چرا از سرور مجازی یا اختصاصی استفاده کنم ؟

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

در دانشنامه های پیشین با انواع میزبانی های وب (هاست اشتراکی ، سرور مجازی ، سرور ابری و سرور اختصاصی ) اشنا شدید. در این دانشنامه سعی داریم چند پارامتر مهم را بیان نماییم تا بتوانید از بین میزبانی های موجود، ان را که متناسب با کاربری و نیاز شماست گزینش نمایید. بگذارید از ابتدا خیلی ساده بیان کنیم که عموم مردم به هاست اشتراکی برای میزبانی سایت خود نیاز دارند و پهنای باند و فضای اختصاص داده شده به ان ها در پلن های هاست اشتراکی، برایشان کافیست و نیاز ان ها را برطرف می نماید. اما بگذارید چند دلیل برای اینکه به چیزی بیش از هاست اشتراکی نیاز دارید را بیان کنیم :

چرا از سرور مجازی یا اختصاصی استفاده کنم

  • پهنای باند بالا و اختصاصی

پهنای باند میتواند یکی از دلایل استفاده از سرور های مجازی و اختصاصی باشد. همان طور که میدانید هاست های اشتراکی برای میزبانی سایت هایی که بازدید زیادی دارند مناسب نیستند. سرور های اختصاصی یک بستر پهنای باند اختصاصی در اختیار شما قرار خواهند داد تا از نظر ترافیکی به مشکلی برخورد نکنید.

  • پردازشگر

از انجا که پردازشگر هاست های اشتراکی، بین تمامی کاربرها به اشتراک گذاشته میشود با افزایش ترافیک سایت شما، امکان اینکه CPU توانایی پردازش اطلاعات را نداشته باشد بالا میرود. و این امر نه تنها باعث کاهش سرعت سایت شما میشود بلکه در سرعت سایر هاست هایی که بر روی ان سرور قرار دارند تاثیر خواهد گذاشت. برای مثال با سفارش سرور مجازی از تمام CPU سروری که توسط مجازی ساز به شما اهدا گردیده است میتوانید بهره ببرید.

  • DownTime

به دلیل اینکه هاست های اشتراکی همگی بر روی یک سرور میزبانی میشوند در صورتی که یکی از کاربران از پردازشگر زیاد استفاده نماید و یا برای مثال در معرض حمله امنیتی قرار گیرد به طوری که باعث مصرف بیش از حد منابع گردد میتواند برای فعالیت سایر هاست ها نیز مشکل به وجود اورد. (سرور از دسترس خارج گردد یا پینگ تایم افزایش یابد) در سرور های مجازی و اختصاصی از انجا که صاحب سرور تنها خود شما هستید از چنین مشکلاتی در امان خواهید بود.

  • فضای حافظه

اگر برای میزبانی فایل های خود به فضای زیادی نیاز دارید دیگر هاستی با 2 گیگابایت فضای حافظه پاسخ گوی نیاز شما نخواهد بود در این حین استفاده از سرور مجازی که حداقل هارد ان 50 گیگابایت میباشد انتخاب بهتری به چشم میخورد.

  • ویژگی های اختصاصی

هنگامی که شما دسترسی روت به سرور داشته باشید به راحتی میتوانید برنامه های مدنظر خودتان را نصب و اجرا نمایید و ان را متناسب با کاربری خودتان سازنام دهی کنید که مسلما چنین امکانی در هاست ها وجود ندارد.برای مثال قصد استفاده از کنترل پنل دایرکت ادمین را برای میزبانی سایت های خود دارید اما شرکت میزبان تنها خدمات هاستینگ را بر روی کنترل پنل سی پنل ارائه میدهد با خریداری سرور مجازی یا اختصاصی میتوانید متناسب با کاربری خود کنترل پنل دلخواه را نصب نمایید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها