برای حفظ امنیت(security) چه اقداماتی انجام دهیم؟(قسمت دوم)

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

در مقاله پیشین به پنج روش برای حفظ امنیت(security) در فضای مجازی پرداختیم که در ادامه با توضیح پنج روش دیگر با شما همراه هستیم…

امروزه بسیاری از مردم بیشتر وقت خود را در محیط مجازی می گذرانند و گاها اطلاعاتی بسیار حساس و حیاتی را در محیط مجازی منتقل می نمایند لذا راه های زیادی برای سوء استفاده از این داده ها وجود دارد که در اکثر مواقع با انجام اموری ساده و باید ها و نباید های پیش پا افتاده می توانید از بسیاری از این نفوذ ها جلوگیری کنید.

security

فایل های ارسال شده از منابع ناشناس را باز نکنید

ممکن است با دانلود این فایل ها بدافزاری وارد سیستم شما شود که افرادی بتوانند به کمک آن نفوذ و حمله خود را انجام داده و یا attachment مذکور نمونه بارزی از فیشینگ باشد که شما را به مقصد جعلی از یک سایت قانونی هدایت کند و از شما بخواهد اطلاعات ضروری خود را وارد کنید که در این باره در مقاله”چند راه مقابله با فیشینگ(Phishing)” مفصل تر بررسی کرده ایم.

از صحت اعتبار هر سایت اطمینان پیدا کنید

برای جلوگیری از به خطر افتادن اطلاعات خود بهتر است هر وبسایتی را که جستجو میکنید به خوبی بررسی کنید. به این صورت که URL آن را ببینید که آیا به نظر صحیح و قانونی است یا خیر و آیا نام وبسایت را در آن بدون اشتباه تایپی مشاهده می کنید؟ همچنین در همه صفحات پرداخت به قفل کوچکی که کنار URL قرار دارد دقت کنید تا پرداخت و اتصال شما را ایمن کند.

از WIFI های عمومی و رایگان استفاده نکنید

در شرایطی ممکن است دسترسی به اینترنت برای شما ممکن نباشد و نیاز باشد به جهت ضرورت کارتان به اینترنت های رایگان متصل شوید اما این نکته را در نظر داشته باشید که این اتصال همیشه رایگان نیست!! یکی از بزرگترین تهدیدات WIFI رایگان، قرار گرفتن مهاجمان سایبری بین شما و نقاط اتصال است که میتوانند به ایمیلی که هنگام وصل شدن وارد میکنید و یا مدارکی که آپلود می کنید دسترسی یابند و یا حتی بدتر از آن دیتای تلفن همراه یا کامپیوتر شما را هک کنند.

سیستم عامل و نرم افزار های خود را همواره Update و به روز کنید

همه ما اغلب با پیام هایی برای آپدیت دستگاه خود روبرو هستیم که به نظر آزار دهنده هستند و شما را کلافه می کنند چرا که معمولا به روز رسانی نرم افزار ها و سیستم عامل ها کمی زمان بر بوده و در طی آن حتی ممکن است دستگاه شما غیرفعال شود اما این کار برای حفظ امنیت(security) سیستم شما بسیار ضروری است چرا که در بسیاری نسخه ها، متخصصین امنیت به حفره ها و یا باگ هایی پی برده اند و به همین دلیل نسخه جدیدی برای آن ارائه داده اند و این به این معناست که مهاجمان و هکر ها نیز احتمالا به این نکات پی برده اند.

security

از کلیک بر روی گزینه “مرا بخاطر بسپار” اجتناب کنید

همه ما معمولا برای ورود به وبسایت و یا پلتفرمی که هر روز به آن وارد می شویم از گزینه هایی نظیر “مرا بخاطر بسپار” و یا “Remember me” استفاده کنیم که البته امنیت(security) آن بسیار کم است چرا که ممکن است به دلایل مختلف سیستم شما در اختیار افرادی که مقاصد سوء دارند قرار بگیرد که با این حساب امکان ورود به تمام حساب های شخصی شما برای آن ها فراهم است. همچنین همیشه پس از اتمام کار و پیش از بستن پنجره مرورگر، از همه حساب های خود خارج شوید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها