جذب کارشناس فروش

کنترل پنل های کاربردی سرور

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

این امکان وجود دارد که مستقیماً با ورود به سرور بسته هاست خود را مدیریت کنید، اما این مورد بسیار پر ریسک و زمان‌بر است. کنترل پنل‌ها، ابزارهای بسیار مفیدی برای مدیریت نام دامنه، نصب برنامه‌ها، ایجاد و مدیریت حساب‌های ایمیل و آپلود فایل‌های وب‌سایت هستند.

بنابراین در اینجا 7 مورد از بهترین کنترل پنل های میزبانی وب برای مدیریت بسته‌های میزبانی شما آورده شده است:

کنترل پنل cPanel

cPanel یکی از محبوب‌ترین کنترل پنل‌ها است و فقط برای سیستم‌عامل لینوکس در دسترس است. همچنین با یک رابط کاربری ساده که به شما امکان می‌دهد بین ویژگی‌ها حرکت کنید، بسیار مبتدی است.
با چند کلیک می‌توانید تنظیمات نام دامنه را تغییر دهید، ایمیل‌ها را ایجاد و مدیریت کنید، از جمله راه‌اندازی فیلترهای هرزنامه، پاسخ‌های خودکار، و ارسال‌کننده ایمیل، ایجاد و مدیریت پایگاه داده، راه‌اندازی مسدودکننده‌های IP و ایجاد دایرکتوری‌های محافظت‌شده با رمز عبور، نظارت بر عملکرد سرور. همچنین تعداد زیادی برنامه و ابزار شخص ثالث برای بهره وری بهتر وجود دارد.

کنترل پنل cPanel

کنترل پنل plesk

Plesk هم برای ویندوز و هم برای لینوکس در دسترس است. بنابراین بسیار محبوب است زیرا کنترل پنل‌های زیادی برای ویندوز موجود نیست.
پس به جرعت می‌توان گفت پلسک، یکی از راحت‌ترین و آسان‌ترین پنل‌ها برای ویندوز است. رابط پلسک نیز بسیار ساده و آسان برای پیمایش است و اجازه می‌دهد تا چندین سرور در یک پنل واحد مدیریت شوند.
4 سطح ورود در پلسک وجود دارد:

Administrator: بالاترین سطح، می‌تواند آیتم‌های سیستم را مدیریت و راه‌اندازی کند.
مشتری/فروشنده: می‌تواند گروه هایی از نام‌های دامنه، مجوزها را ایجاد و مدیریت کند.

Domain Owner: فقط می‌تواند یک مدیریت دامنه را مدیریت کند و گزینه‌ها از پیش تعیین شده‌اند.

کاربر ایمیل: این مورد پایین‌ترین سطح است، فقط می‌تواند وارد رابط وب‌میل شود و رمزهای عبور و فیلترهای هرزنامه را مدیریت کند.

کنترل پنل plesk

کنترل پنل Webmin Web Panel

Webmin Web Panel برای تمامی سیستم‌های یونیکس در دسترس است و کاملا رایگان است. همچنین می‌توان آن را روی ویندوز نصب کرد اما همه عملکردها برای سیستم عامل ویندوز نمایش داده نمی‌شوند.
طراحی وبمین پیچیده‌تر از سایرین است اما می‌توان آن را سفارشی کرد. چندین پنل توسط توسعه دهندگان بر اساس وبمین ایجاد شده است تا نیازهای مختلف را برآورده کند.

Usermin: برای مدیریت ایمیل ها، تنظیم فیلترهای ایمیل و رمز عبور استفاده می‌شود.
Cloudmin: برای مدیریت سرورهای مجازی استفاده می‌شود.
Virtualmin: برای مدیریت چندین میزبان مجازی استفاده می‌شود.

 

Webmin Web Panel

کنترل پنل hPanel

hPanel توسط تیم Hostinger طراحی شده است و فقط برای توزیع‌های لینوکس در دسترس است.
در حال حاضر فقط برای هاست اشتراکی قابل استفاده است. همچنین یک رابط بسیار آسان برای پیمایش ارائه می‌دهد.
hPanel تمام توابع اساسی را که ممکن است به آن نیاز داشته باشید، ارائه می‌دهد. همچنین می‌توانید امنیت حساب خود را مدیریت کنید، مانند تنظیم رمز عبور برای دایرکتوری‌ها، مسدود کردن IPها و پیکربندی محافظت از لینک‌ها.

کنترل پنل hPanel

کنترل پنلispmanager

یک کنترل پنل مبتنی بر لینوکس، با طراحی ساده و ابتدایی است.
دو نسخه‌های Lite و Business این پنل وب وجود دارد.
نسخه Lite به شما امکان می‌دهد وب سرور را مدیریت کنید، کاربرانی با سطوح دسترسی ایجاد کنید و داده‌ها را از سرورهای راه دور وارد کنید، بنابراین بیشتر برای سرورهای اختصاصی و BBPS استفاده می‌شود.
نسخه Business ispmanager برای خدمات نمایندگی فروش یا میزبانی مشترک بهتر است؛ زیرا می‌تواند چندین سرور را مدیریت کند و حساب‌های کاربری را به راحتی ایجاد و مدیریت کنيد.

کنترل پنلispmanager

کنترل پنل Direct Admin

Direct Admin برای سیستم‌های لینوکس و BSD در دسترس است. همچنین بسیار کاربر پسند و آسان برای استفاده است و بسیار ارزان است. از سطوح دسترسی Administrator ،User و Reseller پشتیبانی می‌کند.
تمرکز اصلی این پنل سادگی است؛ اما بیشترین گزینه‌های ارائه شده توسط سایر پنل‌ها را نیز ارائه می‌دهد. شما می‌توانید DNS را مدیریت کنید، یک پایگاه داده ایجاد کنید و فایل‌های خود را مدیریت کنید، پشتیبان تهیه کنید و مدیریت کنید.

 

کنترل پنل Direct Admin

کنترل پنل Sentora

Sentora همچنین یک کنترل پنل رایگان، ماژولار و اپن سورس با ظاهر زیبا و رابط کاربری آسان است. می‌توان آن را بر روی بسیاری از توزیع‌های لینوکس و سایر سیستم عامل‌های
مشابه یونیکس نصب کرد. همچنین امکان دریافت پشتیبانی فنی از انجمن آن وجود دارد.

 

‏کنترل پنل Sentora

امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید…

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها