اضافه کردن دامنه و ایجاد سایت در وب سایت پنل(websitepanel)

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

همانطور که در مقالات قبلی در رابطه با Websitepanel توضیح دادیم، مجددا ذکر می کنیم که اولین موردی که در وب سایت پنل می بایست انجام دهید، ایجاد فضایی که به عنوان Hosting plan است.

Hosting plan در واقع همان package در Cpanel است.در hosting plan شما می توانید تمامی سرویس های مورد نیاز خود از قبیل: mail،ftp و … را تعریف نمایید. نکته ی مهم این است که در صورتی که hosting plan ایجاد نکنید، نمی توانید دامنه ی خود را برروی وب سایت پنل ایجاد نموده و در نتیجه نمی توانید سایت خود را راه اندازی نمایید.

برای کار برروی دامنه ی خود که قرار است محتویات سایت شما باشد ، می بایست وارد اکانت خود شده و از قسمت web موارد را انجام دهید، دامنه را تعریف نمایید، وارد file manager شده و در پوشه ی wwwroot که در واقع همان دایرکتوری public_html در سرور های لینوکسی و httpdocs در پلسک است محتویات سایت خود را آپلود نمایید.

همچنین به مانند دایرکت ادمین که ابتدا نیاز است نماینده(Reseller) تعریف نمایید، در وب سایت پنل نیز می بایست ابتدا costumer تعریف کنید و بعد از آن در صفحه ی اصلی وب سایت پنل، برروی all costumers کلیک نموده و وارد اکانت مد نظر می شوید، سپس فضایی که ایجاد نموده اید را مشاهده خواهید کرد

اضافه کردن دامنه و ایجاد سایت در وب سایت پنل(websitepanel)

سپس برروی آن فضا کلیک نموده تا وارد اکانت مد نظر شوید.(همانطور که گفته شد در صورتی که فضایی ایجاد نکرده باشید، هیچ کدام از سرویس های ftp,mail,database و… را نخواهید دید و حتی امکان ایجاد دامنه نیز برای شما غیر فعال است( و به طور کلی از نوار بالایی مطابق شکل زیر، قسمت web که تمام دسترسی های لازم در آن گنجانده شده است غیر فعال است، اما در صورتی که فضایی تعریف نموده باشید در این صفحه تمامی سرویس ها را مشاهده نموده و از قسمت web و بخش domain می توانید دامنه ی خود را وارد نمایید و از بخش website نیز می توانید اقدام به ساخت موارد مورد نیاز سایت خود نمایید.

همچنین در صورتی که در آینده نیاز به اختصاص دادن فضا یا دیگر موارد به سایت خود داشته باشید می توانید به راحتی وارد plan شده و مقادیر را تغییر دهید

به طور کلی در وب سایت پنل برای اضافه کردن دامنه و راه اندازی سایت، نکته ی اصلی این است که hosting plan ایجاد نموده و costumer تعریف کنید و سپس آن فضا را به costumer اختصاص دهید و سپس از بخش دامنه ، دامنه ی مورد نظر و از بخش وب سایت، تنظیمات را انجام دهید و در نهایت برای هدایت دامنه به کنترل پنل خود می بایست نیم سرور هارا از سمت دامنه و وب سایت پنل انجام دهید که در مقاله ی بعدی نحوه ی تنظیم نیم سرور توضیح داده خواهد شد.

با تشکر از همراهی شما

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها