جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

ساخت اکانت ایمیل در سی پنل

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

اکانت ایمیل مسلما یکی از مهمترین و شاخص ترین متدهای تبلیغاتی و برندینگ میباشد. به این فکر کنید که ارسال ایمیل با نام تجاری خود چقدر میتواند در ذهن کاربر و مشتری موثر و تاثیرگذار باشد. برای مثال به جای اینکه از طریق ایمیل شخصی هات میل(Hotmail) و یا گوگل (Gmail) پاسخ کاربر را بدهید از ایمیل شرکت (برای مثال Info@server.ir، Sales@server.ir و… )استفاده نمایید. بهره بردن از برند در ایمیل یکی از نشانه های یک فعالیت جدی و موثر میباشد و برای یک کمپانی بزرگ عدم بهره گیری از ان می تواند احمقانه به نظر برسد. به طوری که حتی پلن مقدماتی هاست اشتراکی نیز به شما اجازه ساخت اکانت ایمیل با دامنه خود را خواهد داد. در زیر به چگونگی ساخت اکانت ایمیل در سی پنل و دسترسی های ان خواهیم پرداخت :

مشخص کردن میزان محدودیت در ساخت اکانت میل 

ساخت اکانت ایمیل در سی پنل

ابتدا باید به این نکته توجه داشته باشید که میزبان شما میتواند بر روی پلن های هاست اشتراکی محدودیت ایجاد نماید تا شما به میزان محدودی بتوانید اکانت میل ایجاد نمایید. برای متوجه شدن این موضوع، به راحتی پس از ورود به سی پنل خود از منوی سمت چپ صفحه که اطلاعات هاست در ان قابل مشاهده میباشد گزینه Email Accounts را پیدا کنید تا تعداد اکانتی که مجاز به ساخت ان هستید مشخص شود. توجه داشته باشید که در Server.ir تمامی هاست های اشتراکی (ویندوز و لینوکس) دارای اکانت میل نامحدود هستند و در این مورد محدودیتی برای کاربر و نماینده در نظر گرفته نشده است.

ساخت Email Accounts در Cpanel

در صفحه اصلی کنترل پنل هاست خود، در مجموعه Mail بر روی گزینه Email Accounts کلیک نمایید.

در صفحه بعدی یک یوزرنیم و پسورد دلخواه برای اکانت میل خود انتخاب نمایید.

قابل ذکر است که :

  1. در صورتی که در هاست خود دامنه ای را اضافه (Addon Domain) و یا پارک (Park domain) نموده اید حتما از منوی ابشاری (در مقابل :Email ) دامنه مد نظر را انتخاب نمایید .
  2. شما تنها باید عبارت قبل از @ را به دلخواه انتخاب نمایید. عبارت پس از @ نام دامنه شما خواهد بود که باید از منوی ابشاری انتخاب شود.
  3. برای اکانت خود یک پسورد قوی شامل حروف کوچک و بزرگ، اعداد ،علائم و … انتخاب نمایید و یا برای راحتی کار بر روی گزینه password Generator کلیک کنید تا یک پسورد قوی توسط سیستم برای شما ایجاد گردد.  
  4. برای رعایت مسائل امنیتی لطفا به قسمت Mail Quota دست نزنید و ان را نامحدود نکنید زیرا در اینده ممکن است برای مدیریت اکانت میل شما مشکل به وجود اید و یا روبات ها به طور مکرر به میل شما پیام ارسال نمایند که در صورت نامحدود بودن اکانت شما با مشکل جدی مواجه خواهید شد و …

در پایان بر روی گزینه Create Account کلیک نمایید تا Webmail شما ساخته شود. پس از ساخته شدن اکانت شما همان طور که در تصویر زیر نیز مشاهده میفرمایید ایمیل شما در پایین صفحه ظاهر خواهد گردید و به راحتی از طریق گزینه های رو به روی ان میتوانید پسورد میل خود را تغییر دهید، ان اکانت را پاک نمایید، وارد وب میل شوید و … پس از انجام مراحل بالا بهتر است میل ساخته شده را تست نمایید تا از صحت ان اطمینان حاصل نمایید. برای این کار وارد میل اصلی خود (Gmail ، Hotmail و …) شوید و به میل ساخته شده یک ایمیل تستی ارسال نمایید.

دسترسی به وب میل (webmail)

مجدد وارد سی پنل خود شوید و در بخش Email Accounts ، در پایین صفحه سمت راست بر روی منوی ابشاری کلیک نمایید و گزینه Access Webmail را انتخاب نمایید.

پس از این کار صفحه امنیتی مرورگر برای شما ظاهر خواهد شد که پس از گذر از ان وارد یک صفحه میشوید که به شما 3 وب میل متفاوت را پیشنهاد میدهد. (ایمیل تستی ارسال شده ی شما در هر 3 این وب میل ها وجود دارد پس نگران چیزی نباشد فقط یکی را به دلخواه انتخاب نمایید). برای مثال ما Horde را برای ورود انتخاب نمودیم. 

در وب میل باز شده ایمیل های دریافت شده را مشاهده میکنید. همان طور که میبینید ایمیل تستی که ارسال گردیده بود در Inbox وب میل شما موجود میباشد.

در صورتی که سوال دیگری بود میتوانید از طریق باز نمودن تیکت پشتیبانی و یا گفت و گوی انلاین با کارشناسان Server.ir در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
2 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

Connection Error (Failed to reach the server)!
خطا چیست

با سلام خدمت شما
ارور دریافتی شما نشان دهنده این است که دسترسی شما به سرور قطع میباشد
اگر این مورد را بررسی نمودید و مشکل هنوز برقرار بود میتوانید این مشکل را به بخش پشتیبانی از طریق تیکت اعلام کنید تا دقیق تر بررسی گردد
در خدمت شما هستیم