انتخاب نام دامنه وب سایت

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

SEO – domain website

زمانی که شما به دنبال  شروع  یک کسب و کار در اینترنت هستید، اولین چیزی که به آن فکر می کنید درباره ی نام دامنه ی سایتتان می باشد. قبل از انتخاب نام دامنه باید به موارد زیر توجه بفرمایید:

  • مخاطبان مورد نظر شما چه کسانی خواهند بود؟
  • خدمات مد نظر شما که شما قصد ارایه آن را دارید چه چیزی است؟ آیا یک چیز ملموس است و یا صرفا محتوای آن متن است؟
  • چه چیزی ایده ی کسب وکار شما را ویژه و متفاوت از کسب و کار های موجود دیگر می کند؟

بسیاری از افراد بر این باورند که بسیار حائز اهمیت است که از keyword ها (کلمات کلیدی)  در نام دامنه استفاده شود. کلمات کلیدی در  نام دامنه معمولا مهم است، اما این موضوع را می توان از طریق  انتخاب نام دامنه ی کوتاه، یک نام دامنه ی به یاد ماندنی و … نیز در نظر گرفت.

استفاده از کلمات کلیدی در نام دامنه سایت یک مزیت رقابتی قوی نسبت به رقبایتان  محسوب می شود. داشتن کلمات کلیدی در نام دامنه می تواند باعث افزایش نرخ کلیک در لیست موتور های جستجو شود و همچنان می تواند باعث سهولت در دریافت لینک های ورودی  با کلمات کلیدی غنی شود.

برای انتخاب نام دامنه تان از دامنه های بلند و یا گمراه کننده اجتناب نمایید. ویا گروهی از مردم کلمات دامنه ی خود را با خط تیره (-) جدا می کنند. در گذشته، نام دامنه خود یک عامل مهم رتبه بندی در موتورهای جستجوگر بود، اما در حال حاضر موتورهای جستجو دارای ویژگی های پیشرفته تری هستند و دیگر عامل بسیار مهمی نیست.

از دو تا سه کلمه در نام دامنه ی خود استفاده نمایید تا به راحتی در خاطر ها بماند. برخی از وب سایت های برجسته کار های جالبی جهت ایجاد کلمه های منحصر به فرد خود انجام می دهند. به طور مثال: eBay, yahoo!, Expedia, Slashdot, Fark, Wikipedia, Google .

شما باید بتوانید که نام دامنه ی خود را به راحتی از طریق تلفن برای دیگران بخوانید و آنها هم بدانند که آن را چه طور هجی نمایند و به راحتی حدس بزنند که شما چه چیزی  به آنها گفته اید.

در نهایت شما باید قادر به پاسخ گویی به سوالات زیر باشید:

  • چرا می خواهید وب سایتتان را ایجاد نمایید.
  • چرا مردم باید سایت شما را از میان سایت های دیگر انتخاب نمایند.
  • 5 تا 10 سایتی را که از نظر شما جالب و جذاب است را لیست نمایید. و به این فکر کنید که چه چیز این سایت ها را به سایت های جذابی تبدیل کرده است.
  • چه چیزی شما را متمایز از دیگران میکند.
  • مخاطبان شما چه کسانی هستند و شما قصد فروش و یا ارائه ی چه چیزی را دارید.
  • 5 نام دامنه ی متفاوت ایجاد نمایید و به 10 نفر اعلام نمایید و ببینید که کدام یک از آنها بیشتر در ذهن ها خواهد ماند. قاعدتا بازخورد های صادقانه ای را دریافت خواهید نمود.

امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها