جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

هاست دانلود(DLHost) چیست و چه کاربردی دارد؟

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

در این مقاله قصد داریم با تشریح ویژگی ها و کاربرد های هاست دانلود(DL Host) در خدمت شما عزیزان باشیم.

در گذشته توضیحاتی در خصوص تعریف هاست و قابلیت های آن صحبت کردیم که هاست همان میزبان سایت شما می باشد و هاست اشتراکی یک فضای محدود با امکانات تعیین شده، روی یک سرور است. اگر یک رایانه ی سرور یا کارگزار را با استفاده از نرم افزار هایی به قطعات کوچک تقسیم کنیم به هر کدام از این قطعات یک هاست اشتراکی گفته می شود اما با افزایش تعداد سایت هایی که فایل هایی جهت ارائه به کاربران دارند همانند سایت های دانلود فیلم، نرم افزار، موسیقی و … نیاز به ایجاد فضایی برای نگه داری و در واقع آپلود و دانلود این فایل ها بیش از پیش احساس شد که در زیر به بررسی برخی از ویژگی های این هاست می پردازیم:

  1. داشتن سرعت بالا برای آپلود و دانلود فایل ها
  2. داشتن پهنای باند و ترافیک زیاد
  3. عدم وجود سرویس های ایمیل و دیتابیس
  4. مدیریت مصرف حافظه
  5. عدم تهیه نسخه بکاپ و پشتیبان به علت حجم بالای دیتای هاست

dlhostطی فرایند جداسازی هاست اصلی و هاست دانلود(DL Host) مشکل کمبود منابع و استفاده بیش از حد از فضای سایت کاهش چشمگیری خواهد داشت. اما باید به این نکته توجه داشت که هاست دانلود(DL Host) به دلیل عدم وجود سرویس های ایمیل و دیتابیس نمی تواند برای میزبانی سایت و طراحی سایت شما مناسب باشد و تنها فضایی برای قرار گیری فایل های هاست اصلی و برداشتن فشار از روی هاست اصلی می باشد که هاست اصلی می تواند از نوع هاست های اشتراکی و یا سرور های مجازی یا اختصاصی باشد.

برای انتخاب نام هاست دانلود(DL Host) می توانید از یک ساب دامنه از دامنه های اصلی خود استفاده بفرمایید به این صورت که اگر نام دامنه اصلی شما server.ir است، نام هاست دانلودی شما می تواند dl.server.ir باشد و با این نام ایجاد گردد.

اما در این قسمت این سوال مطرح می شود که هاست دانلودی(DL Host) خریداری شده را چطور به هاست اصلی خود متصل کنیم؟

این فرایند بسیار ساده است و با ساخت یک A Record در DNS Zone هاست اصلی انجام می شود و کافی است در پارامتر های خواسته شده مقادیر زیر را قرار دهید:

_ابتدا نیاز است به قسمت Zone Editor در کنترل پنل خود مراجعه کنید.

_در قسمت Name نام Sub Domain هاست دانلود خود را وارد کنید(نامی که هاست دانلود با آن ایجاد شده است)

_در قسمت TTL مقدار 14400 را قرار دهید.

_Type رکورد شما باید از نوع A باشد.

_در قسمت Record یا Address نیاز است آیپی هاست دانلود(DL Host) خود را قرار دهید. (این آیپی معمولا پس از خرید هاست دانلود توسط شرکت میزبان برای شما ارسال می گردد.)

_و در پایان مسیر با انتخاب گزینه Add Record رکورد مربوطه در هاست شما اضافه شده و هاست دانلود به هاست اصلی متصل می گردد.

برای خرید این محصول در سایت ما می توانید با مراجعه به آدرس خرید هاست دانلود مراجعه نموده و بسته به نیاز خود به فضای موجود، خرید خود را انجام دهید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها