مقایسه زبان‌های PHP و Python در Web development

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

در این مقاله قصد داریم به مقایسه زبان‌های PHP و Python در Web development  بپردازیم

Python چه نوع زبان برنامه نویسی است؟

Python یک زبان برنامه نویسی تفسیری سطح بالاست که ساختار  راحتی دارد و باعث شده برای توسعه سریع Web مناسب باشد. یادگیری Python آسان می‌باشد و خوانایی بالایی دارد به طوری که حتی به کودکان نیز یادگیری این زبان پیشنهاد می‌شود!  چرخه “ویرایش- تست- اشکال زدایی” در Python فوق العاده سریع می‌باشد که البته یکی از دلایل آن تفسیری بودن این زبان است همچنین زبان اسکریپتی Python دارای کتابخانه‌های استاندارد و گسترده‌ای است که کار را برای برنامه نویسان راحت تر خواهد کرد.

مقایسه زبان‌های PHP و Python

هر دو زبان PHP و Python زبان‌های محبوبی هستند و دارای مزایا و معایب خاص خود می‌باشند با این حال افراد زیادی در حال حاضر به سمت Python  گرایش پیدا کرده‌اند به طوری که زبان Python در حال حاضر طبق سایت tiobe.com زبان سوم برنامه نویسی دنیا شناخته می‌شود:

و همچنان تعداد افراد استفاده کننده از آن در حال رشد می‌باشد.

چرا از Python استفاده کنیم؟

یادگیری Python بسیار ساده‌تر از PHP می‌باشد شاید به نظر شما این معیار خیلی مهمی برای برتری Python  نسبت به PHP نباشد اما باید این مورد را در نظر بگیرید که شما قطعا می‌خواهید با زبانی برنامه نویسی کنید که می‌توانید با آن ارتباط طولانی مدتی داشته باشید و به راحتی بتوانید با آن کار کنید. از این نظر Python انتخابی به مراتب بهتر از PHP می‌باشد. همچنین قابلیت خوانایی بالاتری نسبت به PHP دارد که باعث می‌شود خطایابی و تشخیص دستور‌ها برای برنامه نویس شفاف‌تر باشد که به همین دلیل مدیریت کد‌های Python برای شما راحت‌تر باشد!

البته یکی از معیار‌های مهم برای مقایسه دو زبان برنامه نویسی، جامعه و پشتیبانی آن است که هر دو زبان مطرح شده دارای جوامع بزرگی هستند اما مزیت Python مدرن‌تر بودن و چند منظوره بودن آن است و Python را می‌توانید در بسیاری از موارد (بجز web) استفاده کنید.

با دیگر مقالات Server.ir همراه باشید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها