جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

سرویس های Cloud – سرویس PaaS

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

در ادامه مبحث میزبانی ابری و انواع آن ، پیرو مقاله سرویس های Cloud – سرویس SaaS ، که به سرویس های Cloud و به ویژه سرویس SaaS اشاره شد امروز می خواهیم در رابطه با سرویس PaaS به صورت ویژه صحبت نماییم.

 سرویس PaaS

PaaS در واقع مخفف کلمات Platform as a Service می باشد.

در این سرویس یک ابزار یا زیر ساخت نرم افزار یا سخت افزاری جهت توسعه، اجرا و مدیریت نرم افزار های کاربردی به کاربر ارائه می گردد. در سرویس های PaaS ارائه دهنده سرویس سخت افزار یا نرم افزار زیر ساختی، مانند سیستم عامل را در محیط خود میزبانی می کند و در نتیجه کاربران برای توسعه ی یک فرآیند و یا Develop کردن یک Application نیازی به راه اندازی و نصب سخت افزار در محیط خود و یا حتی نصب سیستم عامل یا نرم افزار های مورد نیاز ندارند.

paas

سرویس PaaS در واقع می تواند زیر ساختی باشد برای افراد و شرکت هایی که می خواهند نرم افزار های تحت Cloud ارایه دهند.

در واقع برای ارائه سرویس های SaaS از طرف سازمان ها و ادارات ، می توان از سرویس PaaS استفاده کرد و Software مورد نظر خود را بر روی آن توسعه داد و به صورت سرویس SaaS ارائه نمود.

PaaS

سیستم های PaaS به کمک یک مرورگر در دسترس کاربر خواهند بود و به سادگی قابل استفاده و بروز رسانی می باشند ، همچنین  به دلیل میزبانی شدن آن ها بر روی خدمات   Cloud دارای امنیت بالا و حفاظت اطلاعات بسیار خوبی می باشند و همواره از هر نقطه ای تنها با دسترسی به اینترنت در خدمت کاربر می باشند.

معمولا این سرویس ها به صورت ماهانه یا دوره های زمانی دیگر اجاره شده و تمدید می گردند.

این سییتم عامل ها یا نرم افزارها یا حتی بخش های سخت افزاری که به کاربران ارایه می شوند بر روی سرور های خود شرکت ارایه دهنده نصب می باشند که به آن در واقع Infrastructure می گویند که خود این فضای میزبانی و سرور ها نیز در سرویس های IaaS به صورت محصول به کاربران ارایه می گردد که در مقاله بعدی به طور ویژه به آن اشاره خواهیم کرد.

با دانشنامه Server.ir همراه باشید تا مقالات پیرو این مقاله یا دیگر مقالات مفید را مطالعه و دنبال نمایید…

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها