SEO چیست ؟

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) می تواند یک استراتژی موثر برای استفاده در هنگام ایجاد حضور آنلاین شما باشد. استفاده از روش‌های مختلف سئو برای کمپین بازاریابی خود می‌تواند به شما در تجزیه و تحلیل موثرترین روش‌ها برای نزدیک شدن به مخاطبان مورد هدف و همچنین ایجاد ترافیک ارگانیک کمک کند. با اجرای صحیح سئو، می توانید ترافیک با کیفیت وب سایت خود را افزایش در این مقاله، میبینیم که سئو چیست، چگونه سئو داخلی و خارج از صفحه به صورت پشت سر هم کار می کند تا نتایج حاصل شود و چگونه سئو را در کمپین بازاریابی خود پیاده سازی کنید.

 

SEO

 

سئو، مخفف بهینه سازی موتور جستجو، فرآیند جذب ترافیک ارگانیک به وب سایت شما است. ترافیک ارگانیک به بازدیدکنندگانی اطلاق می شود که سایت شما را از طریق جستجوهای خودشان پیدا کرده اند نه از طریق تبلیغات هزینه بردار. هنگامی که SEO به صورت استراتژیک پیاده سازی شود، می توان برای تولید سرنخ برای محصولات یا خدماتی که کسب و کار شما ارائه می دهد، استفاده کرد. به عنوان مثال، یک بازاریاب محتوا ممکن است هنگام نوشتن مقالات آموزشی برای ایجاد ترافیکی که می تواند به مشترکین یا مشتریان پرداختی تبدیل شود، استراتژی های سئو را اجرا کند.

انواع سئو

دو دسته اصلی سئو وجود دارد که یک کمپین بازاریابی ممکن است شامل شود. سئوی درون صفحه به پیکربندی های وب سایت شما مربوط می شود در حالی که سئو خارج از صفحه به عواملی اشاره دارد که می تواند بر نحوه نمایش داده شدن وب سایت شما توسط موتورهای جستجو تأثیر بگذارد. اطلاعات زیر می تواند به ارائه نگاهی عمیق تر به نحوه کار این دو نوع سئو کمک کند.

 

SEO

 

سئو روی صفحه

سئو داخلی به عناصر بهینه سازی اشاره دارد که می توانید مستقیماً در وب سایت خود کنترل کنید. به عنوان مثال، ممکن است به موتورهای جستجو اجازه دهید تا وب سایت شما و همچنین موارد خاصی از محتوا را با انتخاب گزینه “do-follow” در سیستم مدیریت محتوای خود فهرست کنند. همچنین می‌توانید سایر عناصر را با سئوی درون صفحه مانند لینک‌های داخلی، کلمات کلیدی و … که عبارات جستجوی کلیدی را هدف قرار می‌دهند، کنترل کنید. اساساً سئوی درون صفحه چیزی است که می توانید آن را کنترل و پیکربندی کنید تا مطمئن شوید که وب سایت شما در موتورهای جستجو رتبه بندی می کند.

سئوی خارج از صفحه

سئوی خارج از صفحه به عواملی اشاره دارد که بر رتبه وب سایت شما از طریق موتورهای جستجوگر مختلف تأثیر می گذارد. اینها عناصر غیرقابل کنترلی را تحت تأثیر قرار می دهند، زیرا در خارج از وب سایت شما اتفاق می افتد. علاوه بر این، استراتژی‌های سئوی داخلی شما مانند ساخت کلمه کلیدی می‌تواند بر نحوه تأثیر سئو خارج از صفحه بر رتبه‌بندی شما در موتور جستجو تأثیر بگذارد.

یک مثال خوب از سئوی خارج از صفحه این است که چگونه موتورهای جستجوی اصلی ممکن است از اطلاعات مربوط به وب سایت شما برای امتیاز دادن به آن استفاده کنند. برخی از جنبه‌هایی که الگوریتم‌های موتورهای جستجو در نظر می‌گیرند عبارتند از: میزان محتوای داخل وب‌سایت، مدت زمان فعال بودن وب‌سایت شما و میزان ارتباط محتوای شما با کلمات کلیدی و عباراتی که کاربران ممکن است در قسمت جستجو تایپ کنند. سئوی خارج از صفحه همچنین با رتبه بندی اعتبار وب سایت شما بر اساس عناصر درون صفحه ای که پیاده سازی کرده اید کار می کند.

نحوه استفاده از سئو برای کمپین بازاریابی

هنگام اجرای استراتژی های SEO، انتخاب رویکردهای موثری که کمپین بازاریابی شما را تقویت می کند، ضروری است. به عنوان مثال، اگر می خواهید رتبه بندی موتورهای جستجوگر خود را افزایش دهید، ممکن است سئو را با بازاریابی محتوا در نظر بگیرید. اطلاعات زیر راهنمای برخی از راه هایی است که می توانید سئو را در استراتژی های بازاریابی خود پیاده سازی کنید.

 

SEO

 

تولید محتوا برای مخاطبان هدف

شما می توانید از سئو برای ایجاد محتوایی استفاده کنید که به طور خاص با مخاطبان هدف شما مرتبط باشد. به عنوان مثال، ممکن است متوجه شوید که مخاطبان شما چه کسانی هستند، هنگام بازدید از سایت شما به دنبال چه اطلاعاتی هستند و اطلاعاتی در مورد نحوه جستجوی آنها برای وب سایت های رقیب. استراتژی های محتوای موثر SEO را برای هدایت ترافیک از موتورهای جستجو به یک وب سایت پیاده سازی می کنند. بسته به اینکه محتوا چگونه بر آنها تأثیر می گذارد، می توان این ترافیک را به سرنخ ها و مشتریان تبدیل کرد. ایجاد محتوایی که مستقیماً به کاربر مربوط می شود، می تواند راهی موثر برای پیاده سازی سئو در کمپین بازاریابی شما باشد.

تحقیق در مورد کلمات کلیدی مناسب

یکی دیگر از راه‌های پیاده‌سازی سئوی مؤثر، تحقیق در مورد کلمات کلیدی مرتبط و عبارات جستجویی است که مخاطب هدف شما ممکن است هنگام جستجوی اطلاعات استفاده کند. شما می توانید کلمات و عبارات کلیدی خاصی را که به محتوای سایت خود مرتبط هستند، تحقیق کنید و سپس می توانید این کلمات کلیدی را برای استفاده در تولید محتوای خود پیاده سازی کنید. به عنوان مثال، اگر کتاب‌های دستور غذا را به صورت آنلاین می‌فروشید، ممکن است سئوی کلمه کلیدی را به عنوان بخشی از کمپین بازاریابی خود برای دستیابی به مخاطبانی که به دنبال اطلاعات مرتبط در مورد موضوع هستند، پیاده‌سازی کنید.

ساخت لینک داخلی و بک لینک

در وب‌سایت خود، باید پیوندهای مرتبط به صفحات و محتوای داخل سایت را درج کنید تا خوانندگان هنگام جستجوی اطلاعات مرتبط، در جهت درست راهنمایی شوند. گنجاندن پیوند داخلی در محتوای شما می تواند مفید باشد زیرا خواننده را برای مدت طولانی تری در سایت شما نگه می دارد و شانس خواننده را برای خرید یا اشتراک در خدمات تجاری شما افزایش می دهد.

بک لینک ها به طور مشابه با راهنمایی خوانندگان به اطلاعات مرتبط در وب سایت شما کار می کنند، با این حال، بک لینک ها در وبلاگ یا سایت کسب و کار دیگری قرار می گیرند تا مشارکت را ارتقا دهند و دسترسی به مخاطبان شما را افزایش دهند. به عنوان مثال، اگر سایت شریک حاوی اطلاعاتی باشد که می تواند به وب سایت شما مرتبط باشد، ممکن است از یک وب سایت شریک بخواهید که به صفحه شما پیوند دهد. این می تواند ترافیک ارگانیک جدیدی ایجاد کند و نرخ تبدیل سایت شما را افزایش دهد.

یکپارچه سازی محتوای رسانه های اجتماعی

همچنین می‌توانید محتوای وب‌سایت خود را به حساب‌های رسانه‌های اجتماعی تجاری وصل کنید تا کلمات کلیدی و سایر عناصر سئوی مورد استفاده خود را تبلیغ کنید. هنگام ادغام رسانه های اجتماعی، ممکن است از پست های خود برای معرفی محتوا، اطلاعات جدید یا تبلیغ یک محصول استفاده کنید. کلید استفاده از سئو در این راه این است که شما باید همان کلمات کلیدی را که در محتوای وب سایت شما ظاهر می شود در محتوای رسانه های اجتماعی خود بگنجانید.

 

SEO

 

ارزیابی نتایج موتورهای جستجو

همانطور که سئو را به روش های مختلف پیاده سازی می کنید، همچنین باید نتایج هر استراتژی را در طول زمان ارزیابی کنید. رتبه بندی وب سایت شما برای موتورهای جستجوی اصلی زمان زیادی طول می کشد، بنابراین ارزیابی مداوم نحوه عملکرد وب سایت شما می تواند برای ارزیابی اینکه کدام استراتژی های سئو برای کمپین شما موثرترین بوده اند، کلیدی باشد. نتایج موتور جستجوی شما همچنین می تواند به شما در تجزیه و تحلیل رویکردهای سئو و چگونگی بهبود یا توسعه استراتژی های مختلف برای کمپین بازاریابی خود کمک کند.

بخش های مهم استراتژی SEO

چندین عنصر کلیدی از استراتژی های موثر سئو وجود دارد که می توانید هنگام توسعه سئو برای کمپین های بازاریابی خود در نظر بگیرید. جنبه های زیر از استراتژی سئو می تواند در هنگام ایجاد استراتژی های سئو ضروری باشد.

مخاطب و صنعت

بخش کلیدی هر استراتژی ، تمرکز مخاطب و صنعت محتوا است. به عنوان مثال، اگر موضوعات وب سایت شما بر تناسب اندام متمرکز است، مخاطبان شما باید منتظر محتوای مرتبط با تناسب اندام در سایت شما باشند. ممکن است در نظر داشته باشید که برای چه کسی محتوا ایجاد می‌کنید و چه اطلاعاتی مرتبط با صنعت ارائه می‌دهید.

تحقیق کافی در مورد کلمات کلیدیSEO

فکر کردن در مورد مخاطبان و صنعت هدف شما باید به تحقیق کافی در مورد کلمات کلیدی و عبارت جستجو منجر شود. ممکن است به این فکر کنید که مخاطب هدف شما از چه کلمات و عباراتی برای یافتن وب سایت شما استفاده می کند. با استفاده از این اطلاعات، می توانید یک لیست قابل اجرا از کلمات کلیدی مرتبط ایجاد کنید که به وب سایت شما کمک می کند تا رتبه های بالاتری را در موتورهای جستجو کسب کند.

نتایج و تجزیه و تحلیل

استراتژی SEO همچنین نتایج رویکردهای مختلف و همچنین تحلیل های پشت هر نتیجه را ارزیابی می کند. به عنوان مثال، تجزیه و تحلیل نتایج استراتژی‌های شما ممکن است شامل ارزیابی افزایش رتبه‌بندی شما باشد، که کلمات کلیدی رتبه‌بندی بالاتری دارند یا اینکه چرا بک لینک‌های خاص کار نمی‌کنند.

نمایه سازی

نمایه سازی به نحوه رتبه بندی وب سایت و محتوای شما توسط موتورهای جستجو اشاره دارد. این برای استراتژی SEO مهم است زیرا وقتی به طور متناقض انجام شود، مانند استفاده از URL متفاوت هر بار برای یک صفحه، موتورهای جستجو می توانند رتبه بندی و نشان دادن سایت شما را با شکست مواجه کنند. هنگامی که به طور مداوم انجام شود، مانند استفاده از URL یکسان برای هر عنصر سایت و شامل پیوندهای داخلی مرتبط، موتورهای جستجو می توانند با موفقیت سایت شما را پیدا کرده و رتبه بندی کنند.

سئوی موبایل

همانطور که وب سایت ها و پلتفرم های بیشتری در دسترس دستگاه های تلفن همراه قرار می گیرند، سئوی موبایل نیز در توسعه استراتژی های موثر ضروری تر می شود. اکنون بسیاری از موتورهای جستجو نتایج مرتبط را از دستگاه های تلفن همراه نشان می دهند، به این معنی که بهینه سازی محتوا و استراتژی های SEO برای محتوای تلفن همراه در اولویت قرار می گیرد. شما ممکن است تجزیه و تحلیل های مختلف وب سایت را در نظر بگیرید، مانند تعداد بازدیدکنندگان تلفن همراه در مقابل کاربران دسکتاپ، تا به شما کمک کند تا راه های جدیدی برای نزدیک شدن به استراتژی SEO سازگار با موبایل ایجاد کنید.

سئو می تواند عناصر مختلفی را در بر گیرد، چه در صفحه و چه خارج از صفحه. در صورت استفاده موثر، سئو باید کیفیت ترافیک ارگانیک شما را افزایش دهد و به وب سایت شما در مقابل مخاطبان مناسب کمک کند.

 

SEO

 

همچنین برای روش های بهبود سئو سایت خود میتوانید از مقاله روشهای بهبود سایت در وردپرس استفاده نمایید.

 

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها