آنالیزور آنلاین (gtmetrix)

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

در این سری از مقالات قصد داریم تا به شما آنالیزور های آنلاین مختلف و پرکاربرد را معرفی نماییم که امر میزبانی وب قطعا هر کاربری حداقل یکبار از آن ها برای بررسی وضعیت سایت خود استفاده نموده است. همانطور که می دانید هر آنالیزور برای کاربری های مختلفی ایجاد شده است، آنالیزور معروف و پرکاربردی که برای اطمینان از بالا بودن و قابل مشاهده بودن نمایش سایت و همچنین سرعت سایت و دیگر موارد استفاده می شود، آنالیزور معروف gtmetrix می باشد

آنالیزور آنلاین (gtmetrix)

این آنالیزور که در واقع سایت gtmetrix.com می باشد یک آنالیزور قوی و به روز و live برای بررسی وضعیت سایت شماست. یکی از کاربری های متداول آن این است که شما زمانی که سایت خود را در مرورگر مشاهده نمی نمایید اما می خواهید مطمئن شوید که آیا از سایر سیستم ها و یا سیستم های کاربران سایت شما در دسترس است یا خیر و یا به صورت کلی می خواهید ببینید آیا سایت شما بالا می باشد و یا توسط دیگر افراد به چه شکلی دیده می شود از این آنالیزور می بایست استفاده نمایید.

قابلیت دیگر این آنالیزور آن است که شما علاوه بر اطمینان از بالا بودن و نمایش داده شدن سایت خود، اطلاعات مفیدی از وضعیت سایت می توانید بدست آورید، اطلاعاتی از قبیل سرعت سایت، حجم صفحات سایت، بهینه بودن یا نبودن سایت، و … که همگی این موارد در مقالات بعدی به طور کامل شرح داده خواهند شد.

در حالت اول یعنی زمانی که شما سایت خود را نمی بینید اما می خواهید از بالا بودن سایت خود اطمینان حاصل نمایید، بعد از وارد شدن به این سایت و وارد کردن دامنه ی خود در قسمت مربوطه چند لحظه صبر نمایید تا سایت شما توسط آنالیزور، به طور کامل آنالیز شود، سپس در صورتی که سایت شما از سمت این آنالیزور قابل مشاهده باشد در صفحه ی دیگری در پنجره ی بالا سمت چپ نمایش کوچکی از صفحه ی اصلی سایت شما را نشان می دهد و در دیگر قسمت های صفحه که در آینده توضیح داده خواهند شد، آنالیز و تحلیل خود از محتوا و سرعت سایت شما را نشان می دهد و در این حالت ممکن است از خود بپرسید که پس چرا من نمی توانم سایتم را مشاهده نمایم؟ که علت آن می تواند مشکل در اینترنت شما و یا بلاک شدن IP شما باشد که در صورتی که از پایداری اینترنت خود مطمئن شدید با زدن عبارت my ip در مرورگر، و سپس نمایش ip سیستم شما توسط گوگل، آن ip را به کارشناسان میزبان خدمات خود اعلام نمایید تا نسبت به رفع بلاک آی پی شما اقدام نمایند.

اما در این حین در صورتی که سایت شما دچار مشکل باشد ارور آن را به شما نمایش می دهد و نمایش ارور نیز خود یک مرحله جلوتر برای حل مشکل است، یعنی در این حالت شما علت عدم نمایش سایت خود را متوجه می شوید و می توانید به دنبال حل آن مشکل بگردید و یا با شرکت میزبان خدمات خود تماس حاصل نمایید و یا از طریق تیکت مورد را با کارشناسان این مرکز در میان بگذارید.

این موارد ابتدایی برای رفع مشکل بسیاری از کاربران پاسخگو خواهد بود و با انجام همین روند می توانید مشکل خود را حل نمایید اما در مقالات بعدی تحلیل بیشتری از قابلیت های کم نظیر این آنالیزور در اختیارتان خواهیم گذاشت تا از تمام جوانب آن به منظور بهبود عملکرد سایت خود بهره مند شوید.

با ما همراه باشید تا در مقالات بعدی بخش های دیگری از این آنالیزور را برای شما تشریح نماییم

با سپاس از همراهی شما

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

5 2 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها