عدم مشاهده ی سایت

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

در این مقاله قصد داریم به یک موضوع ساده اما کاربردی بپردازیم، موضوعی که هرکاربر اینترنت حداقل یکبار با آن مواجه شده است (( عدم نمایش سایت ))

عدم مشاهده ی سایت

اگر کاربر معمولی اینترنت باشید و از این بستر تنها برای وب گردی،سرگرمی،بررسی اخبار روز و دیگر کاربرد های عام و عادی استفاده می کنید، عدم مشاهده ی یک سایت برای شما 2 مفهوم کلی خواهد داشت :

  • شما با قطعی یا کندی یا اتمام دوره یا حجم ترفیک اینترنت خود مواجه هستید که در این صورت می بایست خطوط تلفن و تنظیمات اینترنت خود را بررسی نمایید یا در نهایت با پشتیبانی ISP خود تماس حاصل نمایید
  • آن سایت در دسترس نیست ولی دیگر سایت ها برای شما در دسترس هستند.

بحث این مقاله در رابطه با مورد دوم است، اگر چه این موضوع برای یک کاربر ممکن است اهمیت چندانی نداشته باشد و وی به سراغ سایت مشابه دیگری برود اما برای مدیر سایت این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، به شکلی که اگر درآمد و کار شما محدود به داده ها و سایت شما باشد، با هربار بالا نبودن سایت، دچار ضرر و زیان بسیاری خواهید شد و ممکن است مخاطبان خود را از دست بدهید.

این مورد به طور خاص به بحث میزبانی وب مربوط می شود و عوامل متعددی در بالا بودن یک سایت دخیل هستند که رعایت هرکدام در جای خود لازم و ضروری است. در میزبانی وب به این مورد اصطلاحا up time آپ تایم یا به عبارت دیگر بالا بودن سرور و سایت گویند. آپ تایم و دیگر موارد که منجر می شود در نهایت سایت شما نمایش داده شود خود مقوله ی جداگانه ای است که می توان در چندین مقاله تک تک فاکتور های لازمه را به طور کامل توضیح داد. البته اگر در آرشیو دانشنامه ی Server.ir جستجو نمایید، این مقالات را مشاهده خواهید کرد. اما در این مقاله قصد داریم بگوییم زمانی که سایت شما از دسترس خارج شد برای عیب یابی و رفع مشکل چه اقداماتی می توانید انجام دهید. معمولا کاربران در این گونه موارد به سرعت با پشتیبانی شرکت ارائه دهنده ی خدمات خود تماس می گیرند و موضوع را مطرح می کنند، اما برای سرعت بخشیدن به کار و رفع سریع مشکل پارامتر هایی وجود دارد که کاربران همواره در اینگونه مواقع خود می توانند آنها را چک نموده تا مشکل را به سرعت پیدا نمایند.

همواره در زمانی که دامنه ی خود را در مرورگر وارد نمودید اما نمایشی از سایت خود نداشتید و با ارور مواجه شدید این موارد را بررسی نمایید :

