بد افزار Virus چیست؟

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

در چندین مقاله گذشته در خصوص بدافزارهای مختلفی صحبت کردیم. در این مقاله قصد داریم در مورد بد افزار دیگری به نام Virus صحبت کنیم. بد افزار Virus چیست؟

Virus

قطعا تمامی افرادی که با کامپیوتر سر و کار دارند، با کلمه Virus بسیار مواجه شده اند. حتی اشخاصی که با کامپیوتر کار نمی کنند نیز با این کلمه آشنایی نسبی دارند و آن را چندین بار شنیده اند. به صورت کلی ویروس را موجودی می دانند که قابلیت تکثیر شدن دارد و می تواند به راحتی خود را به تعداد زیادی منتشر کند. در دنیای کامپیوتر نیز ویروس با همین قابلیت شناخته شده است. ویروس ها در داخل برنامه، اسناد، اسکریپت، هارد، سی دی، فلش یا هر چیز دیگری که به سیستم متصل می شود، نفوذ می کند و از طریق همان وارد سیستم کاربر می شود. ویروس ها می توانند برای سرقت اطلاعات، از بین بردن دیتا، آسیب رساندن به سیستم کاربر و … دیگر به کار گرفته شوند.

ویروس اولین بار در سال 1971 توسط فردی به نام رابرت توماس طراحی شد. در آن زمان برنامه توماس به عنوان ویروس خزنده شناخته شد. این ویروس به شکل پیامی در سطح ARPANET با متن ” من خزنده هستم، اگر می توانید من را بکشید ” منتشر شد. از آن زمان این بدافزار همه گیر شد و خود را در سطح گسترده ای منتشر کرد. بعد از آن ویروس Elk Cloner توسط فردی به نام ریچارد اسکرت که تنها 15 سال سن داشت وارد فضای کامپیوترها شد. این برنامه در ابتدا به عنوان یک شوخی طراحی شده بود اما با انتشار خود ثابت کرد که یک برنامه آلوده تا چه حد می تواند برای یک سیستم مخرب باشد.قطعا با رعایت موارد امنیتی بر روی سیستم های خود تا حد زیادی می توانیم از ورود این بدافزارها جلوگیری کنیم. ورود هر نوع از آنها تحدیدی برای حریم شخصی ماست.

virus

امیدواریم این مقاله نیز برای شما کاربران عزیز مفید بوده باشد. از دیگر مقالات مرتبط با امنیت نیز می توانیدRandsomware ، Adware، Bot ، Bug،Rootkit ، Spyware و Trojan Horse مطالعه و ما را در بخش مقالات دنبال کنید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

4 1 رای
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها