جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

ابزارهای تست سرعت سایت

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

سرعت سایت یکی از مواردی است که می‌تواند به رضایت کاربران شما کمک کند و رتبه شما را افزایش دهد. امروزه، تمامی کسانی که وارد سایت می‌شوند تمایل ندارند مدت زمان زیادی منتظر بمانند تا محتوای سایت بارگذاری شود. مطالعات نشان می‌دهند کاربران سایت‌هایی را که 7 ثانیه طول می‌کشد تا لود شود 70 درصد بیشتر از سایت‌هایی ترک می‌کنند که سرعت لود آن‌ها تنها 3 ثانیه است. بنابراین، آشنایی و معرفی ابزارهای تست سرعت سایت برای تمامی متخصصان سئو اهمیت زیادی دارد و به آن‌ها کمک می‌کند سایت خود را در شرایط بسیار مناسبی قرار دهند.

اگر به موضوع افزایش سرعت سایت علاقه‌مند هستید، می‌توانید مقاله افزایش سرعت سایت وردپرس را مطالعه کنید.

Page Speed Insights گوگل

ابزار Page Speed Insights گوگل یکی از ابزارهای تست سرعت سایت است که محبوبیت خاصی در میان متخصصان سئو دارد. این ابزار که از سوی موتور گوگل معرفی شده است می‌تواند با رتبه‌بندی 1 تا 100 سرعت سایت را مشخص کند. بر اساس عملکرد ابزار پیج اسپید اینسایت هر چقدر این عدد بالاتر باشد، بدان معناست که سرعت سایت زیاد است و در نتیجه کاربر رضایت زیادی دارد. به طور مثال، امتیاز 85 از جمله امتیازهای بالایی است که سایت‌ها می‌توانند از این ابزار به دست آورند.

ابزار اسپید اینسایت این قابلیت را دارد که نسخه دسکتاپ و موبایل سایت را مورد تحلیل و بررسی قرار دهد و سپس توصیه‌های لازم را به متخصصان سئو پیشنهاد دهد.

اطلاعات بدست آمده از ابزار پیج اسپید اینسایت

متخصان سئو ابزار پیح اسپید اینسایت را یکی از بهترین ابزارهای تست سرعت سایت می‌دانند که اطلاعات زیادی را در اختیارشان قرار می‌دهد. اگر به تازگی کار خود را در زمینه سئو سایت آغاز کرده‌اید، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید این ابزار چه اطلاعاتی را به شما ارائه می‌دهد؟! اطلاعات بدست آمده از این ابزار به شرح زیر هستند:

  • زمان بارگذاری قسمت بالای صفحه
  • زمان بارگذاری کل صفحه

ارائه گزارش نسخه موبایل

در سال 2019، گوگل الگوریتم فرست موبایل ایندکس را فعال کرد. زیرا کاربران بیشتر از موبایل‌های خود برای ورود به دنیای اینترنت استفاده می‌کردند و همین امر باعث شده بود که نسخه دسکتاپ در مرحله دوم توجه قرار گیرد. به همین دلیل، تعیین سرعت سایت در نسخه موبایل اهمیت زیادی دارد. ابزار پیج اسپید اینستایت به عنوان یکی از قوی‌ترین ابزارهای تست سرعت سایت اطلاعات بسیار دقیقی را در این زمینه در اختیار متخصصان سئو قرار می‌هد. به طور کلی، اطلاعاتی که این ابزار در بخش بررسی سرعت سایت در موبایل ارائه می‌دهند در مورد Viewport یا پیکربندی ، اندازه دکمه‌ها و لینک‌ها و اندازه فونت‌ها هستند.

ابزار جی‌تی ‌متریکس

اگر بخواهیم به یکی از قوی‌ترین ابزارهای تست سرعت سایت اشاره کنیم، بی‌شک باید از ابزار جی‌تی متریکس نام ببریم. این ابزار یکی از محبوبترین ابزارهای تست سرعت سایت است که در میان وبمستران و متخصصان سئو شناخته شده است و تقریبا تمامی آن‌ها از این ابزار استفاده می‌کنند.

ابزار جی‌تی متریکس با استفاده از حروف انگلیسی A تا F امتیاز سایت را مشخص می‌کند و بر اساس شاخص‌هایی که در YSlow و PageSpeed وجود دارند به سایت‌ها امتیاز می‌دهد.

ابزار جی‌تی ‌متریکس

بهتر است بدانید ابزار جی‌تی متریکس این قابلیت را دارد که سرعت سایت را در هفت منطقه جغرافیایی مورد بررسی قرار دهد و سپس به وبمستران اعلام کند. با استفاده از ابزار جی‌تی متریکس می‌توانید یک حساب کاربری رایگان ایجاد کنید و از ویژگی‌های آن بهره‌مند شوید. ویژگی‌های این ابزار به شرح زیر هستند:

  • با استفاده از ابزار جی‌تی متریکس که یکی از بهترین ابزارهای تست سرعت سایت است امکان انتخاب نوع مرورگر و روش اتصال وجود دارد.
  • با استفاده از این ابزار می‌توان تمامی مراحل بارگذاری ویدیو را مورد بررسی قرار داد و مشخص کرد کدام بخش‌ها بارگذاری را به تعویق می‌اندازند.
  • با استفاده از ابزار جی متریکس می‌توان تبلیغات و اثر آنها در بارگذاری سایت را مشخص کرد.

برای استفاده از اطلاعات ابزار جی‌تی متریکس ثبت‌نام در آن الزامی است. در غیر اینصورت، هرگز نمی‌توانید به اطلاعات مفیدی دست پیدا کنید.

ابزار Web Page Test

ابزار Web Page Test از جمله ابزارهای تست سرعت سایت است که در بسیاری از موارد مشابه به ابزارهای دیگر عمل می‌کند. با استفاده از این ابزار می‌توانید سرعت سایت مورد نظر را در مرورگرهای مختلف مانند کروم و یا فایرفاکس به دست آورید.

اگر به دنبال یک ابزار تخصصی هستید که سرعت سایت را در موبایل بررسی کنید و اطلاعات جامعی را دریافت نمایید، ابزار وب پیج تست یکی از بهترین ابزارهای تست سرعت سایت در موبایل است.

این ابزار بر اساس سیستم امتیازدهی A to F عمل می‌کند و فاکتورهای زیر در امتیازدهی بسیار مهم هستند:

  • TTFB
  • فشرده‌سازی
  • کش
  • استفاده موثر از CND

ابزار وب پیج تست اطلاعاتی از جمله خلاصه گزارش، جزییات مرتبط با سرعت سایت، مرور عملکرد، جزییات بارگذاری محتوا، اسکرین‌شات‌ها، آنالیز تصاویر (در این ابزار آنالیز ابزار در دو بخش انجام می‌شود) و نقشه سرعت بارگذاری اجزای مختلف یک برگه را در اختیار وبمستران قرار می‌دهد.

ابزار doctcom monitor

یکی دیگر از ابزارهای تست سرعت سایت که باید به آن‌ها اشاره کنیم ابزار doctcom monitor است.

این ابزار بسیار کارآمد است و می‌تواند سرعت سایت را در نواحی مختلف جغرافیایی نشان دهد. سپس، خلاصه گزارش در یک صفحه به متخصص سئو و وبمستر نشان داده می‌شود و در صورتی که او به اطلاعات بیشتری نیاز داشته باشد، می‌تواند بر روی آن کلیک کند. اگر وارد این ابزار شوید، در ستون سمت چپ آن آیکون دو زبانه وجود دارد که اطلاعاتی را در مورد وضعیت سرعت سایت در اولین بازدید یا First visit و وضعیت سرعت سایت در بازدیدهای بعدی Repeat Visit نشان می‌دهد.

این اطلاعات نیز بسیار مفید هستند و می‌توانند به متخصصان سئو کمک کنند استراتژی‌های خود را هوشمندانه‌تر به کار ببرند.

ابزارYellow Lab Tools

ابزار Yellow Lab Tools یکی از بهترین ابزارهای تست سرعت سایت است و می‌تواند عملکرد و کیفیت سایت را بررسی کند و اطلاعات جامعی را در اختیار وبمستران قرار دهد. امکانات این ابزار بسیار بالاست که تقریبا نمی‌توان آن‌ها را در ابزار دیگر جستجو کرد.

ابزار Yellow Lab Tools

 ابزار Yellow Lab Tools مواردی مانند حجم صفحه، تعداد درخواست‌ها،DOM ، ایرادات جاوا اسکریپت، ایرادات CSS  و پیکربندی سرور را در نظر می‌گیرد و سپس بر اساس سیستم امتیازدهیA to F  به سایت‌ها رتبه می‌دهد.

ابزار Dev Tools گوگل کروم

یکی دیگر از ابزارهای تست سرعت سایت که باید حتما در لیست وجود داشته باشد، ابزار Dev Tools گوگل کروم  است.  با توجه به این موضوع که ابزار Dev Tools گوگل کروم امروزه اهمیت بسیار زیادی دارد و بسیاری از متخصصان سئو و وبمستران از آن استفاده می‌کنند، گوگل دائما آن را آپدیت می‌کند و امتیازات تازه‌ای را به آن می‌افزاید. امروزه، نمودار آبشاری به این ابزار اضافه شده است که قابلیت‌های آن را افزایش داده است.  برای استفاده از نمودار آبشاری ابزار Dev Tools گوگل کروم به صورت زیر عمل کنید:

  • به بخش performance بروید.
  • سپس کار خود را با کلید ترکیبی Ctrl + E آغاز کنید.
  • پس از چند ثانیه دکمه Stop را فشار دهید و گزارش تست را بررسی نمایید.

ابزار Sucuri Load Time Tester

بررسی سرعت سایت در نقاط مختلف جغرافیایی از جمله مواردی است که می‌تواند به متخصصان سئو و وبسمتران کمک کند کارهای خود را به خوبی پیش ببرند. با استفاده از این ابزار می‌توان شاخص‌های متعددی از جمله  سرعت اتصال و TTFB  از هر یک از مناطق را به دقت مورد تحلیل قرار داد.

همچنین، این ابزار در پایان امتیاز کلی به سایت می‌دهد و همین امر باعث شده است امروزه بسیاری از متخصصان سایت برای تعیین سرعت سایت به سراغ آن بروند. این ابزار یکی از ساده‌ترین ابزارهای تست سرعت سایت است.

ابزار Pagelocity

اگر بخواهیم به ابزار کارآمدی برای تحلیل سرعت سایت اشاره کنیم، باید بدانید ابزار  Pagelocity از کارآمدترین ابزارهای تست سرعت سایت است و اطلاعات جامعی را در مورد سرعت سایت درا ختیار وبمستران قرار می‌دهد. این ابزار بخش‌های مختلفی از سایت از جمله عملکرد کلی سایت، سئو داخلی و وضعیت کدهای سایت را مورد بررسی قرار می‌دهد و سپس امتیاز را از یک تا صد اعلام می‌کند. ابزار Pagelocity پس از تحلیل سایت راهکارهای متعددی را به وبمستران پیشنهاد می‌دهد تا سرعت سایت خود را افزایش دهند. این ابزار به صورت یک افزونه موجود است و شما می‌توانید به راحتی از آن استفاده نمایید.

ابزار YSlow

ابزار YSlow یکی از شناخته‌شده‌ترین ابزارهای تست سرعت سایت است که استانداردها و قوانین آن بر اساس یاهو مشخص شده‌اند. روش کار ابزار YSlow به صورت زیر است که در مرحله اول همه تصاویر، اسکریپت‌ها و موارد دیگر را مورد بررسی و تحلیل قرار می‌دهد. سپس این ابزار اطلاعات را در رابطه با تمامی مولفه‌هایی که شناسایی کرده است جمع می‌کند.

ابزار YSlow

در آخرین مرحله، ابزار YSlow اطلاعاتی را که جمع کرده است، مبنا قرار می‌دهد و با استفاده از استانداردهایی که برای آن تعریف شده است به سایت امتیاز می‌دهد. این ابزار دارای 23 قانون است و هر یک از این قوانین بخشی از سایت را بررسی می‌کنند و در پایان نمره کلی به سرعت سایت اختصاص داده می‌شود.

استفاده از ابزار YSlow در کنار ابزارهای دیگر، تست سرعت سایت از جمله جی‌تی متریکس می‌تواند اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهد.

ابزار Perftool

ابزار Perftool از جمله ابزارهای تست سرعت سایت است که در GitHub ارائه می‌شود.

این ابزار اوپن سورس است و همین دلیل در حال پیشرفت بودن آن است. باید بدانید نصب ابزار Perftool کمی دشوار است و وبمستران باید اطلاعاتی در مورد لوکال هاست و سرورهای محلی داشته باشد.

ابزار Perftool قابلیت ترکیب در منابع مختلف را دارد و در نتیجه اطلاعات جامعی را در اختیار متخصصان سئو و وبمستران قرار می‌دهد.

بر اساس اطلاعاتی که در مورد ابزار  Perftoolبه دست آمده است، 200 شاخص بر روی آن تعریف شده‌اند که هر یک قسمت‌های مختلف سایت را بررسی می‌کنند. همچنین، قابلیت اجرای این ابزار بر روی چند صفحه به صورت همزمان وجود دارد. این ابزار نیازی به تست جداگانه ندارد و در مدت زمان کوتاه اطلاعات را در اختیار متخصصان سئو قرار می‌دهد.

آشنایی با افزونه‌های رایگان تست سرعت سایت در گوگل کروم

بهتر است بدانید تنوع ابزارهای تست سرعت سایت زیاد است و شما باید با توجه به اطلاعاتی که نیاز دارید، بهترین گزینه را انتخاب نمایید. برخی از افزونه‌ها نیز رایگان هستند و شما می‌توانید آن‌ها را برای بررسی سرعت سایت به کار ببرید. از افزونه‌های رایگان و محبوب می‌توان به افزونه Page Load Time، افزونه app.telemetry Page Speed Monitor، افزونه Performance Analyser و افزونه Load Focus Load Testing اشاره کرد.

چرا سرعت سایت بسیار مهم است؟

ابزارهای تست سرعت سایت، بسیار مهم هستند و اطلاعات دقیقی را در اختیار شما قرار می‌دهند. اما ممکن است گاهی این سوال برایتان پیش بیاید که آیا تست سرعت سایت مهم است و می‌تواند به بهبود سئو سایت کمک کند؟

به طور کلی، مباحث مرتبط با سرعت سایت و یا امنیت سایت در سئو تکنیکال قرار می‌گیرند، که بحث بسیار مهمی در سئو هستند و می‌توانند به رشد سایت کمک کنند. اگر بخواهیم به صورت کلی به مزایای افزایش سرعت سایت بپردازیم می‌توانیم موارد زیر را مد نظر قرار دهیم:

    • بهبود تجربه کاربری:

    افزایش سرعت سایت به بهبود تجربه کاربری کمک می‌کند.

    • افزایش سرعت سایت:

    افزایش سرعت سایت موجب افزایش تعامل کاربران با سایت و شناخته‌شدن برند شما می‌شود.

    • جلوگیری از خستگی کاربر:

    اگر کاربران برای مدت زمان زیادی منتظر بمانند تا سایت لود شود، خسته می‌شوند و این خستگی آثار بسیار منفی بر برند شما خواهد داشت.

    • کاهش نرخ پرش:

    افزایش سرعت سایت نرخ پرش از سایت را پایین می‌آورد و سایت شما را به سایت ویژه تبدیل نمی‌نماید.

سخن پایانی

تا اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد ابزارهای تست سرعت سایت، در اختیار شما قرار دهیم.

همانطور که متوجه شدید، تعداد زیادی از ابزارهای تست سرعت سایت وجود دارند و شما می‌توانید با توجه به نیاز خود، بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

اگر بتوانید ابزارهای تست سرعت سایت را به خوبی به کار ببرید و تسلط کاملی به آن داشته باشید، استراتژی‌های سئو شما تغییر می‌کنند و همگی هدفمند و موثر خواهند شد. با توجه به این مورد توصیه می‌شود وقت کافی را به این کار اختصاص دهید و آشنایی خود را با این ابزارها افزایش دهید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

4 1 رای
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها