نصب دایرکت ادمین به صورت خودکار

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

مرحله اول، موارد پیش نیاز برای نصب:

_ برای نصب نیاز است که سیستم عامل خام باشد. بنابراین اگر دیتایی در سرور وجود داشته باشد نصب موفقیت آمیز نخواهد بود. پس ابتدا اقدام به Reinstall کردن سیستم عامل خود کنید.

_ برای نصب باید رم سرور حداقل 2 گیگ باشد. در صورتیکه رم پایین تر از این میزان باشد، نصب انجام نمی شود و با خطا مواجه خواهید شد.

_ برای نصب، دسترسی SSH نیز لازم است. بنابراین اگر دسترسی SSH به سرور را دارید با ما همراه باشید.

مرحله دوم، اطمینان از معتبر بودن لایسنس دایرکت ادمین:

_ برای این مورد وارد سایت دایرکت ادمین (یا سایت های دیگری که لایسنس را به فروش می رسانند) شوید و لایسنس خود را حریداری کنید.

_ اطمینان حاصل کنید که موارد هاست نیم، IP سرور و سیستم عامل در سایت مربوطه صحیح ست شده باشد.

مرحله سوم، نصب را آغاز کنید!

برای نصب از طریق SSH و نام کاربری Root وارد سرور شوید.

قبل از شروع نصب، سرویس های زیر را بر روی سیستم عامل نام برده شده طبق کامند ها زیر نصب نمایید :

بر روی  ۶ و Centos 5 :

yum install wget gcc gcc-c++ flex bison make bind bind-libs bind-utils openssl openssl-devel perl quota libaio libcom_err-devel libcurl-devel gd zlib-devel zip unzip libcap-devel cronie bzip2 cyrus-sasl-devel perl-ExtUtils-Embed autoconf automake libtool which patch mailx db4-devel

 بر روی Centos 7 :

yum install wget gcc gcc-c++ flex bison make bind bind-libs bind-utils openssl openssl-devel perl quota libaio libcom_err-devel libcurl-devel gd zlib-devel zip unzip libcap-devel cronie bzip2 cyrus-sasl-devel perl-ExtUtils-Embed autoconf automake libtool which patch mailx psmisc net-tools systemd-devel libdb-devel

بر روی Debian :

pkg_add -r gmake perl

1) فایل نصبی را از طریق کامند زیر دانلود کنید:

wget https://www.directadmin.com/setup.sh

نکته: برای دستور دانلود، اگر سیستم عامل شما FreeBSD است، از کامند “fetch” استفاده کنید.

2) دسترسی فایل setup.sh را با کامند زیر تغییر دهید:

chmod 755 setup.sh

3) script نصب را اجرا کنید:

./setup.sh auto

هم اکنون نصب خودکار آغاز می شود! در این نوع نصب، تمام موارد پیش فرض به صورت خودکار نصب می شوند و فایروال نرم افزاری CSF نیز به صورت خودکار نصب می گردد.

همچنین می توانید در صورت نیاز به نصب سفارشی، در آخرین کامند بجای ./setup.sh autoکامند ./setup.shرا اجرا کنید تا به صورت اختصاصی دایرکت ادمین خود را همانند روش قدیمی نصب استفاده کنید.

نکته ی مهم: نام هاست نیم سرور، باید FQDN (به معنای معتبر) باشد. برای مثال اگر دامنه سایت شما Server.ir است، بهتر است از یک ساب دامین استفاده کنید. برای مثال cp.server.ir یا da.server.ir نام معتبری می تواند باشد. استفاده از دامنه اصلی یعنی برای مثال Server.ir در هاست نیم، باعث بروز اختلال و مشکل در وب میل و FTP می شود.

نصب دایرکت ادمین حدودا 30 دقیقه الی 40 دقیقه زمان می برد و پس از اتمام نصب می توانید با آدرس Serverip:2222 به دایرکت ادمین خود لاگین کنید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

3 1 رای
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها