جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

تفاوت میان وب سرورهای Lite speed و Nginx

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

در مقاله های مختلفی در خصوص وب سرورهای لینوکسی مانند Lite speed و Apache و Ngnix صحبت کرده ایم. در این مقاله مختصر توضیحی در خصوص تفاوت میان دو وب سرور Lite speed و Nginx خواهیم داشت. همانطور که می دانید هر دو این وب سرورها نسخه رایگان و لایسنس دار دارند. در نتیجه از نظر هزینه تفاوتی با یکدیگر ندارد.

 

nginx vs lite speed

 

زمانی که بحث از مقایسه پیش می آیند اصولا لایت اسپید را به آپاچی مقایسه می کنند ولی به صورت کلی لایت اسپید شباهت های زیادی با Nginx دارد. در نتیجه مقایسه این دو می تواند مفیدتر از مقایسه آن یا آپاچی باشد.

حال مختصر توضیحی از تفاوت های آنها خواهیم گفت. برخلاف Nginx ، وب سرور لایت اسپید به راحتی فایل هایی که برای آپاچی طراحی شده است مانند mod_security ، mod_rewrite را به راحتی می خواند ولی متاسفانه ngnix این قابلیت را ندارد. یکی از تفاوت های زیاد Nginx این است که امکان خواند فایل .htacess را ندارد. در حقیقت این یکی از ضعف های بسیار بزرگ Nginx می باشد. با این حال لایت اسپید به خوبی قابلیت مورد نظر را دارد و .htaccess را ساپورت می کند.

یکی دیگر از تفاوت های لایت اسپید پنل مدیریت آن در کنترل پنل هایی مانند دایرکت ادمین، سی پنل و پلسک می باشد. Nginx فاقد کنترل پنل می باشد.

از دیگر ویژگی های مثبت Nginx این است که بازدیدهای بالا را به خوبی مدیریت می کند ولی این مدیریت از سمت وب سرور لایت اسپید به خوبی Nginx نمی باشد. این یکی از مزیت های مهم وب سرور مذکور است که طرفداران بخصوصی را اطراف خود جمع کرده است.

هر دو وب سرورها خوشبختانه از قوانین ModSecurity استفاده می کنند و اجازه حملات متعدد را به سرور نمی دهند. از نظر عملکرد هر دوی وب سرور ها مانند یکدیگر می باشند.

همانطور که در مقاله نیز مشاهده کرده اید هر دو وب سرورها مزیت و معایت خاص خود را دارند. در نتیجه بر اساس کاربری خود بر روی سرور می بایست بهترین وب سرور را انتخاب نمایید.

امیدواریم این مقاله نیز برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. ما را در بخش مقالات دنبال کنید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها