جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

SEO کلاه سیاه چیست؟

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

SEO کلاه سیاه

تعریف سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌شود که برای افزایش رتبه سایت یا صفحه در موتورهای جستجو از طریق ابزارهایی که شرایط خدمات موتورهای جستجو را نقض می‌کنند، استفاده می‌شود. اصطلاح «کلاه سیاه» در فیلم‌های غربی برای تشخیص «آدم‌های بد» از «آدم‌های خوب» که از کلاه سفید استفاده می‌کردند، سرچشمه گرفت. البته اخیراً از این عنوان بیشتر برای توصیف هکرهای رایانه، سازندگان ویروس و کسانی که اقدامات غیراخلاقی با رایانه انجام می‌دهند، استفاده می‌شود.

برای آشنایی با سئو می‌توانید این مقاله را بررسی کنید.

سئو کلاه سیاه معمولاً به عنوان یک عمل تاییدنشده تعریف می‌شود که با این وجود می‌تواند رتبه یک صفحه را در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) افزایش دهد. این اقدامات خلاف شرایط خدمات موتور جستجو است و می‌تواند منجر به ممنوعیت سایت از موتور جستجو و سایت‌های وابسته شود. فهرستی از تاکتیک‌ها و استراتژی‌های به کار گرفته‌شده توسط متخصصین سئو کلاه سیاه در دستورالعمل‌های وب‌مستر گوگل و دستورالعمل‌های وب‌مستر بینگ آشکارا محکوم شده است.

«آیا کاری که انجام می‌دهم برای کاربر مفید است یا فقط برای دیدن موتورهای جستجو این کار را انجام می‌دهم؟» یک آزمون تورنسل در مورد این که آیا یک تاکتیک سئو برخلاف دستورالعمل وب‌مستر موتور جستجو است یا خیر. اگر هیچ ارزشی به کاربر اضافه نشود، اما رتبه‌بندی افزایش بیابد، احتمالاً تصمیمات شما کلاه سیاه است. همین آزمایش را می‌توان برای روش‌های جستجوی پولی اعمال کرد تا مشخص شود آیا یک فعالیت ppc کلاه سیاه در نظر گرفته می‌شود یا خیر.

چه تاکتیک هایی در سئو کلاه سیاه شناخته شده است؟

تاکتیک‌های سئو زیر به عنوان کلاه سیاه در نظر گرفته می‌شوند و اگر می‌خواهید در گوگل و سایر موتورهای جستجو بالاتر بمانید، به هیچ وجه نباید از آن‌ها استفاده کنید:

  • خودکارسازی محتوا
  • صفحات درگاه
  • متن یا لینک‌های مخفی
  • پرکردن کلمات کلیدی
  • گزارش رقیب (یا سئو منفی)
  • Redirectهای یواشکی
  • پنهان‌کاری 
  • طرح‌های پیوند
  • شبکه‌های ارسال مهمان
  • دستکاری لینک (از جمله لینک‌های خرید)
  • مقاله ریسندگی 
  • مزارع پیوند، چرخ‌های پیوند یا شبکه‌های پیوند
  • هرزنامه نشانه گذاری Rich Snippet
  • پرس و جوهای خودکار به گوگل
  • ایجاد صفحات، ساب دامین‌ها یا دامنه‌هایی با محتوای تکراری
    صفحاتی با رفتارهای مخرب مانند فیشینگ، ویروس‌ها، تروجان‌ها و سایر بدافزارها

نحوه گزارش سئو کلاه سیاه

دو دلیل وجود دارد که چرا ممکن است سئو کلاه سیاه را گزارش دهید؛ یا وب‌سایت شما از طریق هک مخرب، ویروس یا کمپین سئو منفی پیوندهای هرزنامه مورد حمله قرار گرفته است، یا نتایج وب اسپم را در یک کلمه کلیدی رقابتی مشاهده می‌کنید که وب سایت شما در آن رتبه‌بندی می‌کند. برای مورد دوم، می‌توانید یک گزارش وب اسپم را از طریق Google Webmaster Tools ارسال کنید.

لطفا از این ابزار با احتیاط استفاده کنید. هرزنامه برای موقعیت‌های جستجو بالاتر از من نیست! گزارش نادرست اسپم وب را می‌توان سئو کلاه سیاه در نظر گرفت.

در صورتی که وب‌سایت شما هدف یک کمپین سئو منفی لینک‌های هرزنامه باشد، پس از این که سعی کردید با وب‌مسترهایی که این لینک‌ها را به وب‌سایت شما نشان می‌دهند، تماس بگیرید تا آن‌ها را حذف کنند، از ابزار Disavow Links Tool در Google Webmaster Tools استفاده کنید.

چرا باید از سئو کلاه سیاه اجتناب کنید؟

تاکتیک‌های سئو کلاه سیاه می‌توانند وب‌سایت شما را از گوگل و سایر موتورهای جستجو ممنوع کنند.

اگرچه ممکن است موفقیت کوتاه مدتی از طریق افزایش ترافیک سایت شما حاصل شود، اما جریمه‌های گوگل پیچیده‌ و پیچیده‌تر می شوند و می‌توانند اثرات مخربی بر رتبه‌بندی و ترافیک شما داشته باشند. با وجود صدها میلیون کاربر که روزانه در گوگل جستجو می‌کنند، آیا واقعاً می‌توانید از پس فهرست‌برداری برآیید؟

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

5 1 رای
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها