بررسی لاگ های کنترل پنل Cyberpanel

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

در مقالات گذشته در خصوص موارد و بخش های مختلفی از Cyberpanel صحبت کرده ایم و مشکلات و مزایای این کنترل پنل را به خوبی بررسی کرده ایم. از جمله مواردی مانند نصب کنترل پنل، ایجاد اکانت، ایجاد اکانت ایمیل، ایجاد اکانت FTP ، نصب گواهینامه SSL و … .

در این مقاله در خصوص نحوه بررسی لاگ های این کنترل پنل صحبت خواهیم کرد. همانطور که می دانید بررسی لاگ های یک سرور، یکی از مهم ترین بررسی ها می باشد، زیرا با داشتن لاگ ها ادمین سرور می تواند به بسیاری از مشکلات سرور دستیابد و آنها را رفع کند. لاگ ها از سمت SSH قابل دسترس می باشد و هم کنترل پنل سایبرپنل بستری را ایجاد کرده است که بررسی لاگ ها با UI در داخل پنل باشد.

برای بررسی لاگ ها می توانید در داشبورد کنترل پنل بخش لاگ ها را باز کنید:

cyberpanel

در بخش لاگ ها موارد مختلفی به جهت بررسی وجود دارد. مواردی مانند Access Logs، Error Logs ، Email Logs و FTP Logs که همگی عملکرد سرور را پیگیری می کند:

cyberpanel

  1. اولین مورد Access Logs می باشد که لاگین های داخل سرور را بررسی می کند و به شما نشان می دهد که چه تعداد لاگین و در چه زمان و با چه آیپی هایی در سرور شما انجام شده است. این لاگین ها شامل مواردی مانند لاگین به دیتابیس، سرور، کنترل پنل و … می باشد.
  1. مورد دوم Error Logs می باشد که ارورهای ایجاد شده در سرور را لیست می کند و آنها را در بستر Error Logs به نمایش می گذارد. کاربر با بررسی این بخش به راحتی می تواند ارورهای ایجاد شده در سرور را بررسی و رفع کند.
  1. بخش سوم Email Logs می باشد که ارورهای ایجاد شده در ایمیل را به نمایش می گذارد.
  1. مورد دیگر FTP Logs می باشد که ارورهای زمان استفاده از FTP را نمایش می دهد و می توانیم تمامی انتقال ها را در آن بررسی کنیم.

امیدواریم این مقاله نیز برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. ما را در بخش مقالات دنبال کنید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها