جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

ارور MYSQL در نصب جوملا

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

معمولا کاربرانی که بر روی هاست لینوکس فایل های نصبی جوملا را اپلود می کنند و سپس تمایل دارند تا فرآیند انتقال سایت خود را به صورت دستی انجام دهند، پس از خارج کردن فایل های اپلود شده در هاست جدید از حالت فشرده، به ارور عدم اتصال به MYSQL برخورد میکنند در این دانشنامه به چگونگی رفع این موضوع میپردازیم پس با ما همراه باشید:

پیش از این در مقاله ((چگونه سایت خود را انتقال دهم؟)) متوجه شدیم که هنگام انتقال سایت های داینامیک، بهترین و مطمئن ترین راه برای انجام این فرایند از سمت کاربر، استفاده از کامپوننت ها و ابزار سیستم مدیریت محتوای سایت به منظور انتقال سایت است و همچنین اگر بخواهیم انتقال را به کمک میزبان انجام دهیم، بهترین راه استفاده از دسترسی های میزبان از ویژگی های کنترل پنل هاستینگ می باشد که به طور مثال اگر هاست مبداً و مقصد شما، هر دو آخرین نسخه کنترل پنل سی پنل باشند با درخواست از میزبان خود می توانید بدون نگرانی و دغدغه نسبت انتقال سایت، تمام فرآیند انتقال را به میزبان بسپارید که این فرایند در SERVER.ir به صورت رایگان برای تمام کاربرانی که این امکان برایشان فراهم باشد انجام می گیرد.

ارور MYSQL در نصب جوملا

در این خصوص، مشکل مطرح آن است که حال ممکن است فردی به هر دلیلی تصمیم به انتقال سایت به صورت دستی بگیرد. در این حالت در انتقال سایت های جوملا کاربر فایل های هاست را به صورت جداگانه فشرده کرده و در هاست جدید آپلود می کند و دیتابیس را نیز جداگانه بک آپ گرفته و در این سایت آپلود می کند. در حالت خوشبینانه که سایت جوملا به دلیل بهره گیری از تنظیمات Cache و… به مشکلی نخورد، متداول ترین مشکل پیش آمده در این حالت مشکل عدم برقراری اتصال صحیح بین سایت و پایگاه داده می باشد.

می دانید که نام پایگاه های داده شامل دو بخش نام اصلی و پیشوند می باشد و چون بخش پیشوند بر اساس نام کاربری شما در سرور میزبان تعیین می شود، با تغیییر هاست و تغییر این بخش پیشوند، نام پایگاه داده شما عوض می شود و در نتیجه سایت شما با پایگاه داده نمی تواند ارتباط برقرار کند. در این حالت شما هنگام بازدید از سایتتان با خطای زیر رو به رو خواهید شد:

Unable to Connect to the Database

در این حالت یک راه ورود به بخش مدیریت سایت جوملا و اصلاح اطلاعات مربوط به اتصال با مرکز داده می باشد و راه دیگر اصلاح مستقیم فایل configuration.php:

برای اینکار از طریق گزینه FileManager در مدیریت هاست خود، بر روی فایل configuration.php کلیک راست نموده و گزینه edit را کلیک نمایید. سپس بخش های مربوط به نام دیتابیس و … را با تنظیمات جدید دیتابیس که نحوه مطلع شدن از آنها در زیر ذکر خواهد شد جایگزین نمایید.

در خصوص اطلاعات آی پی و هاست دیتابیس، هاست را بر روی “localhost” قرار دهید. در خصوص نام دیتابیس، از بخش مدیریت هاست خود وارد گزینه PHPMyAdmin شده و نام پایگاه داده مربوط به سایت جوملا خود با پیشوند کامل را به صورت “prefix_databasename” وارد نمایید و در خصوص نام کاربری و رمز عبور مربوط به پایگاه داده، نام کاربری و رمز عبوری که هنگام ایجاد پایگاه داده انتخاب نموده اید را وارد نمایید که البته مشاهده و اصلاح آن از طریق بخش MySQL Databases، بخش کاربران، اقدام نمایید.

با اصلاح این اطلاعات، سایت شما برای برقراری ارتباط با پایگاه داده از اطلاعات جدید استفاده خواهد کرد و در نتیجه سایت شما به صورت صحیح نمایش داده خواهد شد. همچنین در صورت بروز سایر مشکلات و یا نیاز به بررسی امور بیشتر می توانید از طریق هر یک ار راه های ارتباطی با همکاران ما در SERVER.ir در ارتباط باشید…

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها