جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

نحوه کسب درآمد از آپارات

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

تولید محتوا این روزها تو جهان تبدیل به یه حرفه جذاب شده که میشه حسابی ازش پول درآورد. دلیل محوبیت این حوزه به جز درآمدی که با خودش به همراه میاره اینه که گاها نیازی به سرمایه‌گذاری بالایی نداره. در واقع ممکنه اگر بتونید محتوای جذابی که گروه مخاطب خودش رو داره پیدا کنید حتی یه گوشی هم برای شروع کافی باشه. این حرفه تو ایران هم به صورت روزافزونی در حال گسترش هست و امکان کسب درآمد ارزی هم به جذابیت‌های اون اضافه میکنه. البته تو ایران برای فعالیت تو بعضی از پلتفرم‌های خارجی به اشتراک گذاری محتوا مثل یوتیوب و جدیدا هم توییچ محدودیت‌هایی وجود داره که ممکنه کار رو برای تولیدکننده‌های محتوا تا حدودی سخت کنه. تو این شرایط میشه از گزینه‌های وطنی مثل آپارات یا نماشا استفاده کرد. در ادامه و برای نمونه نحوه درآمدزایی از آپارات رو بررسی می‌کنیم

شرایط درآمدزایی از آپارات

آپارات اکانت‌های پخش‌کننده ویدیو رو به دو دسته تولیدکننده محتوا و بازنشردهنده محتوا تقسیم میکنه. شرط اینکه تولیدکننده محتوا به حساب بیاید، داشتن حداقل 10 ویدیو، 200 فالوئر و 3000 ساعت بازدید تو 3 ماه اخیر است. شرط کسب درآمد از بازنشردهنده بودن محتوا هم، داشتن 20هزار دقیقه ویدیو، 2000 فالوئر، 5000 ساعت بازدید تو 3 ماه اخیر و حداقل 8 میلیون بازدید در کل است.
آپارات محتوای تولیدکننده‌ها رو ارزش‌گذاری میکنه و به ازای هر 1000 دقیقه تماشای محتوا 200 تا 700 تومن به اون‌ها پرداخت میکنه. بازنشردهنده‌ها برای هر 1000 دقیقه نمایش ویدیو 60 تومن دریافت میکنن و هر 1000 ویدیویی که در ماه آپلود کنن درآمدشون رو %3 افزایش میده. در هر دو حالت درصدی از درآمد تبلیغ ابتدای ویدیو هم به انتشاردهنده محتوا میرسه.

به صورت کلی آپارات شرایط رو به شکلی در نظر گرفته که تولیدکننده‌های محتوا بتونن کسب درآمدی بیشتری داشته باشند که البته این مورد هم منطقیه. ویدیو‌های موجود تو صفحه یه فرد تولیدکننده محتوا حاصل تلاش خود شخص یا تیمشه و ساخت این ویدیوها قطعا نسبت به بازنشر ویدیو دیگران کار ارزشمندتری هستش.

اطلاعاتی که تو این مقاله عنوان کردیم، مربوط به لحظه انتشار مقاله هستند و در آینده ممکنه تغییر کنند.

جمع‌بندی

در مقایسه سرویس‌های ایرانی و خارجی پخش محتوا، وزنه به سمت خارجی‌ها سنگینی میکنه. یکی از دلایل اصلی این موضوع همونطور که گفتیم امکان کسب درآمد ارزی از پلتفرم‌های خارجیه. نکته دیگه اینه که سرویس‌هایی مثل یوتیوب یا توییچ جامعه کاربران بزرگ‌تر و به دنبال اون ابزار و محتوای بیشتری دارند. در مقابل سرویس‌های ایرانی‌ هم به خصوص در ابعاد فنی بدون نقص و از جنبه درآمدی هم ممکنه به پلتفرم‌های جهانی نرسن، اما تو سال‌های اخیر پیشرفت‌هایی رو داشتن و میشه به عنوان یه گزینه در نظر گرفتشون. همچنین فعالیت تو پلتفرم‌هایی مثل آپارت می‌تونه نه به عنوان تنها محل کسب درآمد از راه تولید محتوا، بلکه مکملی برای سرویس‌ها و شبکه‌های اجتماعی دیگه در نظر گرفته بشه.

 

آپارات

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها