علت بلک لیست شدن آی پی ایمیل

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

پیش از این مدیران سرور مجازی یا اختصاصی را با مشکل بلک لیست شدن آی پی ارسال ایمیل سرور آشنا کردیم و راه های تشخیص مشکل بلک لیست شدن آی پی و راهکار های آن را نیز اعلام کردیم. در این مقاله سعی داریم به علت بلک لیست شدن آی پی سرور بپردازیم. بسیاری از موارد مدیران سرور پس از مطلع شدن از بلک لیست شدن آی پی در این فکر هستند که با توجه به این که آنان ارسال ایمیلی نداشته اند و یا تا به حال از سرور خود برای ارسال ایمیل انبوه استفاده نکرده اند پس چرا آی پی سرور آن ها بلاک شده است؟؟

علت بلک لیست شدن آی پی ایمیلاین سوال از دیدگاه های متفاوت، می تواند پاسخ های متعددی را در بر داشته باشد. یکی از علل عمده این موضوع، استفاده از سرور شما برای ارسال ایمیل توسط هکرها و روبوت های ارسال ایمیل می باشد. بدینصورت که ممکن است روبوت یا نوع خاصی از آسیب دهنده ها وارد سرور شما شده و از راه های نفوذ و ناامن سرور شما برای ارسال ایمیل های خود استفاده کند. علت این امر آن است که همانطور که می دانید هر ایمیل پس از ارسال تعداد متعدد و متوالی ایمیل مشکوک و نامعتبر، ابتدا در لیست اسپم گیرنده ها قرار می گیرد و سپس توسط سرویس دهنده ایمیل مقصد و یا سرویس های مانیتورینگ و آنالیزور جهان بلاک شده و ارسال آن ناموفق می گردد. از این رو روبوت ها و سیستم های متعددی ایجاد شده است تا از راه های نفوذ سرورهای ناامن استفاده کنند و از آی پی آنها برای ارسال استفاده کنند تا ایمیل های مدنظرشان با موفقیت ارسال گردد. روشن است که با اتفاق افتادن چنین موضوعی آی پی سرور شما نیز دچار مشکل مذکور خواهد شد و به صورت ناخواسته آی پی شما بلاک و ارسال های شما نیز دچار مشکل خواهد شد. که در این موارد پس از استفاده از راهکارهای مذکور در مقالات مرتبط با حذف آی پی از بلک لیست، می توانید با ایمیل کردن سرور خود، استفاده از فایروال ها و نرم افزارهای امنیتی، تنظیم rDNS، رکوردهای SPF و DKIM و… از تکرار مجدد این موضوع جلوگیری نمایید.

علت دیگر نیز می تواند استفاده ناصحیح سایر کاربران سرور شما باشد. به طور مثال هنگامی که شما از خدمات هاست اشتراکی بهره می برید، آی پی اکانت شما با بسیاری از سایر کاربران میزبانی شده بر بروی آن سرور مشترک است بنابراین اگر تنظیمات محدودکننده و ایمنی ارسال ایمیل توسط میزبان به گونه ای تنظیم نشده باشد که از استفاده ناصحیح سایر کاربران جلوگیری کند، تنها کافی است که یکی از کاربران این خدمات هاست اشتراکی از اکانت خود برای ارسال ایمیل انبوه استفاده کند و به سادگی آی پی سرور بلاک شده و تمام کاربران و استفاده کنندگان آن آی پی نیز دچار مشکل خواهند شد. در این مورد نیز تنها کافی است با شرکت میزبان خدمات هاست خود ارتباط برقرار نموده و موضوع را اعلام نمایید تا بهترین و سریعترین راه حل ممکن توسط آن ها برای شما پیاده سازی گردد. لازم به ذکر است سرورهای SERVER.ir همواره توسط فایروال ها و تنظیمات متعدد مورد بررسی قرار می گیرد تا از سوء استفاده از امکانات توسط روبوت ها و… پیشگیری شود تا تمامی کاربران بتوانند به سهولیت و به دور از هرگونه دغدغه ای نسبت به مسائل مذکور به انجام امور خود بپردازند.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
2 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ممنون

با سلام خدمت شما 
خواهش میکنم 
با تشکر از شما بابت وقتی که برای مطالعه ی این مقاله گذاشتید

موفق باشید