  • سایت های دیگری را برروی کامپیوتر خود باز نمایید، در صورتی که سایت های دیگر را نیز مشاهده نمی کردید ممکن است اینترنت شما مشکل داشته باشد ، اما در صورتی که سایت های دیگر را مشاهده اما سایت خود را مشاهده نمی نمودید می بایست به سراغ بررسی موارد بعدی بروید.
  • اگر به اینترنت دیگری دسترسی دارید مانند اینترنت موبایل و یا در محل کار اینترنت دیگری وجود دارد سایت خود را از طریق آن ISP چک نمایید.
  • از IP گوگل یعنی 8.8.8.8 پینگ بگیرید ( برای این منظور در منوی استارت ویندوز عبارت CMD را سرچ نمایید تا command prompt برای شما نمایش داده شود سپس در آن محیط عبارت زیرا را تایپ نموده و اینتر کنید : ping 8.8.8.8 و موارد را مشاهده نمایید، در صورتی که از این آی پی پینگ نداشتید یعنی شما گوگل را نمی بینید و این بدان معناست که آی پی شما بلاک شده است که برای رفع بلاک آی پی می توانید ابتدا وارد ناحیه ی کاربری خود در ir شده و وارد محصول خود شوید و در منوی سمت چپ بررسی نمایید، در برخی از سرویس ها از جمله هاست لینوکس ایران، گزینه ای با عنوان manage firewall در منوی سمت چپ داخل سرویس مد نظر وجود دارد که اگر این قسمت را مشاهده می نمایید می توانید به راحتی آی پی خود را از طریق این بخش allow نمایید، برای اینکه از آی پی خود اطلاع یابید تنها کافیست عبارت my ip یا what is my ip را در مرورگر خود سرچ نمایید، بدین شکل آی پی شما به نمایش درخواهد آمد.همچنین در زمان رفع بلاک آی پی علت بلاک شدن آن را نیز در همان بخش خواهید دید. اما در صورتی که این بخش در محصول شما وجود نداشت می توانید با ارسال تیکت به بخش پشتیبانی Server.ir آی پی سیستم خود را به کارشناسان اعلام نموده تا آنها نسبت به رفع بلاک آن اقدام نمایند. برای کاربرانی که از خدمات سرور مجازی یا اختصاصی لینوکسی استفاده می نمایند نیز بخشی با عنوان CSF که همان فایروال لینوکسی می باشد وجود دارد که از طریق این بخش می توانند به راحتی آی پی خود را allow نمایند که توضیحات کامل تر آن در مقالات مربوطه ذکر شده است.
  • علاوه بر پینگ گرفتن راه دیگری وجود دارد که مطمئن شوید سایت شما بالاست اما آی پی شما بلاک شده است و تنها شما هستید که مشاهده ی درستی از آن ندارید و آن استفاده از آنالیزور های آنلاین است. همواره در اینترنت برای موارد گوناگون آنالیزور آنلاین وجود دارد که با اندکی سرچ به راحتی آن ها را خواهید یافت. آنالیزور آنلاینی که ما برای این منظور معرفی می نماییم سایت com می باشد، این سایت یک آنالیزور آنلاین است که سایت شما را آنالیز نموده و نکات مهمی را به شما گوشزد می نماید تا با رفع آن ها سرعت لود سایت خود را بهبود ببخشید. برای اطمینان از بالا بودن سایت خود، کافیست دامنه ی خود را در این سایت وارد نموده و چند لحظه منتظر بمانید، در صورتی که سایت شما بالا باشد صفحه ی اول سایت شما در پنجره ای در قسمت بالا سمت چپ نمایش داده خواهد شد و دیگر اطلاعات از قبیل حجم صفحه ی اول، سرعت لود سایت و دیگر موارد در گوشه و اطراف آن درج شده است.
  • با بررسی دو مورد 3 و 4 اطمینان خواهید یافت که آی پی شما بلاک شده است.
  • اما حالت دیگری وجود دارد که نه آی پی شما بلاک شده است و نه سایت شما نمایش داده می شود، این مورد ممکن است به دلیل اشتباه ست شدن نیم سرور ها باشد که در این صورت دامنه ی شما به هاست یا سرور شما متصل نشده، درنتیجه نمایش درستی از سایت خود نخواهید داشت، برای فهمیدن این موضوع نیز کافیست از آنالیزور آنلاین دیگری به نام intodns استفاده نمایید، این آنالیزور نیز سایت دیگری است که تمامی رکورد های دامنه ی شما را از سمت دامنه و سرور نشان می دهد و در صورتی که خطایی وجود داشته باشد آن را با رنگ قرمز مشخص می کند. تنها کافیست دامنه ی خود را در این سایت وارد نمایید و تمامی رکورد های خود و همچنین نیم سرور های ست شده از سمت دامنه و سرور را می توانید مشاهده نمایید و در صورت وجود مشکل این موضوع را با تیم پشتیبانی در میان بگذارید.

با بررسی این موارد به سرعت متوجه خواهید شد که علت عدم نمایش سایت شما چیست، که در بیشتر مواقع آی پی کاربران بلاک می شود و با رفع بلاک به راحتی مجدد سایت خود را مشاهده خواهند کرد.

بنابراین هرزمان که سایت خود را مشاهده نمی نمودید، حتما این موارد را بررسی نمایید و در صورتی که با بررسی این موارد مشکل برطرف نشد از طریق تیکت با بخش پشتیبانی Server.ir در ارتباط باشید و موضوع را شرح دهید

با سپاس از همراهی شما

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

5 1 رای
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها