در این مقاله قصد داریم درباره ی Local SEO و یا بهینه سازی محلی موتور های جستجو بپردازیم.
زمانی که هدف از کسب و کار شما هدایت کاربران به مکان مشخصی باشد، بهتر است که رنک سایت خود را در آن مکان و موقعیت خاص به خوبی نشان دهید، که به این کار اصطلاحا Local SEO (location-focused) گفته می شود. این نوع از SEO بسیار در کسب و کار از نوع brick-and-mortar پیشنهاد داده می شود. در ادامه به فرایند انجام Local SEO برروی سایت می پردازیم:
Local keywords research
همانطور که بهینه سازی موتورهای جستجو با کلمات کلیدی شروع می شود، این مورد درlocal SEO نیز صدق خواهد کرد. به فرض مثال اگر شخصی محصولی قابل ارایه در یک شهر به خصوص دارد نیاز است که که علاوه بر نوع محصول و خدماتی که قصد اریه آن را دارند درباره ی شهری که این خدمات را ارایه می دهند نیز به عنوان کلمات کلیدی یاد شود. این مورد بسیار در بهینه سازی سایت موثر می باشد.
همانطور که در گذشته نیز اشاره شده است برای انتخاب و بهره گیری درست از کلمات کلیدی از ابزار WebCEO’s Keyword Suggestions tool استفاده میشود و برای جستجوی محلی نیز می توان از امکانات انتخاب location در تنظیمات آن بهره گرفت (می توان کلمات کلیدی محبوب جستجو شده به صورت محلی را از بیشترین تا کمترین میزان محبوبیت مرتب نمود). اگر شما درباره ی موقعیت خود آگاهی کامل داشته باشید و بدانید که چه طور یک محتوای تخصصی را وارد نمایید این مورد یک مزیت برای سایت شما محسوب خواهد شد. مشتریان باالقوه تان شما را به عنوان یک حرفه ای خواهند دید و موتور های جستجو نیز از شما برای کاری که برای جستجوی معنایی انجام می دهید از شما قدر دانی خواهد کرد.
می توانید رتبه بندی محلی کلمات کلیدی خود در ابزار WebCEO’s Rank Tracking tool مانیتورینگ و اطمینان حاصل نمایید: موقعیت خود را در قسمت تنظیمات انتخاب نمایید سپس وارد search engines ودر ادامه add a search engine کلیک نمایید.
با مقالات دیگر همراه ما باشید تا به موارد بیشتری درباره ی local seo بپردازیم.