جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

دیتای بزرگ یا مشکلات بزرگ؟

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

در مقالات گذشته در خصوص موضوعی به نام Big Data صحبت کرده ایم و از جوانب مختلفنی آن را بررسی کرده ایم. Big Data به معنای حجم زیادی از اطلاعات می باشد که با نرم افزارهای مختلفی قابل کنترل و استفاده می باشد. از جمله معروف ترین آنها Hadoop می باشد.

در این مقاله در خصوص زوایای دیگری از Big Data صحبت خواهیم کرد. در سیستم های امروزی به جهت محدود بودن فضا و کارایی، تجزیه و تحلیل دیتاها قابل انجام نمی باشد. زیرا در Big Data اطلاعات حدود 10 برابر افزایش پیدا کرده است. قطعا با این وجود مشکلات زیادی نیز وجود خواهد داشت.

طبق گفته ی Ernest Davis ، استاد دانشکاه نیویورک، در مقاله ی اقتصاد جهانی خود به سه مشکل اساسی Big Data اشاره کرده است:

  1. داشتن داده های بیشتر، نشان دهنده ی داشتن داده هایی با کیفیت نمی باشد.
  2. زمانی که مردم حجم استفاده از Big Data زیاد می شود، انگیزه می گیرند تا حجم کاری خود را نیز زیاد کنند. ( البته این فرضیه زوایای مختلفی دارد، ولی از نظر فنی میزان استفاده ی آنها از منابعی مانند سرور ها و سیستم ها نیز زیاد می شود که این مورد از نظر فنی خیلی به صرفه نمی باشد)
  3. نقض حریم خصوصی، در Big Data اطلاعات زیادی از حریم خصوصی اشخاص وجود دارد که این مورد قطعا قوانین حریم خصوصی را زیر پا می گذارد.

یکی از مشکلات بزرگ Big Data این است که سیستم های فعلی برای مقابله با عوامل و اطلاعات زیاد ساخته نشده اند.

نقض حریم خصوصی هم در سال های اخیر مشکلات زیادی را در پی داشته است. برای مثال دیتا های زیادی از شرکت ها و سازمان ها ربوده شده است و در فضای مجازی منتشر شده است، قطعا انتشار اطلاعات شخصی برای بسیاری از کاربران خوشایند نیست. در نتیجه نارضایتی هایی را به دنبال داشته است.

زمانی که فضای ارتباطی و فناوری های بیشتری وارد عرصه تکنولوژی می شود، قطعا تا تثبیت آن مشکلات و دقدقه های زیادی وجود خواهد داشت. قطعا موضوع Big Data در آینده گسترده تر نیز خواهد شد.

Big Data

امیدواریم این مقاله نیز برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. ما را در بخش مقالات دنبال کنید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها