جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

تهیه و انتقال بکاپ جوملا

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

در این مقاله به بررسی امکان بکاپ گیری از CMS جوملا می پردازیم.

تهیه و انتقال بکاپ جوملا

ابتدا یادآوری می کنیم که اهمیت بکاپ گیری از CMS ها که جوملا نیز یک CMS است، در زمانی است که یا امکان بکاپ گیری از کنترل پنل وجود نداشته باشد یا اصلا کنترل پنلی بر روی فضای میزبانی ما نصب نشده باشد، یا اینکه در زمان نیاز انتقال از هاستی به هاست دیگر به دلایلی از جمله یکسان نبودن کنترل پنل ها، امکان انتقال سایت به کمک بکاپ خود کنترل پنل موجود نباشد و ما نیاز داشته باشیم تا اطلاعات سایت خود را به صورت جداگانه منتقل نماییم.

در صورتی که نخواهیم از بکاپ CMS استفاده کنیم نیز می توان فایل های پوشه ی سایت را منتقل کرد و پس از آن دیتابیس ها را نیز منتقل نمود و مجددا سایت را به دیتابیس متصل کرد اما ممکن است این امر با تداخل هایی مواجه شود.

برای بکاپ گرفتن از جوملا راه ها و در واقع پلاگین ها و اکستنشن های زیادی موجود است اما طبق تجربه و بررسی ما Akeeba Backup می تواند یکی از مناسب ترین گزینه ها باشد.

Akeeba Backup

این سرویس به صورت یک افزونه دانلود شده و بر روی جوملا نصب می گردد، سپس می توان با استفاده از آن یک بکاپ از کل اطلاعات موجود در جوملا از جمله فایل ها و عکس ها و مقالات تهیه نمود، سپس برای انتقال سایت می توان فایل فشرده را به هاست جدید منتقل کرد و در فولدر سایت بارگذازی کرد. پس از این مرحله با وارد کردن آدرس سایت، مشابه به مراحل نصب جوملا یک صفحه برای بازگردانی بکاپ نمایش داده خواهد شد، که با دریافت اطلاعات دیتابیس موجود بر روی هاست جدید مراحل بازگردانی را شروع خواهد کرد و پس از مدتی سایت با همان ظاهر قبلی و اطلاعات قبلی بارگذاری می گردد و جوملا نیز به همراه آن بر روی هاست شما نصب خواهد شد.

که این امر یعنی انتقال از طریق Akeeba Backup تا میزان زیادی مشکلات انتقال جداگانه را بهبود خواهد بخشید و طبق تجربیات به آسانی و به طور کامل انتقال اطلاعات انجام خواهد شد.

البته توصیه می گردد در صورت امکان از همان بک آپ کنترل پنل برای انتقال سایت به هاست دیگری استفاده شود، اما در شرایط خاص که این امکان مقدور نیست، برای سایت های جوملایی قطعا Akeeba گزینه ی مناسبی خواهد بود.

با دانشنامه Server.ir همراه باشید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها