تعریف سئو کلاه سیاه چیست؟
سئو کلاه سیاه به مجموعه اقداماتی اطلاق می شود که برای افزایش رتبه سایت یا صفحه در موتورهای جستجو از طریق ابزارهایی که شرایط خدمات موتورهای جستجو را نقض می کنند، استفاده می شود. اصطلاح «کلاه سیاه» در فیلمهای غربی برای تشخیص «آدمهای بد» از «آدمهای خوب» که از کلاه سفید استفاده میکردند سرچشمه گرفت. اخیراً بیشتر برای توصیف هکرهای رایانه، سازندگان ویروس و کسانی که اقدامات غیراخلاقی با رایانه انجام می دهند، استفاده می شود. همچنین برای آشنایی با سئو میتوانید این مقاله را بررسی فرمائید.
سئو کلاه سیاه معمولاً به عنوان یک عمل تایید نشده تعریف می شود که با این وجود می تواند رتبه یک صفحه را در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) افزایش دهد. این اقدامات خلاف شرایط خدمات موتور جستجو است و می تواند منجر به ممنوعیت سایت از موتور جستجو و سایت های وابسته شود. فهرستی از تاکتیکها و استراتژیهای بکار گرفته شده توسط متخصصین سئو کلاه سیاه در دستورالعملهای وبمستر گوگل و دستورالعملهای وبمستر بینگ آشکارا محکوم شده است.
«آیا کاری که انجام میدهم برای کاربر مفید است یا فقط برای دیدن موتورهای جستجو این کار را انجام میدهم؟» یک آزمون تورنسل در مورد اینکه آیا یک تاکتیک سئو برخلاف دستورالعمل وبمستر موتور جستجو است یا خیر. اگر هیچ ارزشی به کاربر اضافه نشود، اما رتبهبندی افزایش بیابد، احتمالاً تصمیمات شما کلاه سیاه است. همین آزمایش را میتوان برای روشهای جستجوی پولی اعمال کرد تا مشخص شود آیا یک فعالیت ppc کلاه سیاه در نظر گرفته میشود یا خیر.
چه تاکتیک هایی در سئو کلاه سیاه شناخته شده است؟
تاکتیک های سئو زیر به عنوان کلاه سیاه در نظر گرفته می شوند و اگر می خواهید در گوگل و سایر موتورهای جستجو بالاتر بمانید، به هیچ وجه نباید از آنها استفاده کنید:
خودکارسازی محتوا
صفحات درگاه
متن یا لینک های مخفی
پر کردن کلمات کلیدی
گزارش رقیب (یا سئو منفی)
ریدایرکت های یواشکی
پنهان کاری
طرح های پیوند
شبکه های ارسال مهمان
دستکاری لینک (از جمله لینک های خرید)
مقاله ریسندگی
مزارع پیوند، چرخهای پیوند یا شبکههای پیوند
هرزنامه نشانه گذاری Rich Snippet
پرس و جوهای خودکار به گوگل
ایجاد صفحات، ساب دامین ها یا دامنه هایی با محتوای تکراری
صفحاتی با رفتارهای مخرب مانند فیشینگ، ویروس ها، تروجان ها و سایر بدافزارها
نحوه گزارش سئو کلاه سیاه
دو دلیل وجود دارد که چرا ممکن است سئو کلاه سیاه را گزارش دهید. یا وب سایت شما از طریق هک مخرب، ویروس یا کمپین سئو منفی پیوندهای هرزنامه مورد حمله قرار گرفته است، یا نتایج وب اسپم را در یک کلمه کلیدی رقابتی مشاهده می کنید که وب سایت شما در آن رتبه بندی می کند. برای مورد دوم، می توانید یک گزارش وب اسپم را از طریق Google Webmaster Tools ارسال کنید. لطفا از این ابزار با احتیاط استفاده کنید. هرزنامه برای موقعیت های جستجو بالاتر از من نیست! گزارش نادرست اسپم وب را می توان سئو کلاه سیاه در نظر گرفت.
در صورتی که وب سایت شما هدف یک کمپین سئو منفی لینک های هرزنامه باشد، پس از اینکه سعی کردید با وب مسترهایی که این لینک ها را به وب سایت شما نشان می دهند تماس بگیرید تا آنها را حذف کنند، از ابزار Disavow Links Tool در Google Webmaster Tools استفاده کنید.
چرا باید از سئو کلاه سیاه اجتناب کنید؟
تاکتیک های سئو کلاه سیاه می توانند وب سایت شما را از گوگل و سایر موتورهای جستجو ممنوع کنند.
اگرچه ممکن است موفقیت کوتاه مدتی از طریق افزایش ترافیک سایت شما حاصل شود، اما جریمه های گوگل پیچیده تر و پیچیده تر می شوند و می توانند اثرات مخربی بر رتبه بندی و ترافیک شما داشته باشند. با وجود صدها میلیون کاربر که روزانه در گوگل جستجو می کنند، آیا واقعاً می توانید از پس فهرست برداری برآیید؟