جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

آشنایی با Mail Server

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

در این مقاله در ادامه مبحث سرور به توضیح Mail Server می پردازیم که در مقاله انواع سرور نیز به صورت مختصر به آن اشاره شد.

میل سرور یا همان Mail Server در واقع سروری است که در فضای اینترنت به ارسال و دریافت و مدیریت ایمیل ها می پردازد.

سرویس هایی که این ارسال و دریافت را کنترل می نمایند وب میل یا WebMail نام دارند که از انواع آن ها می توان به MailEnable و Horde و Round cube و … اشاره کرد. وب میل ها برنامه هایی هستند که با نصب و ست شدن بر روی یک سرور آن را به میل سرور تبدیل می نمایند، البته با این شرط که سرور تحت وب باشد و دسترسی به سرور در فضای اینترنتی وجود داشته باشد. میل سرور می تواند بر روی همان وب سرور ست شود، یعنی همان سروری که میزبانی سایت را بر عهده دارد می تواند عملیات ارسال و دریافت ایمیل را نیز مدیریت نماید که در این صورت می بایست هر دو سرویس وب سرور و وب میل بر روی سرور ست شده باشند. همچنین در مواردی نیز بسته به کاربرد کاربر می توان میل سرور یک سایت را از وب سایت آن جدا نمود و بر روی سرور دیگری میزبانی کرد.

آشنایی با Mail Server

وب میل ها به علت وظیفه ی خاصی که دارند می بایست اطلاعات را به صورت صحیح به مقصد مورد نظر ارسال نمایند و همچنین این مورد را تضمین نمایند که اطلاعاتی که دریافت می کنند نیز از مبدا صحیح و به طرز صحیحی ارسال شده است. به همین دلیل در بخش DNS دامنه رکورد های زیادی از جمله PTR ، SPF ، MX و DKIM وجود دارند که همگی برای اطمینان از صحت ارسال و دریافت ایمیل ها و همچنین جلوگیری از اسپم شدن ایمیل های ارسالی و یا تشخیص اسپم های دریافت شده می باشند. همچنین پروتکل های خاصی نیز در این امر مورد استفاده قرار می گیرند که از جمله آنها می توان به SMTP و IMAP و POP3 اشاره نمود.

وب میل ها گاهی به صورت شخصی و یا به عبارتی متعلق به یک دامنه هستند و گاهی به صورت جامع از سمت یک شرکت با میل سرور های قدرتمند برای کاربران عمومی ایجاد می گردند. که از نظر شخصی همانطور که می دانید این وب میل ها با آدرس هایی مختص به آن وب میل و دامنه در دسترس هستند و دارای اکانت هایی مشابه Mail@Domain.com می باشند و سرویس های گسترده ی جهانی نیز از جمله Gmail و Outlook نیز به همین صورت با اکانت هایی مشابه MyEmail@Gmail.com در اختیار کاربران قرار می گیرند.

با دانشنامه Server.ir همراه باشید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

5 1 رای
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها