جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

آشنایی با پنل مدیریتی ایروسرور (سرور ابری)

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

در مقاله ی پیشین، با ایروسرور و برخی از ویژگی های آن آشنا شدیم. برای مطالعه ویژگی ها، می توانید به مقاله ی “ابری از امکانات و تکنولوژی برای طراحان وبسایت : ایروسرور” مراجعه کنید.

در این مقاله قصد داریم شمارا با پنل مدیریتی ایروسرور آشنا کنیم. پنل مدیریتی این سرویس مطابق تصویر زیر می باشد:

در ابتدای تصویر، مشخصات سرور همانند وضعیت سرور، نوع سیستم عامل، میزان منابع و… نمایش داده شده است. یکی از این گزینه ها، Protect VM می باشد که در این سرور همانطور که مشاهده می کنید اکتیو می باشد.  تا زمانی که این گزینه فعال باشد، شما امکان تغییر سیستم عامل را نخواهید داشت. پیشنهاد میکنیم همیشه این وضعیت را true نگهدارید مگر اینکه از بابت تغییر سیستم عامل اطمینان داشته باشید. برای فعال یا غیرفعالسازی آن نیز می توانید از گزینه ی Change Protection استفاده کنید.

گزینه ی دیگری که در این پنل مدیریت بسیار کاربردی می باشد ،Hard reboot و Soft reboot می باشد که با استفاده از این دو گزینه می توانید به راحتی به صورت اتوماتیک سرور را ریست کنید.

Rebuild نیز گزینه ای برای تغییر سیستم عامل می باشد که به راحتی می توان در عرض کمتر از 30 دقیقه سیستم عامل را به سیستم عامل مدنظر خود تغییر دهید. نکته ای که در این گزینه بسیار اهمیت دارد این است که با تغییر سیستم عامل، کل دیتای سرور حذف می گردد و همانند روز اول خواهد شد. بنابراین حتما قبل از تغییر سیستم عامل، از دیتای سرور خود بک آپ تهیه کنید.

با استفاده از گزینه ی Backups که تنها در خدمات ابری وجود دارد، می توانید از کل دیتای سرور خارج از OS یعنی از کل VM خود یک بک آپ تهیه کنید. البته این بک آپ به صورت Snapshot از سرور شماست و تنها در همین خدمات قابل ریستور هست. با این گزینه می توانید بک آپ گیری به صورت دوره ای را ست کنید.

حتما برای شما هم پیش آمده زمانی که ریموت و SSH به سرور برقرار نیست. در این مواقع پیشنهاد میکنیم قبل از اینکه سرور را ریست کنید، از طریق گزینه ی console به محیط سرور دسترسی داشته باشید و علت در دسترس نبودن سرور را بررسی کنید. این گزینه حتی زمانی که نتورک سرور دچار مشکل باشد هم کار می کند و دسترسی به سرور دارد.

از دیگر گزینه های مهم در پنل مدیریتی سرور ابری، Download Private key می باشد که با این گزینه شما می توانید دسترسی با استفاده از پسورد روت SSH سرور را غیرفعال کنید و تنها از طریق Private key  به سرور دسترسی داشته باشید جهت مطالعه بیشتر در خصوص نحوه کار Private key می توانید به مقاله ی “آموزش لاگین کردن به SSH بدون استفاده از رمز عبور و با فعال سازی SSH Key” مراجعه کنید.

گزینه ی آخری که در این مقاله به شما معرفی می کنیم، Firewall می باشد. فایروالی که در سرورهای ابری وجود دارد نرم افزاری می باشد و با استفاده از آن این امکان را خواهید داشت که خارج از OS یعنی درکل سرور، پورت های مدنظر خود را allow یا Block کنید.

در این مقاله مهم ترین و کاربردی ترین گزینه های موجود در پنل مدیریتی را باهم بررسی کردیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

با ما همراه باشید…

 

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها