات کلیدی داشته باشید و در پایان شما برای انتخاب بهترین کلمات کلیدی تصمیم‌گیری نمایید. این نکات به شرح زیر هستند:

  • توجه به نیازهای مخاطبان: یکی از مهم‌ترین موارد در زمان استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، در نظر گرفتن نیازهای مخاطبان است. مخاطب شما به چه چیزی نیاز دارد و چگونه مسیر را طی می‌کند تا به نیازهای خود پاسخ دهد.
  • تعیین هدف: از جمله مواردی که در زمان انتخاب کلمه کلیدی باید مد نظر باشد، تعیین هدف است. شما می‌خواهید در کدام بخش به موفقیت برسید؟ به طور مثال، آیا شما می‌خواهید برند شناخته‌شده‌ای در زمینه آموزش سئو باشید و یا خدمات سئو؟! هر یک از این کلمات کلیدی شما را به جهت جداگانه‌ای می‌کشاند که متخصصان سئو باید مد نظر داشته باشند.
  • تهیه لیستی از کلمات: بهتر است بدانید زمانیکه شما از این ابزارها استفاده می‌کنید به لیست کاملی از کلمات کلیدی دست پیدا می‌کنید. بنابراین، در انتخاب کلمات کلیدی هرگز شتاب‌زده عمل نکنید و لیست را کامل نمایید. این مسئله باعث می‌شود از اکسل خروجی خود به نتایج خوبی برسید و بتوانید عملکرد مناسبی داشته باشید.
  • کلمات کلیدی لانگ تیل: در بحث انتخاب کلمات کلیدی مواردی نظیر کلمات کلیدی لانگ تیل مطرح هستند. کلمات کلیدی لانگ تیل باید در متن به کار رود. زیرا این کار باعث می‌شود ربات‌های گوگل، هر چه زودتر شما را شناسایی کنند و در نتیجه سایت شما به رتبه خوبی می‌رسد.
  • بررسی سایت رقبا: یکی از مهم‌ترین مواردی که در انتخاب کلمات کلیدی مهم هستند، سایت رقباست. بهتر است زمان کافی را به این کار اختصاص دهید و سایت رقبا را به خوبی بررسی کنید. در نتیجه، می‌توانید با عملکرد و استراتژی‌هایی که آن‌ها به کار برده‌اند، آشنا شوید و این مسئله به رشد شما کمک می‌کند.

چقدر طول می‌کشد با انتخاب کلمه کلیدی مناسب به موفقیت برسم؟

یکی از نگرانی‌های متخصصان سئو؛ به ویژه افراد کم سابقه، این است که پس از استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی و یافتن کلمه کلیدی چقدر طول می‌کشد تا به موفقیت برسند. بهتر است بدانید هیچ‌کس نمی‌تواند پاسخ دقیق و روشنی به این سوال بدهد. اما اگر بخواهیم به طور تقریبی به سوال شما پاسخ دهیم، باید بگوییم معمولا 6 ماه تا 1 سال زمان نیاز است تا کلمه کلیدی سئو شده به موفقیت برسد.

سخن پایانی

تا اینجا تلاش کردیم به معرفی ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی بپردازیم. بهتر است بدانید امروزه ابزارهای متنوعی وجود دارند که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها، بهترین کلمات کلیدی را انتخاب نمایید. کلمه کلیدی از جمله مواردی است که در موفقیت شما اثرگذار است. اگر وقت کافی را به این کار اختصاص ندهید، هرگز نمی‌توانید به موفقیت برسید و همین امر می‌تواند مشکلات زیادی را برای شما به وجود بیاورید. شما به عنوان متخصص سئو باید بحث انتخاب کلمه کلیدی را جدی بگیرید و آشنایی کاملی با تمامی ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی داشته باشید. با این رویکرد، می‌توانید موفق عمل کنید.

 

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

5 1 رای
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها