علل بلاک شدن IP

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

در این مقاله قصد داریم به توضیح و بیان علت هایی که باعث بلاک شدن IP می شود، بپردازیم. همراه ما باشید.

وارد کردن یوزر و پسورد اشتباه به صورت مکرر:

وارد کردن یوزر و پسورد اشتباه در بخش های مختلف هاست مانند کنترل پنل، ftp، وب میل و…

سرویس این تلاش ها را به عنوان یک جمله در نظر میگیرد. حال ممکن است برای شما سوال باشد که چرا سرور این تلاش های ناموفق را به عنوان یک حمله در نظر میگیرد. در بعضی مواقع هکر ها با روش Brute Force قصد ورود به سرور یا کنترل پنل هاست شما را دارند که یکی از روش هایی که می توان مانع رسیدن هکر به هدفش شد محدود کردن تعداد لاگین های ناموفق می باشد، بنابراین سرور IP را بلاک می کند و دسترسی از طریق آن IP مسدود می شود.

این مورد یکی از رایج ترین دلایل بلاک شد IP می باشد. برای جلوگیری از این مورد از وارد کردن نام کاربری و یا رمز عبور اشتباه به صورت مکرر خودداری کنید و در صورتی که با یوزر و پسوردی که در اختیار دارید قادر به ورود به کنترل پنل هاست یا ftp نبودید ابتدا از شرکت هاستینگ خود بخواهید یوزر و پسورد جدید برای شما ارسال کنند و پس از لاگین مجدد اقدام کنید.

ارسال اسپم:

در ارسال اسپم، حجم زیادی ایمیل در مدت زمان کوتاه ارسال می شود و باعث بلاک شدن IP شما می شود از ارسال اسپم خودداری کنید.

کش:

زمانی که شما در قسمتی از سایت خود یوزر و پسورد اشتباه وارد می کنید این قسمت در کش مرورگر ها باقی می ماند و هر بار که صفحه ی مورد نظر از کش خوانده می شود باعث لاگین به صورت مکرر با یوزر و پسورد اشتباه میشود و در نتیجه IP بلاک می شود برای اطمینان از این مورد تمامی کش های خود را حذف کنید

ssh:

برخی از صاحبان وب سایت قصد لاگین به سرور از طریق ssh را دارند در حالی که این دسترسی به آن ها داده نشده است. زمانی که چنین اقدامی میخواهند انجام دهند سرور هدف آن ها را به عنوان یک حمله در نظر میگیرد و IP بلاک می شود.

صحیح نبودن فرمت ایمیل:

زمانی که فرمت ارسال و دریافت در ایمیل ها صحیح نباشد باعث بلاک شدن IP می شود با توجه به اینکه تنظیمات و فرمت ها در وب میل به درستی انجام شده است این مورد معمولا برای کسانی که از وب میل سرور استفاده می کنند اتفاق نمی افتد.

در صورتی که IP شما بلاک شده است میتوانید یکی از مراحل زیر را بررسی کنید:

روش اول) مودم خود را یکبار روشن و سپس مجدد روشن کنیدو بررسی کنید.

روش دوم) آیپی خود را به هاستینگ خود اعلام کنید تا از فایروال سرور خارج گردد.

برای این مورد در مرور گر خود myip  را وارد کنید و IP  نمایش داده شده را به هاستینگ خود اعلام بفرمایید.

روش سوم) در صورتی که خودتان مدیریت نرم افزاری سرور را بر عهده دارید و از کنترل پنل سی پنل در سرور خود استفاده می کنید می توانید با کمک مراحل زیر آیپی بلاک شده را آنبلاک بفرمایید:

-پس از ورود به کنترل پنل Cpanel می توانید از قسمت Plugins به قسمت ConfigServer Security & Firewall مراجعه کرده و یا برای دسترسی سریع تر این عبارت را در قسمت جستجو قرار دهید.

-در این مرحله تنها نیاز است آیپی بلاک شده را در قسمت Allow IP Address وارد نموده و با استفاده از گزینه Quick Allow آیپی مسدود شده را در سرور Allow کنید.

IP

 

 با دیگر مقالات ما در server.ir همراه باشید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها