جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

فرق DOS و DDOS

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

در این مقاله می گوییم فرق DOS و DDOS چیست؟ همراه ما باشید

مقایسه DOS و DDOS

DOS مخفف Denial Of Service می باشد. DOS یک حمله یا به اصطلاح یک Attack است که تلاش در زیاد کردن Load سیستم و درگیری پردازشگر دارد که در نهایت به خارج شدن سرور از دسترس خواهد شد. DOS حمله ای است که توسط یک سرور (Machine) انجام میشود اما در DDOS یا همان Distributed Denial Of Service از چند سرور (Machine) استفاده میکنند. حمله های DOS چون از یک نقطه انجام میشوند معمولا ضعیف تر هستند و میتوان با افزایش پهنای باند ورودی و گذاشتن Policy های امنیتی کمتری از آن ها جلو گیری کرد اما حمله های DDOS چون از چند نقطه انجام میشوند حمله های قوی تری هستند.

روش های زیادی برای جلو گیری از DDOS نیز وجود دارد اما در برخی موارد قادر به جلو گیری از این حمله نخواهیم بود. حمله DOS و DDOS به این صورت انجام میشوند که معمولا از سمت سرور Attacker یا همان حمله کننده چند سرور یا همان Machine را آلوده میکنند و با این کار قادر خواهند بود برای حمله ترافیک بیشتری تولید کنند و طبیعتا ایجاد ترافیک بیشتر باعث بالاتر رفتن Load سیستم و درگیری بیشتر پردازگر خواهد شد. کامپیوتر  یا سرور هایی که Attacker با استفاده از آن ها به سرویس تحت وب مورد نظر حمله میکند متعلق به خود Attacker نیستند بلکه با استفاده از نرم افزار های مخرب به شبکه هکر ها اضافه شده اند. بسیاری از حملات DDOS از روش هایی مثل ارسال درخواست های زیاد HTTP و یا ارسال بسته های SYN به تعداد زیاد انجام میشوند.

یکی از چیز هایی که باعث میشود کامپیوتر یا سرور  شما جزو شبکه هکر ها قرار بگیرد، روش Botnet است. در این روش کامپیوتر شما به صورت یک ربات تحت Network تبدیل میشود که Attacker میتواند از آن برای اهداف خود استفاده نماید. یکی دیگر از روش هایی که باعث میشود کنترل کامپیوتر شما به دست هکر ها بی افتد این است که کامپیوتر شما با استفاده از بد افزار تبدیل به Zombie میشود و به هدف Attacker حمله میکند. اگر از این که کامپیوتر شما تبدیل به یک Botnet یا Zombie شود نگران هستید بهترین کار این است که یک Anti-virus خوب و قوی بر روی کامپیوتر خود داشته باشید و یا پورت هایی با استفاده از آن ممکن است به سیستم عامل شما دسترسی پیدا کنند را ببندید تا جلوی بد افزار هایی که ممکن است از کامپیوتر شما سو استفاده کنند را تا حدودی گرفته باشد.

با دیگر مقالات Server.ir همراه باشید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها