معرفی DNS Record Type های ISDN، HINFO و SOA

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

در این مقاله درباره Record Type های ISDN، HINFO و SOA در DNS table می گوییم ، همراه ما باشید

ISDN:

ISDN  یک Record Type در جدول DNS میباشد که مخفف Integrated Services Digital Network است و این Record به این منظور استفاده می شود که یک شماره را به یک نام دامنه، Map (وصل) کنیم به عبارتی برای میزبان، آدرس یک هاست را مشخص می کند ( مانند یک شماره تلفن است که موقیت جغرافیایی را میتوان به وسیله آن پیدا کرد ). ISDN یک شماره است که شامل کد کشور، کد منطقه و یک شماره برای مشترک مورد نظر خواهد بود. برای مثال اگر 12121234567 را به عنوان یک مقدار برای ISDN در نظر بگیریم 1 بیانگر کشور آمریکا ، 212 بیانگر منهتن در ایالت نیویورک و 1234567 شماره مشترک مورد نظر خواهد بود. اطلاعات بیشتر درباره این Record Type به RFC زیر مراجعه کنید:

 RFC1183

HINFO:

HINFO نیز یک نوع از رکورد در جدول DNS می باشد که مخفف Host INFOrmation است. این رکورد نوع CPU و OS را مشخص می کند. این اطلاعات را در کار با نرم افزار های مبتنی بر پروتکل هایی مانند FTP که در هنگام ارتباط روش های ویژه ای را برای ارتباط با کامپیوتر نیاز دارند استفاده می کنند ( برای شناختن CPU و نوع سیستم عامل ). برای مثال به صورت استاندارد برای یک کامپیوتر شخصی از نوع ویندوز مقدار HINFO به این شکل خواهد بود “INTEL-386” / “WIN32”. اطلاعات بیشتر درباره این Record Type به RFC زیر مراجعه کنید:

 RFC1035

SOA:

SOA مخفف Start Of Authority می باشد که جزئی مهمترین قسمت Zone file است. استفاده از رکورد های SOA یک سری قابلیت را به Domain Administrator می دهد که این اطلاعات مانند چگونگی به روزرسانی آن، آخرین تاریخ بروز رسانی، این که چه زمانی اطلاعات بررسی شود( برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر )، آدرس ایمیل مدیران و… می باشد. فرمت دیتای SOA شامل اطلاعات زیر می باشد:

MNAME: منبع اصلی داده بر روی این منطقه است (Domain Name).

RNAME: مشخص کننده Mail Box مربوط به مسئول این Zone است.

SERIAL: یک نسخه 32 بیت بدون امضا (Unsigned) از اصل Zone است (در واقع کپی ای از اصل Zone).

REFRESH: یک مقدار 32 بیتی است که مشخص می کند بعد از گذشت چه زمانی DNS zone باید Refresh شود.

RETRY: یک مقدار 32 بیتی است که مشخص می کند اگر در Refresh کردن DNS به مشکل برخوردیم، یعنی Refresh ما Faild شد بعد از گذشت چه زمانی اقدام به تلاش مجدد برای Refresh نماید.

EXPIRE: یک مقدار 32 بیتی است که مشخص می کند پس از گذشت چه مقدار زمان یک DNS zone دیگر معتبر نمی باشد.

MINIMUM: یک مقدار 32 بیتی است که مشخص می کند حدقل TTL برای Failed شدن هر RR در یک Zone چقدر باشد.

برای اطلاعات بیشتر درباره این Record Type به RFC زیر مراجعه کنید:

RFC1035

با دیگر مقالات Server.ir همراه باشید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها