جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

نصب CloudLinux بر روی CPanel

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

در مقالات قبلی آموزش نصب CloudLinux بر روی دایرکت ادمین آموزی داده شد. در نتیجه تصمیم گرفتیم در مقاله ای دیگر برای آموزش این سیستم عامل بر روی CPanel نیز اقدام نماییم.

نصب CloudLinux بر روی CPanel

برای نصب CloudLinux در واقع نیاز به خرید لایسنس می باشد که می توانید برای خرید آن از مجموعه Server.ir اقدام نمایید. اما در این متن برای بررسی و راه اندازی اولیه ی شما، نصب نسخه ی تریال یک ماهه به شما آموزش داده خواهد شد تا برای بررسی این سرویس آن را نصب کرده و استفاده نمایید.

برای در یافت نسخه ی Trial ابتدا می بایست در سایت CloudLinux به آدرس https://cln.cloudlinux.com/clweb/registration/customer.xhtml ثبت نام نمایید که لزومی به دقیق بودن اطلاعات وارد شده نیست. پس از انجام این مرحله یک ایمیل برای شما ارسال خواهد شد که می بایست روی لینک آن کلیک نمایید تا حساب کاربری شما فعال گردد.

سپس وارد حساب کاربری خود شوید و از سمت راست روی گزینه ی Try CloudLinux for 30 Days کلیک نمایید. در صفحه ی کاربری شما یک کد نمایش داده خواهد شد که در واقع Activation Code آن می باشد که در مراحل نصب از آن استفاده خواهد شد و تا 30 روز اعتبار خواهد داشت.

حال از طریق SSH به سرور خود متصل شوید و دستورات زیر را به ترتیب اجرا نمایید تا نصب انجام گردد.

ابتدا می بایست برای دانلود فایل های نصبی کد زیر را وارد نمایید:

wget https://repo.cloudlinux.com/cloudlinux/sources/cln/cldeploy

سپس برای نصب می بایست کد لایسنس تریال یا 30 روزه ی خود را به جای عبارت activation_key در کد زیر وارد نمایید و کد را اجرا کنید تا مراحل نصب بصورت خودکار ادامه یابند.

<sh cldeploy -k <activation_key

مراحل نصب انجام شده است اما برای راه اندازی سرویس ها لازم است تا یک مرتبه سرور شما ریبوت گردد که می توانید از دستور زیر برای آن استفاده نمایید.

reboot

پس از نصب CloudLinux می توانید برای نصب ماژول های دیگر آن نیز اقدام نمایید که برای مثال در مقالات نصب CageFS و PHP Selector و MySQL Governer آموزش داده شده است که می توانید در نوار جستجتو این مقالات را نیز جستجو نمایید.

با دانشنامه Server.ir همراه باشید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها