ایجاد نیم سرور در سطح کاربر دایرکت ادمین

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

در ادامه ی توضیح بخش های مختلف سطح کاربر دایرکت ادمین ، این بار به سراغ قسمتی آمدیم که معمولا کاربران برای انجام و یا تغییر آن دچار دست پاچگی و سردرگمی می شوند و در نهایت موضوع را با شرکت میزبان خدمات خود در میان می گذارند تا تغییرات را آن ها برایشان ایجاد کنند. این قسمت DNS management نام دارد.

ایجاد نیم سرور

همانطور که می دانید، این بخش در سطح ادمین دایرکت ادمین نیز وجود دارد که در زمان مناسب به توضیح کامل آن در آن سطح، خواهیم پرداخت.

ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که اگر ایجاد نیم سرور ها در سطح ادمین وجود دارد، پس دیگر دلیل بودن این قسمت در سطح کاربر چه بوده است ؟

پاسخ : در سطح ادمین، شما برای سرور خود و در واقع به صورت کلی نیم سرور ها را ایجاد می نمایید

اما در سطح کاربر، در صورتی که دامنه های مختلفی را اضافه نموده اید، می توانید نیم سرور ها را برای هر دامنه جداگانه تغییر دهید. که در Cpanel برای دسترسی راحت تر و یک پارچه، در قسمتی به نام advance dns zone تمامی رکورد های دامنه ها را می توانید ویرایش نمایید .

حال برای تغییر نیم سرور برای هر کاربر، ابتدا وارد کاربر مورد نظر شده (توضیحات کامل آن در مقالات قبلی دایرکت ادمین داده شده است ) سپس وارد گزینه ی DNS management شوید، در این جا رکورد های مختلفی که ساخته شده است را مشاهده می نمایید.

رکورد هایی مربوط به ftp , mail ,www و ….

تغییر نیم سرور ها در این قسمت و مقادیر آن ها برای نمایش سایت و هدایت سایت به هاست بسیار حائز اهمیت است . به منظور هدایت دامنه به هاست، می بایست 2 ns رکورد و 2 A رکورد برای آن تعریف کرد که برای این کار نیز به IP سرور مورد نظر نیاز است و باید ip را جلوی آن وارد نمایید. اگر بخواهید زیر دامنه ای را به هاستی دیگر هدایت کنید، می بایست برای آن A رکورد ایجاد نمایید. ( برای A رکورد ها از IP سرور و برای NS ها از نیم سرور های سرور مد نظر باید استفاده کنید)

توجه داشته باشید که بدون آگاهی رکوردی را حذف یا تغییر ندهید زیرا در آن صورت دیگر سایت شما نمایش داده نخواهد شد . همچنین در این قسمت می توان رکورد های SPF و DKIM که مربوط به ایمیل مارکتینگ است را نیز اضافه کرد . همانطور که گفته شد در این قسمت رکورد هایی را به صورت پیش فرض مشاهده می کنید، برای حذف آن ها، با انتخاب و کلیک نمودن گزینه ی Delete این کار انجام می شود و برای اضافه نمودن نیز در پایین صفحه ، قسمتی برای انجام این کار در نظر گرفته شده است . که هر رکورد را در قسمت مربوطه مقادیرش وارد می شود و گزینه ی ADD زده می شود تا رکورد ساخته شود.

پس از ساخت نیم سرور ها می بایست 4 ساعت صبر نمایید تا نیم سرور های جدید شناسایی شوند.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
2 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سلام چطور میشه name server رو به ip تبدیل کرد؟ ایا این کار لازمه؟ برای ایجاد رکورد A میگم.خیلی ممنون

سلام، از اینکه سوال خودتون رو با ما در میان گذاشتید ممنونیم. متأسفانه متوجه سوال دقیق شما نشدم اما دو حالت کلی در پاسخ این سوال تو ذهنم هست:

1- اگر منظورتون اینه که مثلاً سرور مجازی خریدید و می خواهید نیم سرورهای اختصاصی سرور خودتون رو تعریف کنید که به آی پی سرورتون هدایت شن، این حالت دقیقاً همون وضعیتیه که باید در سطح ادمین دایرکت ادمین تعریف شه (تو مقالات دیگه تگ هاست دایرکت ادمین می تونید دنبالش بگردین)و البته بسته به شرایط دامنه تون، به احتمال زیاد نیازه که سمت دامنه هم به نام همین نیم سرورها ChildHost یا نیم سرور اختصاصی تعریف کنید.

2- اگر منظورتون اینه که رکوردهای نیم سرورهاتون در دی ان اس دامنه وجود داشته باشه، نیازی به ساخت رکورد A برای این کار نیست، و عملاً بعد از اینکه شما یا مدیر سرور کاری که در حالت 1 گفته شد رو انجام بدن، رکوردهای مورد نیاز برای بقیه دامنه ها به صورت پیشفرض ساخته می شه و مقاله بالا برای حالتی هست که شما نیاز به ساخت رکورد A برای کاربری خاصی مثل ساب دامین بر روی سرور دیگه و… داشته باشید.

به هر حال اگر سوال رو درست متوجه نشدم یا منظورم منتقل نشد لطفاً دقیق تر سوال رو بفرمایید که راهنمایی بشه. موفق باشید.